به مناسبت دهه مبارک فجر سومین اقامتگاه بوم گردی شهرستان سرچهان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین پور اسد مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوانات گفت: سومین اقامتگاه بوم گردی شهرستان سرچهان در روستای شاه رستم، با زیربنای ۲۵۰ متر مربع و سرمایه اولیه ۲ میلیارد ریال افتتاح شد.

او، با اشاره به اینکه این اقامتگاه دارای دو طبقه و پنج اتاق بوده، و ظرفیت پذیرش ۲۲ مسافر را دارد، بیان کرد: با راه اندازی این اقامتگاه بوم گردی زمینه اشتغال ۷ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.

پور اسد تصریح کرد: اقامتگاه بوم گردی ارجنک دومین اقامتگاه بوم گردی روستای سرسبز شاه رستم است که در دل بوم خود روستا واقع شده و معماری این بنا روستایی سنتی بوده، که تجربه یک زندگی بومی- محلی را برای مسافران فراهم می‌کند.

سرو غذا‌های سنتی، گشت و گذار در روستا و معرفی فرهنگ مردم روستا و تجربه تفریح در طبیعت بکر، کوه نوردی و صخره نوردی از جمله خدمات این اقامتگاه بوم گردی است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوانات ادامه داد: روستای سرسبز شاه رستم در دل دره‌ای واقع در بخش باغ صفا در شهرستان سرچهان همراه با طبیعتی زیبا شامل باغ‌هایی با درختان کهنسال و قنات‌هایی سرشار که با وجود خشکسالی هنوز ساری و جاری هستند و کوه‌های مناسب برای کوه نوردی و صخره نوردی با بلندترین قله منطقه که به چپریز معروف بوده، و در نزدیکی این روستا واقع شده است.

این روستای باستانی قدمتی چندین هزارساله دارد با نقاشی‌هایی غاری دوره نوسنگی و بقعه‌ زین الدین شاه رستم نیز از جاذبه‌های دیگر این روستا است.

مراسم نوروز این روستا در سال ۹۷ جز میراث ناملموس ملی ثبت شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار