به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر مفید و اثربخش بودن به کار گیری روشهای نوین آموزش بر پایه پیشرفتهای علمی وعملی تاکیدکردو گفت:تسهیل امر آموزش همراه با ایجاد نشاط، عملی کردن فرآیند یاددهی، یادگیری و خارج کردن آن از حالت انتزاعی، غنای برنامه درسی و تعمیق یادگیری از اهداف اصلی برگزاری نهمین جشنواره ساخت وسایل کمک آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه است.
او افزود:این جشنواره در گروههای دانش آموزشی دارای آسیب شنوایی، بینایی، چند معلولیتی، اوتیسم و نیاز ویژه ذهنی از تاریخ ۲۶ بهمن جاری آغاز و تا پایان فروردین سال اینده با محوریت تمامی دروس ادامه دارد.
رنجبر استفاده از دست سازهها و اشیا فیزیکی را یکی از روشهای موثر در فعال بودن دانش آموزان در فرایند یادگیری عنوان کرد و گفت:دست سازهها در آموزش برخی مفاهیم که ارائه آنها به صورت توضیحات کلامی، نمادین و یا تصویری مبهم است میتوانند جایگزین ارزشمندی برای رفع نیازمندیها و کمبودهای امکانات کمک آموزشی و پیشبرد اهداف عالیه آموزش و پرورشی باشند.
او گفت:اغلب این دست سازهها از مواد بازیافتی، در دسترس، ساده و ارزان تهیه شده و با ایجاد انگیزه و فراهم کردن زمینه مشارکت دانش آموزان در فرایند تدریس باعث افزایش سطح کیفی آموزش، رشدخودشکوفایی و تفکر خلاق، افزایش اعتماد به نفس و کسب مهارت برای زندگی آینده در دانش آموزان میشود.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار داشت:معلمان شاغل در پایههای مختلف تحصیلی پیش دبستان، ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفهای و دوره دوم حرفهای مدارس مستقل و ضمیمه شهری و روستایی شهرستانها و مناطق تابعه میتوانند طرحهای خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در واحد آموزش اداره و پرورش استثنایی استان ارسال کنند.
گفتنی است دوره قبلی این جشنواره با شرکت ۱۲۰ نفر از معلمان مدارس استثنایی برگزار و ۷۶ طرح کمک آموزشی از ۱۰ شهرستان و منطقه تابعه استان بعنوان منتخب برگزیده و بعد از ارزیابیهای تخصصی ۱۰ دست سازهی کمک آموزشی برتر از شهرستانهای سنندج، سقز، بیجار و دهگلان معرفی شدند.
انتهای پیام/م