مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: ۲۵ اقامتگاه بوم‌گردی در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به ایجاد ۲۵ اقامتگاه بوم‌گردی در سال ۹۹ بیان کرد: افزایش اقامتگاه بوم‌گردی راهکاری مناسب برای توسعه گردشگری در شهرستان‌ها و مناطق کمتر شناخته شده است.

او، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۸ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعالیت دارد که تلاش می شود با افزایش  تعداد متقاضیان راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان این تعداد را تا پایان سال ۹۹ به بیش از ۱۵۰ واحد افزایش دهیم.

امیری ادامه داد:گردشگری ابعاد متنوع و متعددی را در برمی‌گیرد که بخشی از آن به صورت مستقیم و بخش مهمی از آن هم به صورت غیرمستقیم در رونق تولید و اشتغال‌ نقشی اساسی دارد.

اجرای پنج هزار و ۳۸۸ مورد سرکشی از آثار تاریخی فارس از ابتدای فروردین ۹۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اینکه پنج هزار و  ۳۸۸ مورد سرکشی از آثار تاریخی استان توسط یگان حفاظت اداره کل از ابتدای فروردین اجرایی شده است، افزود: در راستای حفاظت و صیانت از آثار و بناهای تاریخی استان در ایام نوروز، تعداد بیش از پنج هزار مورد بازدید و سرکشی از سوی یگان حفاظت انجام شده که منجر به دستگیری سه باند حفار غیرمجاز در حین حفاری و دستگیری ۹ نفر حفار غیرمجاز، کشف سه دستگاه فلزیاب و کشف ادوات حفاری شامل چهار دستگاه پیکور برقی،  ۲دستگاه موتور برق، یک دستگاه تهویه هوا، طناب، مقادیری بیل و کلنگ شدند.

او، اضافه کرد: با توجه به وجود آثار تاریخی فراوان در استان فارس اقدام به تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی که به عنوان نیروهای حاکمیتی نقش ویژه ای در حفظ و احیا میراث گرانبهای استان ایفا می کنند.

امیری، خواستار مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها در حفاظت از آثار تاریخی شد و اظهار کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس از طریق شماره تماس ۳۷۳۰۰۵۵۳ و تلفن گویای ۱۸۰۱ و شماره ۰۹۶۶۲ آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار