رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای پویش مجازی درختکاری در مدارس با نیاز‌های ویژه استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر اهمیت آموزش درختکاری به دانش آموزان به عنوان پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی گفت: کارگاه آموزش مجازی درختکاری در راستای استمرار آموزش‌های فرهنگی وتربیتی به دانش آموزان از طریق فضای مجازی وبه منظور تحقق شعار آموزش تعطیل شدنی نیست در سطح استان در حال برگزاری است.

رنجبر گفت: همزمان با آغاز فرآیند آموزش مجازی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و با استفاده از توان وظرفیت‌های موجود، این پویش با شرکت حدود ۴۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۱۹ مدرسه مجازی و کانال ارتباطی با دانش آموزان در حال برگزاری است.

او افزود: دانش آموزان فوائد گیاهان در جلوگیری از آلودگی هوا، اجزای گیاهان، نحوه‌ی کاشت گیاهان، مواد مورد نیاز برای رشد گیاهان، آبیاری و نحوی مراقبت از گیاهان، تاثیر گیاهان و درختان بر روی زندگی انسان‌ها وبهترین زمان کاشت گیاهان را در قالب تماشای فیلم، شعر، داستان سازی، رنگ آمیزی و. آموزش می‌بینند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به اینکه مزایا‌ی استفاده از این روش آموزشی در حالت کلی کنار گذاشتن محدودیت‌ها و ایجاد شرایط و امکانات یکسان و عدالت آموزشی برای همه افراد است، افزود: در این روش سطح آموزش و یادگیری تا حد زیادی قابل ارتقا و گسترش است.

رنجبر با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که هر کس در روی زمین درختی بکارد و آبیاری کند وبرای به ثمر رسیدن آن تلاش کند همانند آن است که این درخت را در بهشت کاشته است، افزود: ترویج فرهنگ کاشت درخت، ایجاد پوشش گیاهی وحفظ عرصه‌های طبیعی به عنوان اقدامی در جهت حفظ محیط زیست در بین دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان ترویج می‌شود.

او اظهار داشت: دانش آموزان بهترین سرمایه انسانی برای آموزش و فرهنگ سازی در حوزه گسترش و نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست محسوب می‌شوند به همین منظور در قالب این برنامه دانش آموزان اهمیت توسعه و گسترش فضا‌های سبز به عنوان یک وظیفه ملی را می‌آموزند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.