سخنگوی هیات رئیسه مجلس از افزایش تعداد جلسات صحن علنی به دلیل فشردگی دستور کار مجلس خبر داد.

جلسات علنی مجلس افزایش می یابداسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفتوگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه ظهر امروز هیئت رئیسه اظهار کرد: امروز هیئت رئیسه با روسای کمیسیون‌ها و یک جلسه‌ای جداگانه نیز با اعضای هیات رئیسه برگزار کرد.

او افزود: به دلیل وجود موضوعات مهمی مانند قانون تجارت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد تجاری و نظام بانک‌داری، مجلس باید این لوایح و طرح‌ها را قبل از پایان دوره دهم به اتمام برساند، چرا که در غیر این صورت دولت مجبور است مجدداً به مجلس لایحه بیاورد و از طرفی انتظارات جامعه نیز مرتفع نخواهد شد.

عباسی ادامه داد: لذا تصمیم گرفتیم ساعات و روز‌های صحن علنی مجلس را افزایش دهیم تا کار دوره دهم مجلس پایان پیدا کند.

سخنگوی هیات رئیسه بیان کرد: در برگزاری جلسات علنی در روز گذشته اشکالاتی وجود داشت، چرا که برخی همکاران فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کردند، همچنین مشکل نبود مانیتور برای ثبت تذکر و اخطار وجود داشت.

عباسی ادامه داد: لذا یک سناریو این است که تعدادی از همکاران در کمیسیون‌های بزرگی مانند کمیسیون تلفیق استقرار پیدا کنند و با سطح علمی در ارتباط باشند تا فاصله اجتماعی رعایت شود، اما طرح دیگر نیز این است که تعدادی از همکاران در قسمت بالای سر و جایگاه میهمانان بنشینند.

او ادامه داد: موقتاً هفته آتی مجلس دو جلسه علنی خواهد داشت، اما قطعاً از هفته‌های آتی تعداد جلسات مجلس افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار