تصویب تسهیلات مورد نیاز ۳۱ تعاونی لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۱ طرح تعاونی فعال استان دچار مشکلاتی شده‌اند که به منظور رفع این معضل، پرداخت تسهیلات مورد نیاز آن‌ها مصوب و تامین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۱ طرح تعاونی فعال استان دچار مشکلاتی شده‌اند که به منظور رفع این معضل، پرداخت تسهیلات مورد نیاز آن‌ها مصوب و تامین شده است.

علی آشتاب در حاشیه جلسه کمیته فنی کارگروه اشتغال استان افزود: بررسی واحد‌های مشکل دار و رفع طرح‌های اشتغال روستایی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد و مبلغ ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این خصوص مصوب شد.

او با اشاره به پیگیری روزانه مشکلات تعاونی‌ها و حضور نمایندگان بانک‌ها در جلسات ویدئو کنفرانس اظهار داشت: طی ۲ روز گذشته مسائل و مشکلات ۳۱ طرح معرفی شده به بانک توسعه تعاون با مبلغ ۷۴ میلیارد تومان و اشتغال فعال ۴۴۲ نفر بررسی و مصوب شد بانک توسعه تعاون در سریع‌ترین بازه‌ی زمانی نسبت به عقد قرارداد و پرداخت این تسهیلات اقدام نماید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین گفت: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید، علاوه بر ایجاد ۹۰ تعاونی ۳۰ واحد راکد نیز احیا می‌شود.

آشتاب با بیان اینکه جمع بندی نهایی در خصوص این واحد‌ها و شرایط آنان به زودی اعلام خواهد شد ادامه داد: برنامه ریزی سال جاری برای تشکیل ۹۰ تعاونی جدید است که باید با توجه به منابع بانکی و همکاری دستگاه‌های مرتبط تصویب نهایی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: سال گذشته ۹۴ طرح تعاونی در زمینه‌های مختلف با ۱۱۷ فرصت شغلی و یک هزار و ۱۷۷ نفر عضو در استان تشکیل و در این مدت ۲۳ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی مهارتی برای تعاونگران استان برگزار شده است.

آشتاب گفت: این تعداد تعاونی، سرمایه بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دارند و بیشترین آن‌ها در خرم آباد، بروجرد و الیگودرز و با محوریت حوزه‌های کشاورزی و صنعت ثبت شده است.

او  ادامه داد: تعاونی‌ها به ویژه واحد‌های تولیدی وخدماتی با استفاده ازتجمیع سرمایه‌های اندک، حمایت و تسهیلات دولتی، فرآیند تولید و توسعه اقتصاد را شتاب می‌دهند و تاحدودی مشکل اشتغال را برطرف می‌کنند.

تعاونی‎های فعال لرستان ۲ هزار و ۸۳۶ واحد و از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است، حدود ۲۸ هزار نفر در تعاونی‌های استان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده استان نیز ثبت شده است.

اتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.