رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت:بستر آموزش مجازی و پل ارتباطی بین معلمان ودانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری وتلفیقی فراگیر مهیا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، گفت: با بهره‌گیری از روش‌های متنوع و مؤثر آموزشی و ایجاد محیط‌های یادگیری پویا و به منظور فعال‌سازی اوقات رسمی یادگیری و استمرار آن درخانه، بستر آموزش مجازی و پل ارتباطی بین معلمان ود آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری وتلفیقی فراگیر مهیا شده است.

وی با بیان اینکه تحقق عدالت و برابر سازی فرصت‌های آموزشی از شاخص‌های اصلی رشد و تعالی فرهنگی جامعه است، افزود: در راستای برآورده کردن نیاز‌های آموزشی متفاوت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و کمک به شکوفایی استعداد‌ها و توانمندی‌های آنان به حدود ۷۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس عادی آموزش‌های لازم در فضای مجازی ارائه می‌شود.

رنجبر بیان کرد: تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان از مهم‌ترین اصول و مواردی است که همیشه باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد و آموزگاران نخستین کسانی هستند که متوجه اختلالات در دانش آموزان می‌شوند و می‌توانند گام مهم و مؤثری درارائه شیوه‌ها، راهبرد‌های درمانی و آموزشی به این دانش‌آموزان بردارند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: فراگیرسازی زمینه‌ساز شناسایی فرصت‌های برابر آموزشی و گامی به سوی بهره‌وری از ظرفیت‌ها و استعداد‌های دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس عادی است.

رنجبر تاکید کرد: در این راستا حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی، توجه به آن‌ها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانش‌آموزان حائز اهمیت است و در این زمینه معلمان دلسوز دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دست به کار شدند تا از اتلاف وقت دانش‌آموزان جلوگیری و فرآیند تعلیم و تربیت ادامه یابد.

اوگفت: در چارچوب آموزش فراگیر و با هدف تحقق شعار آموزش برای همه، تلاش می‌شود، فرصت‌های برابر، توجه به حقوق انسانی یادگیرندگان با توانایی گوناگون و یکپارچه‌سازی آموزشی و اجتماعی در نظام آموزشی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه محقق شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تاکید بر اصل آموختن برای بهتر زیستن، افزود: دستیابی به فرصت‌های برابر اجتماعی و تسهیل آموزش همه جانبه در راستای دسترسی همگان به آموزش و پرورش فراگیر به‌عنوان یک تحول بنیادین در آموزش و پرورش در حال فراگیر شدن است.

در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.