چیغیرتمای مرغ یکی از غذا‌های اصیل اردبیل است که در این مطلب روش تهیه آن را یاد می‌گیرید. برای دانستن چگونگی پختن این غذا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مواد اصلی برای پختن چیغیرتمای مرغ گوجه و تخم مرغ و مرغ می‌باشد. در ابتدا پیاز و مرغ را جداگانه سرخ می‌کنیم. بعد از سرخ شدن مرغ پیاز و گوجه خرد شده را اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم که بپزند. سپس تخم مرغ هم زده را روی مواد می‌ریزیم و بدون تکان دادن ظرف اجازه می‌دهیم تا تخم مرغ سفت شود. سپس غذا را سرو می‌کنیم.

چیغیرتمای مرغ غذای اردبیل + طرز تهیه

مواد لازم

۳ عدد ران مرغ بدون استخوان

۱ عدد پیاز متوسط

۳ ق کره

۴ عدد گوجه رسیده درشت

۳ عدد تخم مرغ

نمک به مقدار لازم

فلفل (قرمز و سیاه)

طرز تهیه

۱.پیاز‌ها را خرد کرده و با روغن مایع تا حد طلایی شدن سرخ کنید. پیاز‌ها را به ظرف دیگری منتقل کنید. (مثلا بشقاب) حرارت رو ملایم کرده و کره رو به تابه اضافه و مرغ‌ها رو هم ۱۰ دقیقه از هر طرف سرخ کنید.

۲.حال فلفل قرمز و نمک و گوجه‌های پوست کنده و نگینی خرد شده و پیاز داغ رو نیز اضافه کنید. سعی کنید از گوجه‌های نرم و آبدار استفاده کنید در غیر اینصورت می‌توانید علاوه بر گوجه‌ها یک قاشق رب رو در آب گرم حل کرده و به مخلوط اضافه کنید.

۳.بدون اینکه در ظرف رو بگذارید اجازه بدید غذا با حرارت زیاد بجوشه و پس از جوشیدن در ظرف رو بگذارید و حرارت رو کم کنید تا غذا با حرارت ملایم بپزه.

۴. وقتی به غلظت دلخواه رسید (آبکی نباشه) تخم مرغ‌ها رو داخل یه ظرف بشکنید، با چنگال هم بزنید تا زرده و سفیده قاطی شوند. فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و خیلی آرام روی مخلوط بریزید. تخم مرغ رو پس از ریختن روی غذا به هیچ وجه تکان ندهید و یا با قاشق هم نزنید.

۵. همانطور در ظرف رو بگذارید تا با حرارت بسیار ملایم تخم مرغ سفت بشه و به اصطلاح بپزه. سپس غذا را درون دیسی کشیده و کمی جعفری ساطوری شده بر روی غذا بریزید و با سبزی خوردن و نان یا پلو میل بفرمائید.

منبع: پاپیون

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار