نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز ۹۹ در استان فارس برگزار شد.

نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز ۹۹به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در نخستین نشست ستاد خدمات سفر فارس ویژه نوروز ٩٩ گفت: نوروز ٩٧ فارس میزبان یک میلیون و ٩٣٥ هزار گردشگر بود، اما این تعداد در نوروز ٩٨ به علت وقوع سیل، ٣٨ درصد کاهش یافت.

امیری با بیان این که ٢٠ اقامتگاه بوم گردی به ١١٢ اقامتگاه فعلی تا پایان سال اضافه می‌شود، افزود: پارسال ٢٠ هزار تخت اقامتی در استان وجود داشت که امسال تا کنون ٤٩١ تخت اضافه شده و تا پایان سال به ٢١ هزار تخت می‌رسد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در این نشست گفت: ٢٠٤ نقطه حادثه خیز در جاده‌های فارس شناسایی شده که پس از پالایش ١٢٠ نقطه پرتصادف بود که تا کنون ٤٤ نقطه رفع شده است.

علیرضا سیاهپور گفت: سه مجتمع خدماتی رفاهی در مسیر‌های فیروزآباد، سپیدان و کربال به بهره برداری می رسد.

او با بیان این که تا کنون ۴۲ مجتمع خدمات رفاهی در استان فارس فعال است افزود: با افتتاح سه مجتمع دیگر، فارس در صدر استان‌های دارنده مجتمع خدماتی -رفاهی قرار می‌گیرد.

سیاهپور ادامه داد: ۱۳۰ موافقت اصولی ساخت مجتمع خدماتی- رفاهی در فارس صادر شده است که ۴۲ مجتمع در حال بهره برداری، ۳۳ مجتمع در حال ساخت و ۵۵ مجتمع در مرحله استعلام قرار دارند.

او بیان کرد: مجتمع‌های خدماتی- رفاهی، بخش‌های گوناگونی از جمله جایگاه سوخت، نمازخانه، سرویس بهداشتی، خدمات خودرویی، رستوران، کافی شاپ، اتاق مادر و کودک و فروشگاه خوراک و پوشاک دارند که بسته به مساحت و خدمات ارائه شده، به درجه یک تا ۴ تقسیم می‌شوند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای فارس با بیان این که فارس با هزار و ۶۶۸ کیلومتر بزرگراه رتبه نخست و با ۲ هزار و ۹۹۴ کیلومتر راه شریانی رتبه سوم کشور را دارد افزود: مجتمع‌های خدمات رفاهی بیشتر در شریان‌های اصلی و بزرگراه‌ها قرار دارند.

سیاهپور گفت: تا پایان هفته دولت سال آینده نیز سه مجتمع خدماتی – رفاهی دیگر به مجتمع‌های فارس افزوده می‌شود و ساخت هر مجتمع خدماتی – رفاهی بین ۶ تا ۲۵ میلیارد تومان هزینه دارد.

به گفته او، با ساخت ۱۳۰ مجتمع خدماتی- رفاهی فارس که موافقت اصولی گرفته اند، مجوز  ساخت مجتمع خدماتی-رفاهی فقط برای راه‌های فرعی و روستایی صادر می‌شود.

افشون معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس هم در این نشست با بیان این که باید در ایام باقی مانده تا نوروز ٩٩ نقاط حادثه خیز حذف شود افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در زمان ٨٠ روز تا نوروز برای این مهم تلاش کند و برای راه اندازی ایستگاه ٣٠ در ٣٠ کیلومتری ورودی شهر‌ها برای کاهش تصادفات اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار