پویش مجازی درختکاری همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی به مدت یک هفته در مدارس با نیاز‌های ویژه استان کردستان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با تاکید بر اهمیت آموزش درختکاری به دانش‌آموزان به عنوان پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی گفت: کارگاه آموزش مجازی درختکاری در راستای استمرار آموزش‌های فرهنگی و تربیتی به دانش آموزان از طریق فضای مجازی و به منظور تحقق شعار آموزش تعطیل شدنی نیست، در سطح استان از امروز برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه آغاز شده است.

او افزود: همزمان با فرآیند آموزش مجازی به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه و با استفاده از توان و ظرفیت‌های موجود، این پویش با شرکت حدود ۴۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۱۹ مدرسه مجازی و کانال ارتباطی با دانش آموزان برگزار می‌شود.

رنجبربیان کرد: دانش آموزان فوائد گیاهان در جلوگیری از آلودگی هوا، اجزای گیاهان، نحوه کاشت گیاهان، مواد مورد نیاز برای رشد گیاهان، آبیاری و نحوه مراقبت از گیاهان، تاثیر گیاهان و درختان بر روی زندگی انسان‌ها و بهترین زمان کاشت گیاهان را در قالب تماشای فیلم، شعر، داستان سازی و رنگ آمیزی آموزش می‌بینند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه مزایای استفاده از این روش آموزشی در حالت کلی کنار گذاشتن محدودیت‌ها و ایجاد شرایط و امکانات یکسان و عدالت آموزشی برای همه افراد است، یادآور شد: در این روش سطح آموزش و یادگیری تا حد زیادی قابل ارتقا و گسترش است.

او تاکید کرد: دانش آموزان بهترین سرمایه انسانی برای آموزش و فرهنگ سازی در حوزه گسترش و نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست محسوب می‌شوند به همین منظور در قالب این برنامه دانش‌آموزان اهمیت توسعه و گسترش فضا‌های سبز به عنوان یک وظیفه ملی را می‌آموزند.

در سال تحصیلی جاری حدود هشت هزار دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.