انجمن پزشکان مسلمان در آلمان با حضور ۲۵۰ نفر از پزشکان، داروسازان و کادر درمانی تأسیس شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، برای نخستین بار در آلمان، انجمن پزشکان مسلمان در این کشور با حضور ۲۵۰ نفر از پزشکان، داروسازان و کادر درمانی تأسیس شد.

این انجمن «شبکه پزشکان مسلمان» نام دارد و هدفش داشتن نماینده رسمی و پاسخ به نیاز‌های پزشکان مسلمان در بیمارستان‌ها و انتقال مشکلات شان به مسئولان و مراکز ذیربط است.

هدایی قورقوسوز که یک پرفسور مقیم آلمان است به عنوان یکی از مؤسسان این شبکه پزشکی به آناتولی گفت: برای نخستین بار است که شبکه پزشکان مسلمان در آلمان تشکیل می‌شود. حدود ۲۵۰ نفر پزشک، پیرا پزشک، داروساز و کادر درمانی که در آلمان، اتریش و سوییس زندگی می‌کنند به عضویت این شبکه درآمده اند.

پرفسور قورقوسوز افزود هدف از تشکیل این شبکه نیز ایجاد یک جایگاه معتبر رسمی برای پزشکان مسلمان برای تبیین مشکلات و نیاز‌های شان در بیمارستان‌ها و دیگر مراکز ذیربط است.

او اظهار کرد هدف دیگر این شبکه همچنین تبادل و توسعه اطلاعات فیمابین و حمایت از همدیگر است. علاوه بر آن انجمن‌ها و سازمان‌های مخصوص پزشکان یهودی، کاتولیک و پروتستان‌ها نیز در آلمان حضور دارند و فعالیت می‌کنند.

این پرفسور مقیم آلمان همچنین خاطرنشان کرد شبکه تازه تاسیس پزشکان مسلمان در آلمان برای پاسخگویی به نیاز‌های پزشکی برای حدود ۵ میلیون مسلمان در این کشور تلاش و فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار