رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت:به منظور شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا بیش از ۹۹ درصد جمعیت این شهرستان غربالگری شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، رحیم صمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو در یازدهمین جلسه شورای پیشگیری از کرونا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:تا به امروز ۴۳۸ نفر مورد نمونه اخذ شده که نمونه ۱۷ نفر مثبت اعلام شده است.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو افزود: در طرح غربالگری خانه به خانه در شهرستان ماکو ۹۹.۹ درصد  مورد غربالگری قرار گرفته و از این تعداد ۶۴۳ مورد مشکوک به کرونا بوده اند تا روند درمان آن ها در حال انجام است.

 صمدی با اشاره به دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان ماکو افزود: ۱۰۰۷ مورد مراقبت از خانم‌های باردار و ۸۲ هزار آموزش غیر حضوری از طریق مستقیم شبکه بهداشت انجام گردیده است.
 
او  با اشاره به اینکه یافتن نحوه انتقال در شکسته شدن زنجیره انتقال تاثیر بسیاری دارد گفت:  باید مکان‌هایی کالا‌های سلامت محور تولید میکنند  قبل از اقدام به پخش کالا‌ها مورد آزمایش قرار گیرند تا از صحت و سلامت این کالا اطمینان حاصل شود چرا که با ابتلای تولید کننده کل تولیدات نیز ناقل این ویروس خواهند بود .

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو  با اشاره به بازگشت زندانیان به مرخصی رفته گفت: باید با تمدید یا در صورت امکان قرنطینه کردن زندانیان از آن‌ها نمونه برداری کرده و از انتشار ویروس جلوگیری کرد.
 
انتهای پیام/ ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.