سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۲۶ فروردین، ۵۳۳ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی‌ها به ۵۷ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز افزود: در شهرستان‌های بجنورد ۲۵۲ نفر، شیروان ۵۸ نفر، فاروج ۳۳ نفر، مانه و سملقان ۳۵ نفر، جاجرم ۲۶ نفر، گرمه ۲۱ نفر، راز و جرگلان ۱۱ نفر و اسفراین ۹۷ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند. ️

هاشمی عنوان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۳۷۹ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

او افزود: آزمایش ۸۱۳ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۰۴ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به غربالگری بیش از ۹۳ درصد جمعیت استان گفت: غربالگری ۸۲۳ هزار و ۱۳۳ نفر در استان اقدامی ارزشمند بوده و به معنای ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها می‌باشد، که از این تعداد، ۶ هزار و ۱۹۳ نفر نیاز به استراحت در منزل داشته اند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.