مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از اجرای ۵ هزار و ۳۸۸ مورد سرکشی از آثار تاریخی استان توسط یگان حفاظت اداره کل از ابتدای فروردین تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری گفت: در راستای حفاظت و صیانت از آثار و بنا‌های تاریخی استان در ایام نوروز، تعداد ۵ هزار و ۳۸۸ مورد بازدید و سرکشی از سوی یگان حفاظت صورت گرفته است.

او افزود: این بازدیدها منجر به دستگیری ۳ باند حفار غیرمجاز در حین حفاری و دستگیری ۹ نفر حفار غیرمجاز، کشف ۳ دستگاه فلزیاب و کشف ادوات حفاری شامل ۴ دستگاه پیکور برقی، ۲ دستگاه موتور برق، یک دستگاه تهویه هوا، طناب، مقادیری بیل و کلنگ شد.

 امیری ادامه داد: با توجه به وجود آثار تاریخی فراوان در استان فارس اقدام به تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی که به عنوان نیرو‌های حاکمیتی نقش ویژه‌ای در حفظ و احیا میراث گران بهای استان ایفا می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس خواستار مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها در حفاظت از آثار تاریخی شد و تصریح کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس از طریق شماره تماس ۳۷۳۰۰۵۵۳ و تلفن گویای ۱۸۰۱ و شماره ۰۹۶۶۲ آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار