رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز از پیگیری برای رفع مشکلات پروژه فیبر نوری در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا دودمان در بیست و یکمین جلسه کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور اعضا و جمعی از مدیران شهرداری تشکیل شد، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری جلسات با شهردار، شهرداران مناطق، معاونت عمرانی و شورای ترافیک انجام خواهد گرفت تا مشکلات موجود در پروژه فیبر نوری حل و فصل شود.

او اضافه کرد: گزارش پروژه فیبر نوری هر هفته توسط ایرانسل و شهرداری به کمیسیون ارائه می‌شود تا مشکلات موجود و عدم حفاری‌ها بررسی و بیان شود.

دودمان با اشاره به بررسی لایحه مربوط به پیوست فنی فیبر ‌نوری و قرارداد آن تاکید کرد: مقرر شد لایحه مربوط به پیوست فنی فیبر ‌نوری مورد بررسی دقیق نماینده سرمایه‌گذاری، ریاست سازمان فاوا و نماینده کمیسیون قرار گرفته و نقطه نظرات مربوط به رفع ابهامات موجود به کمیسیون اعلام شود.

او یکی از الزامات توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح ملی را تبیین اهداف کلان جهت تامین نیازهای رفاهی، اقتصادی و مدیریتی جامعه عنوان کرد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: مدیریت بحران، حل چالش‌های مدیریتی و ترافیکی شهرها و ایجاد بسترهای مناسب جهت امنیت انتقال اطلاعات از جمله محورهایی است که در تبیین اهداف میان مدت، بلند مدت و استفاده از فناوری‌های نوین مورد توجه دست‌اندرکاران است.

دودمان با تاکید بر اینکه یکی از کاربردهای شهر هوشمند ارتقا کیفیت عملکرد و تعامل خدمات شهری است، عنوان کرد: کاهش هزینه‌ها، مصرف منابع و بهبود ارتباطات بین شهروندان و دولت در تعامل با ذینفعان بخش‌های مختلف توسعه خدمات از جمله بانک‌ها، شهرداری‌ها، اپراتورهای تلفن همراه، خدمات درمانی، خدمات مدیریت شهری و ... است که باید مورد تاکید قرار گیرد.

او گفت: به واسطه گستره فناوری‌هایی که در چهارچوب شهر هوشمند پیاده‌سازی خواهند شد، اصلی‌ترین ابزار ایجاد و گسترش شهر هوشمند در راستای فناوری، ایجاد و بسترسازی زیرساخت پرسرعت و امن آن است.

دودمان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی در موضوعات زیرساختی به ویژه پروژه‌های نصب فیبر نوری در شهرداری شیراز صورت پذیرفته است، بیان کرد: در این راستا شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با مشارکت شهرداری، اقدام به ایجاد زیرساخت فیبر نوری در شیراز کرده که کمک شایانی به شکل گیری شهر هوشمند خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.