طرح شبکه فیبرنوری مجموعه تاریخی تخت‌جمشید به‌ بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: طرح شبکه فیبرنوری مجموعه تاریخی تخت‌جمشید با اعتبار 2 میلیارد ریال به‌ بهره‌برداری رسید.

بر این اساس، طرح ایجاد و بهره‌برداری از شبکه فیبرنوری در مجموعه تخت‌جمشید برای رسیدن به توسعه پایدار در زمینه مخابراتی و حفاظتی و اطلاع‌رسانی کمک زیادی خواهد کرد.

تخت‌جمشید به شبکه فیبرنوری پیوست + تصاویر 
 
بر اساس این گزارش، کابل‌کشی فیبر نوری 24 کُر، به‌ متراژ بیش از 2 هزار متر، هفت نقطه از این مجموعه را تحت‌ پوشش قرار داده است.  
این گزارش حاکی است، بر اساس نیاز‌سنجی در محوطه تخت‌جمشید، نقاط هفت‌گانه عبارت از پارکینگ، یگان حفاظت، گیت ورودی، کاخ تچر و هدیش، کاخ آپادانا، دروازه ملل و در شیشه‌ای و دیده‌بانی هستند که تعدادی از سیگنال‌ها از طریق فیبرنوری به این مناطق انتقال می‌یابند.
 
تخت‌جمشید به شبکه فیبرنوری پیوست + تصاویر 
بر اساس اعلام این روابط عمومی، با توجه به اینکه تمام هفت نقطه در فضای باز قرار دارند، از رک‌های Outdoor استفاده شده که ضد گرد و غبار و دارای دماسنج دیجیتال برای خاموش و روشن کردن فن‌ها است.  
 
همچنین به ‌منظور استفاده حداکثری از پهنای باند فیبرنوری برای انتقال تصاویر و شبکه از مدیاکانوِرتورهای گیگابایتی استفاده شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار