رئیس جمهور تصمیمات مهم ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره زمان و شکل فعالیت کسب و کارها و ادارات را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: برای مسئله مبارزه با کرونا در روندی که ما پیش رو داریم هیچ اختلاف نظری بین دستگاه‌های دولتی و بین قوا وجود ندارد و همه با هم و در کنار هم این کارها را انجام می‌دهیم، رهبر انقلاب همواره حمایت کردند بنابراین کل نظام یکپارچه است.

او افزود: کرونا با همه گرفتاری‌هایی که برای ما درست کرده آثار خوبی داشته که آن هم وحدت مردم و همه مسئولان بوده است، هیچ اختلافی نداریم، نه بین وزارت خانه بهداشت و نه وزارت صمت و یکی در گوشه ای شیطنت می‌کند. برخلاف دعوت بدخواهان و ضد انقلاب که مردم را دعوت می‌کنند به اینکه بین سلامت و فعالیت اقتصادی یکی را باید انتخاب کنند، باید گفت این هم مردود، غلط و ناصواب است.

روحانی گفت: فعالیت اقتصادی و پروتکل بهداشتی هر دو در کنار هم قابل اجرا و پیاده کردن است. فعالیت اداری و تولیدی ما و بقیه فعالیت های اقتصادی باید برپا باشند اما تمام اصول و پرتکل های بهداشتی باید رعایت شود.

او گفت: امروز نسبت به طرح جدید فاصله گذاری هوشمند بحث کردیم و کارگروهی این را چند روز در وزارت کشور بررسی کرده بود؛ کمیته اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا هم آن را بررسی کرد و مصوبه ای هم به دنبال خود داشت.

آغاز فعالیت کسب و کار‌ها از ٣٠ فروردین  در تهران

رئیس جمهور گفت: در جلسه امروز برای خدمات اقتصادی و کسب و کار‌ها این پیشنهاد تصویب شد که از ۲۳ فروردین استان‌های می‌توانند کشور کسب و کار‌های متوسط و کم ریسک را انجام دهند، اما کسب و کار‌های پر ریسک تا پایان فروردین ممنوع است.

روحانی گفت: در استان تهران این فعالیت‌ها با مراعات پروتکل هاى بهداشتی از ٣٠ فروردین آغاز مى شود؛ همچنین ما از کمیته تبلیغات خواستیم که طرح‌ها را بررسی کند. ما برای بازگشایی فعالیت هم تصمیم گرفتیم که از روند پلکانی استفاده کنیم و این پیشنهاد وزارت بهداشت بود که فعالیت‌ها به صورت تدریج انجام شود.

او با اشاره به پیشنهاد و توصیه وزارت بهداشت و درمان گفت: بازگشایی فعالیت‌ها در جامعه به صورت پلکانی و تدریجی آغاز می‌شود، ما هم نسبت به فعالیت اقتصادی در استان‌ها و استان تهران و هم نسبت به سایر فعالیت‌ها در کشور به صورت پلکانی و تدریجی تصمیم گرفتیم.

رئیس جمهوری افزود: ادارات دولتی اکنون نیز فعال و مشغول فعالیت هستند البته از هفته آینده یعنی از ۲۳ فرودین ماه فعالیت ادارات به این صورت خواهد بود که دو سوم کارمندان سرکار حاضر می‌شوند و یک سوم از آنها مجاز هستند که سر کار نروند، بخش‌های مختلف درباره حضور یک سومی کارکنان به صورت گردشی تصمیم‌گیری کنند که یک سوم کمتر در محل کار حضور پیدا کنند مگر جا‌هایی که ضرورت داشته باشد بیش از دو سوم فعالیت کنند. البته افرادی که سن بالاتر یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید در اولویت یک سومی قرار بگیرند.

روحانی تاکید کرد: هرکسی به کرونا مبتلا شد موظف است به رئیس بخش خود در محل کارش اعلام کند و سر کار نیاید، باید برای مدتی که برای درمان این بیماری مشخص شده یعنی حدود دو هفته، به صورت قرنطینه در منزل، نقاهتگاه و یا بیمارستان بنا به شرایط بیماری بماند.

او تصریح کرد: حضور فرد مبتلا در محل کار تخلف است و کسی که می‌داند مبتلاست و آزمایش او مثبت شده است، نباید سر کار برود و یا رئیس او بگوید باید به سر کار بیاید و اشکالی وجود ندارد؛ این موضوع کاملا روشن است حضور کسی که مبتلا به بیماری کروناست در جامعه و سرکار و اجتماعات ممنوع است و باید خود را قرنطینه کند.

روحانی گفت: آقای نمکی وزیر بهداشت هم باید این مسئله را با قاطعیت مطرح کند که اگر در آزمایشگاه، فردی به نتیجه مثبت کرونا رسید باید به فرد، خانواده و محل کار آن فرد اعلام کند؛ این را همه آزمایشگاه‌ها باید انجام دهند. وقتی به کسی می‌گویند آزمایش و مثبت است، نباید نگران و مضطرب شوند، بسیاری از مردم با مراقبت و هیچ نیازی به بستری شدن درمان می‌شوند. بسیاری از مردم بدون هیچ اقدام درمانی با ایزوله کردن و قرنطینه در مدت دو هفته درمان می‌شوند و هیچ مشکلی هم نخواهند داشت، طبق آمار ۸۵ درصد مبتلایان با مراعات و رعایت مسائل بهداشتی خوب می‌شوند و ممکن است ۱۵ تا ۲۰ درصد دچار مشکلاتی شوند که باید به پزشک مراجعه کنند که شاید برخی از آنها به بستری شدن نیازی نداشته باشند و برخی هم باید بستری شوند که آنها در روند درمان قرار می‌گیرند و درمان می‌شوند.

روحانی یادآور شد: از ۱۰۰ نفری که به بیماری مبتلا می‌شوند ۳ تا ۴ نفر با خطر مرگ مواجه می‌شوند که البته رقم جهانی ۵ درصد است که باید تلاش کنیم این رقم کاهش و به زیر ۳ درصد برسد.

تغییر ساعت کاری ادارات از ۲۳ فروردین در استان‌های کشور

رئیس جمهور بیان کرد: اصول بهداشتی را باید محکم رعایت کنیم، به هم دست ندهیم، در اجتماعات شرکت نکنیم، از ماسک و دستکش استفاده کنیم. کرونا یک بیماری است که ترس از خودش بدتر است.

او افزود: ساعات کار اداری از روز ۲۳ فروردین تمام در استا‌نها و تهران ۷ صبح تا ۲ بعدازظهر است و این رویه تا ماه رمضان هم ادامه دارد، زيرا ناهار و نماز جماعت تعطيل شده است.

روحانی اظهار کرد: تمام کالا‌هایی که ضروری بوده که جابه جا شود، بدون هیچ خللی به خوبی انجام گرفته است و حتی اعلام شد یک درصد کمتر از گذشته نبوده است. در ماه اسفند و فروردین که مشکل کرونا داشتیم در بخش حمل و نقل هیچ فردی نه اخراج و نه تعلیق شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: اتوبوس، قطار، هواپیما و ... فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهند؛ بین استان تهران و کرج تردد‌ها مشخص شده، خودرو‌های شخصی در داخل استان‌ها آزاد بوده و در حال حاضر هم هست، اما میان استان به استان که تردد خودرو‌ها ممنوع بوده و تا ۳۰ فروردین ممنوع است.

او ادامه داد: نکته دوم این بود که گفته شد که در ماه اسفند و فروردین که ما مشکل کرونا داشتیم هیچ فردی نه اخراج شده و نه تعدیل شده است، پس برای کارگران و افرادی که در بخش حمل و نقل کار می‌کنند این خبر خوشی بوده و همه اینها مشمول تسهیلات بانکی‌ می‌شوند که این شرط تسهیلات بانکی این است که کسی را اخراج و تعدیل نکرده باشند.

روحانی اظهار کرد: همچنان اتوبوس‌ها، قطار، هواپ‍یما و کشتی همه فعالیت‌های خودشان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رعایت فاصله و استفاده از ماسک انجام دهند.

رئیس جمهور افزود: در مورد آموزش و پرورش و آموزش عالی بحث‌هایی امروز شد و فعلاً تصمیم بر این است که در بخش آموزش به جز آموزش تکمیلی در دانشگاه که گفته می‌شود از ۳۰ فروردین به خصوص بخش دکترا حضوری خواهد بود، در بخش‌های دیگر تصمیم بر این است که تا ۳۰ فروردین همچنان تعطیل باشند.

روحانی عنوان کرد: ما این اختیار را به استان‌ها داده‌ایم که خودشان تصمیم بگیرند. ما برخی استان‌ها را در جنوب به صورت سفید داریم و مثلاً در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مشکلی نیست و می‌توانند آموزش را شروع کنند. برای کل کشور تا پایان فروردین آموزش تعطیل است تا ما در آینده تصمیم بگیرم.

او گفت: شیوه درمان و کار ویروس کرونا برای ما مشخص نیست و وزارت بهداشت نمی‌تواند قطعی و روشن بگوید که چه می‌شود و مثلاً در دو ماه آینده یا تابستان چه چیزی رخ می‌دهد. از این رو باید صبر کنیم و اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

روحانی ادامه داد: در مورد اماکن مقدسه باید بگویم که آنها تا پایان فروردین همچنان تعطیل هستند و در مورد آنها در آینده تصمیم می‌گیریم.

او اظهار کرد: جلسه بعدی ما ۲۴ فروردین خواهد بود اما اگر تا این تاریخ دیدیم جلسه‌ای لازم است می‌توانیم جلسه بگذاریم و قبلا به دوستان و برادران برای این جلسه اطلاع خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید زینعلی
۱۲:۵۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام ُ اگر ساعت کاری به این ترتیب تنظیم بشه هیچ ترافیکی هم در مترو و اتوبوس نخواهیم داشت بانک ها ۷ و نیم تا ۱۳ و ادارات دولتی ۹ تا ۱۵ و شرکت های خصولتی ۱۰ تا ۱۷ و حتی اگر قرار شد مشاغل باز شوند ۱۱ تا ۱۹ به نظرم با این فاصله گذاری واقعا اجرا میشه و تراکم در مترو و اتوبوس هم نخواهیم داشت
France
حامد
۰۸:۱۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
قانون پرداختی یارانه تغییر بده ما میگیم همه مردم ایران بیمه بازنشته گی کنید و بیمه سالمندان برای همه بعد حق بیمه از یارانه پرداخت کنید و بعد به فرد بگین 50تا60سالگی شما بازنشته هستید و حقوق بگیرمیشویداتوماتیک یارانه شما به بیمه سالمندان که پیرشدی دست فروش باشی بیکار باشی در پیری حقوق دار نگران نباش این کاردرست است نه که مردم گیرپرداخت یارانه باشن ؟ کشورهای ارپا یارانه به این شکل است در پیری مردم حقوق دارن ولی در ایران اگر کارگر باشی وبیمه تامین اجتمایی باشی این شانس داری

قانونه برگذار کن که آدم های بیکاربی هیچ دست فروش ولگرد که در پیری حقوق داشت باشن؟ نه درپیری گدای کنند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۰۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
خیلی از ادارات برگشته به روال قبل ۷ تا ۴بعدازظهر پس چی میگن ۷تا ۱۴
Czechia
جمال عبادی
۰۵:۱۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
آیا آژانسها و پیک‌های موتوری فعالیت دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
درود بر محمود احمدی نژاد، انشااللاه دوباره ایشان را ببینیم
Germany
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
برخی کارمندان از ماسک و دستکش و همچنین موادضدعفونی به هیچ وجه استفاده نمیکنند هنوز هم قضیه را جدی نگرفته اند و میگویند بالاخره که همه میگیریم...
چطور باید با این افراد ناقل ویروس برخورد شود؟ جان بقیه را به خطر می اندازند!
درصورتیکه ماسک و دستکش گاهی بهشان از طرف اداره داده میشود ولی اصلا استفاده نمیکنند!
همینها عطسه و سرفه بدون ماسک و ادعای آلرژی فصلی دارند :(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
با یه حساب سرانگشتی میشه فهمید تا به صفر رسوندن تعداد مبتلایان حدود دوهفته نیاز داریم. واقعا دولت نمیتونه کاری کنه که این دوهفته کسی گرسنگی نکشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۲۲:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
این تغییر ساعت کاری فقط به نفع تهران است ما که در شهرستان هستیم همیشه ۷ الی ساعت ۱۴،۳۰ سرکار بودیم پنچ شنبه ها میریم اما تهران تعطیه . موندیم با بچه یکساله وتعطیلی مهد ها چکار باید کرد.
Germany
سمن
۱۵:۰۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
کی گفته پنج شنبه تهران تعطیله ؟ ما کارمندان شرکت بیمه گاهی جمعه ها هم باید بریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما بخش خصوصی هستید، ادارات دولتی پنجشنبه ها تعطیلند، حتی شرکتهای تجاری هم پنجشنبه‌ها تهران تعطیلند.
شما اختیار خودت رو داری شش شنبه هم بیایی سرِ کار ولی اونایی که در شرکتهای دولتی و نیمه دولتی هستند فقط شنبه تا چهارشنبه سرِ کار می‌رن، اونم از 8 تا 14 بیچاره کارمندان شهرستانی در این بین حقشان ضایع می‌شود!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ای ایران
۲۰:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
با این تصمیم حکیمانه شما چنان کشتاری در این کشور راه بیفته که تا حال در تاریخ کسی شبیه اش را ندیده باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
مثل رونق اقتصادی که قرار بود اتفاق بیفته ولی افتضاح شد!
Iran (Islamic Republic of)
مجی
۱۷:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
خب پ اگ اینجوریه مجلس چرا تعطیله؟؟شما اگ راس میگین جون مردم براتون مهمه ی هزینه ایی بدین ب مردم برا امرار معاششون ببینید بازم میان بیرون .مردم مجبورن .تحریما و گرونیاو بی پولی تحمل کنن یا کرونا رو .فقط بلدین وامای الکی بزارید ک تا حالا کسی نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۱۵:۰۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
تا تعداد مبتلایان هنوز از 80 هزار کمتر هست زودتر کنکور رو برگزار کنید چون معلوم نیست کرونا کی تموم میشه . 5 اردیبهشت زمان خوبی هست برای برگزاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
حالت خوبه؟چی میگی؟!خوب شد شما مسئول نشدی:|||||
Iran (Islamic Republic of)
Hosein
۱۲:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
واقعا مفهوم اینکه میگن قرنطینه فشار اورده رو درک کردم الان:/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
کنکور برگزار بشه منم موافقم، میخواستید شما هم بخونید، نکنه صبر کردین رقیباتون حذف بشن؟؟؟ نه همه سالمن خیالتون راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
خیلی جالبه هر کسی فقط خودشو میبینه. کارمندا میگن تعطیل کنین بمونیم خونه چون حقوقشون سر ماه به حسابشون واریز میشه . شغل های ازاد و کارگرها میگن تعطیل نکنین بریم سرکار چون تا وقتی پول دارن که کار کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اداره ما الآن از ساعت 7:30 تا 14:30 فعالیت می کنه این نیم ساعت جابجایی دقیقاً چه تفاوت یا مزیتی می تونه داشته باشه؟ تازه تا ساعت 10 نه کار هست و نه ارباب رجوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
وقتی ادارات و مدارس،و ... باز باشه مردم چجوری فاصله اجتماعی را رعایت کنند?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
آیت الکرسی بخونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
۳تا صلوات
Netherlands
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
ایمنی گله ا ی سیاست این روزهای روحانی تحصیلکرده و متعهدی بنام روحانی و وزرایش به سیستم سرمایه داری بین الملل (مانند انگلیس و بوریس جانسون که خود کرونا گرفته) در مقابله با کرونا است. نظام سرمایه داری که یک عمر از قبل کار دیگران خورده و فربه شده تحمل قرنطینه مردم را برای مدتی کوتاه هم ندارد. حالا برید امثال روحانی را رئیس جمهور کنید. مثال نظام سرمایه داری و روحانی در برخورد با کرونا، مثال مرغداری را می ماند که ترجیح می دهد تعدادی مرغ از بین برود، تا هزینه گزاف واکسن را برای تمام مرغ ها را ندهد. نظام سرمایه داری یعنی این، چه در اروپا و انگلیس باشد چه در بطن جمهوری اسلامی.
Netherlands
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
دانشگاه ها را برای انقلاب فرهنگی 3 سال تعطیل کردید. برای جان انسان ها شما کارگزاران نظام سرمایه داری و آقایان روحانی و وزرایش چقدر اهمیت قائلند. هیچی
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۷:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
موضوع شده مثل داستان خدا.بارون بباره فقرا ناراحتن که سقفی بالاسرشون نیست خیس میشن.نباره کشاورزا ناراحت میشن.بلاخره مردی چیکار کنه؟؟تعطیل میکنه یه عده میان میگن من باید برم کار کنم از کجا بیارم بخورم.تعطیل نمیکنه .یه عده کارمند و معلم و ...میگن من کرونا میگیرم.برم سرکار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
خودتو مسخره کن
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
آیا موج دوم شیوع کرونا در راه است؟!!! اگر تعطیلات ضد کرونایی ادامه نداشته باشد شک نکن که در راه است اگر قرنطینه ها سخت گیرانه تر نشود . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
آیا موج دوم شیوع کرونا در راه است؟!!! اگر تعطیلات ضد کرونایی ادامه نداشته باشد شک نکن که در راه است اگر قرنطینه ها سخت گیرانه تر نشود . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
ای کاش اجازه میداد کسب و کارها هم با همون شرایطی که برای کارمندای خودشون تعیین کردن به محل کار بیان. چطور خودشون کار دارند مردم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
با این تصمیمات دولت در کمتر از یکماه صدر جدول کشور ها در مبتلایان کرونا خواهیم شد بعد دولت هم میفرمایند مقصر تحریم هاست
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
و صد البته تقصیر دولت قبلیه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۳:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
باسلام اگر مسولین محترم که میگن مااینقد واسه ضدعفونی معابر وشهرها هزینه کردیم وبقیه هزینه ها واسه کرونا اگه همون هزینه رو تقسیم میکردن بین هشتاد ملیون مردم بخدا مردم مینشستن تو خونهاشون با همون هزینه گذران یک ماه رو میکردن ولی وقتی اگه یه کارگر یا کاسب معمولی که اجاره وقسط داره اگه یه روز نره سرکار چیزی نداره ببره سرسفره زن وبچش خب چیکار کنه شما مسولین محترم دارین میگین بانکها واسه مردم صبر کنن درحالی که اینجوری نیس دارن زنگ میزنن که اگه نیارین قسطو نامه میزنیم ضامن بخدا ما مردمان خوبی داریم کاش مسولین هم یه ذره به فکر مردم باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
مگه چه هزینه ای کردن اب وایتکس فوقش پاشیدن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۳:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
حالا که رئیس جمهور محترم سیستان وبلوچستان را استان سفید از نظر کرونا اعلام کردند لطف کنند یه سفری به این استان داشته باشند واز نزدیک شاهد گسترش روز به روز کرونا ویرس باشند وبعد تصمیم به باز گشایی مدارس بنمایند
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۳:۳۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
چه جلسه ای اخه
باشه از۲۳فروردین با بی ارتی ومترو میریم سرکار۲۳ اردیبهشت هممون کرونا گرفتیم مردیم خانه خدا بااون عظمت وبزرگی ودرامدش برای عربستان روتعطیل کردن ما چرا انقدر داریم بدبخت میشیم ماملت ایران بااین همه ثروت خدادادی چراباید به این فلاکت بیوفتیم
اقای روحانی این ویروس از۲۳فروردین دست به دست انتشاروشیوع پیدامیکنه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۳:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
با سلام خدمت همه دوستان
با این وضعی که من دارم خدارو شکر چون جز این نمیتونم بگم
ولی واقعا شرایط سخته من کارم آزاده الان حدود دو ماهه بیکارم برا بچم پوشاک میخوام خرج زن دوتا بچه و خودمو خدا میرسونه ولی واقعا سخته .دولت فقط به فکر خودشه ..اصلا به فکر مردم نیست ..چاره چیه فقط توکل کنید به خدا که هیچکس بالا تر از اون نیست و خودش همچیو درستش میکنه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
حالا بچتو پوشاک نکنی نمیشه؟
مگه خودمون چ جوری بزرگ شدیم؟
United States of America
ناشناس
۰۲:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
دلار داره میشه 17 هزار طلا شده گرمی 650 هزار
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۱:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
آقای روحانی بنده الان چهل روز که درخانه ماندم با۳بچه خودم خانم جمع پنج نفریم بخدا من یک مسافرکشم الان چندروز که نه پول دارم نه کار پول نون دیگر نداریم چکار کنیم بمانیم درخانه ازگرسنگی میمیریم بیرون بیایم کرونا میکشه شمارا بخدا کمکمان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
نمیدونم والا
انشاالله خدا خودش بهمون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اینا کاری واسه کسی نمیکنن ، من یک مشکلی داشتم اصلا ربطی به اشتغال و درامد و کرونا نداشت، به هرجا مراجعه کردم گفتن نگران نباش امروز اینجوری فردا بیا درست میشه خلاصه تا دوماه دویدم تهشن گفتن دسته تهرانه در حالی که دسته استان بود به تهران پیله کردم تهش از دهنشون پرید که دسته استانه ولی دیگه وقت تموم شده بود و کار از کار گزشته بود، واسه چیزی که حق قانونیم بود، نمیدونم چرا همه جا چوب لا چرخ آدم میزارن، انگار همه مریضن و میخوان همه رو اذیت کنن
Iran (Islamic Republic of)
تنوری
۰۰:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
لامصب کسی نیست به داد ما برسه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۳۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
با سلام و احترام؛ لطفا در خصوص مطالب بیان شده دقت بفرمایید؛ به عنوان مثال:
1- کسب و کار کم ریسک و پر ریسک چه فرقی دارند؟ وقتی قدرت انتقال این ویروس بالاست این حرف بدون پشتوانه علمی است.
2- ساعت کار رو چه کم کنید و چه زیاد، افراد رو چه یک سوم کنید و چه دو سوم، مهم اینه که وقتی یه نفر رو گرفت سایرین در خطرند! چند چندمش مهم نیست آقا...!
3- خدا وکیلی معنی استان سفید یعنی چه؟ وقتی شما اعلام می کنید دانشگاه ها و آموزش این استان ها می توانند فعالیت خودشان را آغاز کنند، یعنی شما دانشجویان سایر استان ها که در استان های مثلا سفید درس می خوانند را به کلاس درس فرا می خوانید و این یعنی فاجعه! اصلا متوجه هستید؟ به نظر شما دانشجویان در خوابگاه یا کلاس درس کنار همدیگر خواهند نشست؟ جالبه این تصمیمات مثلا تخصصی!
4- اگه می خواهید مشکلی رو رفع کنید جلسه ای برای افراد حقیقی یا حقوقی برگزار کنید که از این شرایط متضرر شده اند! یا فکری به حال سیستم معیوب و فشل بانکی بکنید که همچنان قسط می گیرد و چک اجرا می گذارد و ... شلوغ بازاری است، یا ده ها کار دیگر زمین مانده یا قابل انجام...
...فکر می کنم تأمل در بیانات حضرت آقا در همین چند ماه اخیر خیلی کار توی دستاتون بذاره... هر چند
...نرود میخ آهنی در سنگ
...کارها مانده لنگ و لنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
من که بعد از 30 فروردین هم اجازه نمیدم دخترم بره دانشگاه و خوابگاه فدای سرش سلامتیش از نمره واجب‌تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
تفکرات قرون وستایی، الا قرن ۲۲ شده دیگه
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۰:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
ببچاره دکتر نمکی و دکتر زالی از دست تصمیمات خلق الساعه آقایان چه میکشند ، دست و پاشونو بستند میگن بدو
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۴۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
آقا دانشجوها از شهرهای مختلف بخوان برن به دانشگاهاشوون، خوب پس نتیجه اون ممنوعیت سفرهای اخیر که از بین میره. منطقه سفید هم معنی نداره با سفر دانشجوها ویروس شیوع پیدا میکنه. مخصوصا با این خوابگاهاای شلوغ!!!!دانشگاها ها حتی از مدارس هم اهمیت بیشتری در انتقال کرونا داره. چون هم سفر داره، هم اجتماع!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
آقآی جمهور شما که درجلسات با آن فضای فوق بهداشتی این همه مراعات فاصله را می کنید ،چطور از من مادر مرده می خواهید در فضای آلوده رفت وشد کنم سر کار بروم بعد بیایم کنار زن وبچه خودم زندگی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اوکی اول قبوض گاز و برق و آب را رایگان اعلام کنید برای مصارف خانگی و مدت ۳ ماه . حداقل یک قدم کوچیک برای دادن امنیت و تامین به مردم بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
چقدرخوش خیالی اینها اگر قیمت ها را گران نکنند شاهکاراست رایگان کردن پیش کش برای چیزی که ارزش قائل نیستندمردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من در یک شرکت خصوصی شاغلم،مدیر عامل شرکت اعلام کرده هرکس از فردا نیاد سرکار بیمه وحقوق فروردین ماه براش واریز نمیشه..یکی به روحانی بگه واسه این دست اتفاقات برنامه داره یااینکه مثل همیشه خودمونو بسپاریم دست خدا؟!!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۲۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
این یه قتل عامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام
پیام ها را خواندم
هرکسی به فکر خودشه
مشکل ماهمینه که با هم اتحاد نداریم به هم رحم کنیم! همه باهم
آن دسته اقایانی که دارن دستشان به دهنشان میرسن دست به جیب شن در خانواده خودشان وبعد اطرافیانشان...اگه هرکسی به اندازه وسعش به فامیل های اطرافیانش کمک کنه این بحران پشت سر میزاریم به امید خدا،باید زیاد به دولت دل نبندیم.اما آن عزیزی که به آن افغانی میگه برگرد این نوع حرف زدن درست نیست.ا.نم درد داره.درکش کن .کمی بیشتر جلوی پات نگاه کن ...کوتاه فکر نباش.تا کی میخواهیم این نژاد پرستی ادامه بدهیم همین نژاد پرستی مان باعث عقب افتادگی مان شده
کمی بیشتر تامل کنیم
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
مجی
۱۷:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اخ چقد دیگ همدلی تو هرمسعله مردم؟پس دولت چی؟؟چه نقشی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اگه کسی نداره ولی آبرو داره و نتونه دستش جلو کسی دراز کنه چی؟ اونی که یه عمر صورتش با سیلی قرمز کرده چی؟ اونی که فامیلاش از قوم مغل و گشنه های انگولایی بدترن چی
فقط دو بر خودت رو نبین آقای مرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
از ساعت 7 بريم تا 2 چون نماز و ناهار تعطيله چشم.......دوباره مثل سري قبل از شنبه بريد سر كارهاتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من دو ماهه خانه نشینم
چون نمیخواستم خانواده ام درگیر کرونا شن
آقای رییس جمهور یه سر به امار بزنید لطفا میزان مرگ و میر بچه ها کمتر از بزرگسالان
بعد اونوقت دانشجوی اونم فقط تحصیلات تکمیلی که اکثرا سن بالای 25 دارن باید برن دانشگاه اگر قراره همه چی برگرده روال سابق چرا مدارس باز نمیشن؟
کی جوابگوی مریض شدن خانواده من بعد از تحمل دوماه خانه ماندنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
واقعا این بخش از مدیریت بحران افتضااااحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
کرونا تموم شد تو این دو ماهه برای همه خطر داشت الان برای جونا کم خطره پس خونه نریم مسن ترها نگیرن چون هر کی تو خانواده ش افراد مسن داره.حتما از ۳۰ اسفند کرونا ریشه کن میشه مدارسم باز میشه خدا به خیر بگذرونه.............
Iran (Islamic Republic of)
سیدحمید
۲۲:۲۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اقایان محترم باعرض سلام،این یارانه ووام چیی شدالان یکماه فقط اخبارمیگه ولی ازهیچی خبری نیست فقط میگه برین سرکارازبیستم،فکرملتت باشین تاماه رمضان همتون نفرین نکردن برین به اون دنیا،فقط شعار مردم دارن بانون خالی شبشون سرمیکنن برسین به داد ملت،،،
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۱۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اینهمه سازمان بهداشت جهانی داره میگه عجله نکنین!
بااینکه روزی 3000مبتلای جدید و بیش از 100تا کشته میدیم، شرایط رو داریم برمیگردونیم به حالت عادی؟! واقعاً به چه قیمتی؟
چین بااینکه کنترل کرد ولی چون عجله کرد باز برگشت داره میکنه بیماری! اونوقت ما با اینهمه آمار بالا میخوایم همه چیو عادی کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۲:۰۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
خیلی تصمیمات غلط هست و اشتباه این همه مردم الان تو خیابانها چیکار میکنند به نظرتون امار مبتلایان ده ها برابر بیشتر نمیشه تو این بحران تشویق مردم برا رفتن برا کار و تولید دنبالش یک فاجعه مرگبار هست بعدشم فقط بگیم به خانوادها تسلیت میگیم عزیزانتون را از دست دادید تا زمانی که واکسن این بیماری کشف نشده نباید اجازه تردد زیاد به مردم داده بشه همه دارند ضرر میبینند از کار کارخانه از ادارت و همه پس جان انسانها خیلی ارزشش بیشتر از اینهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
خدا نگذره از اون 24 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
لاا
۲۱:۵۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ما کارگرها توی شرکتها خیلی زجر میکشیم.. همه ادارات وسازمانها تعطیل است.. ما مجبور بودیم از اول عید به کار مشغول باشیم.. وگرنه اخراجمان میکردند.. من در یک شرکت تابلو سازی برق صنعتی کار میکنم.. اصلا این شرکتها خودمختار هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
رسمی ها نونشون تو روغنه، قرار دادی ها و پیمانی ها در حال کشیدن بار برای خودشیرینی و جلو گیری از اخراج
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
تورم افسار گسیخته دلار 17 هزاری سکه 6ونیم میلیونی قطع یارانه عده ای گرانی حاملهای انرژی و بنزین افزایش قطره چکانی حقوق کارکنان. عمل به تمام تعهدات هسته ای در مقابل هیچ و..... همه را تحمل کردیم و دم نزدیم با وجود ویروس کرونا و تلاش شما جهت عادی جلوه دادن شرایط و شکستن قرنطینه خود جوش ملت ایران با جان مردم بازی نکن از ملت نمیترسی از خدا بترس. از خشم مردم بترس که نمونه ای از خشم خداوند است
Iran (Islamic Republic of)
طوفان
۲۱:۱۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام الان کارخانه ما تعطیل هست نه بیمه میریزن نه حقوق میگن برین بیمه بیکاری تا شرایط درست بشه الان تکلیف ما چیه از کجا بیاریم خوردو خوراک ایاب ذهاب کرایه خانه دولت تدبیر یه تصمیم برا ما بگیرین خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
خوابگاه ها میشن سردخونه دانشجوها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ما در حال حاظر مصداق آیه به ای ذنب قتلت هستیم به کدامین گناه کشته شدید
Iran (Islamic Republic of)
عقل
۲۰:۵۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
آقایون فکر کردین در استان تهران که کارمندا اکثرا از شهرهای اطراف میرن تهران چطوری ۷صبح برسن اداره؟!
تازه اینطوری به سرویس اداره هم که از یه مسیری سوار میشدیم نمیرسیم و مشکلات بیشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
تا ۳۰ فروردین تعطیل کردی فکر کارگرا هم نیستی ک از کار بیکار شدیم بدون هیچ درامدی ،با چند سر ائله اجاره خونه شیر خشک پوشاک بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
چجوریه همه کارگرها نوزاد دارن؟ به جیبتون نگاه کنید بعد بچه دار شید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
هر وقت فعالیت مجلس دوباره شروع شد، ما هم میریم اداره هامون.
Iran (Islamic Republic of)
مهد
۰۷:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
طرح یک سوم بهتر بود یا پنجاه درصد این طرح دوسوم دردی دوانمیکند
United States of America
میلاد
۲۰:۳۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
مشهد وضعیت وحشتناکه
همین امروز یکی از دوستان گفت بشدت تردد زیاده
اونوقت منی ک داشنجوی مشهدم باید از شهرستان با این وضعیت از 30 فروردین برم مشهد؟
با اوتوبوس و وسیله نقلیه عمومی؟
به جهنم ک مریضم یشم؟ به درک ک کرونا میگیریم؟ آقای دوحانی کجا زندگی میکنی ک انقد بیخیالی؟ شما همونی نبودی ک گفتی از شنبه همه چی عادیه و از شنبه همه چی وحشتناک شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
هرکی به فکره خیشه
در ضمن دوحانی اشتباست اقای دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
رضا توکلی
۲۰:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من ی کارگرم ک از پنجم سرکارم
سابکارمم گفته هر کی نیاد اخراج حتی تب و لرز هم گرفتم رفتم سرکار
هر روز در گیرم با خیابون و مردم
چ توقعی دارین وقتی همش ب فکر کارمندا هستین ن کارگرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
کاش یک رفراندوم میذاشتند که آیا مردم موافق ریاست جمهوری این آقا هست یا نه والله آبرومون نمیره ملت ما فقط به خاطر انرژی هسته ای هزاران تحریم رو تحمل کرد و حالا باید شاهد مرگ مردم عزیز کشورمون باشیم کاش امام زمان ظهور کنه امام عزیزم ما خسته ایم دلمون برای عدالت برای آزادی تنگ شده
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۱۵:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
رفراندوم ؟؟ 50 درصد مردم به روحانی رای دادند دیگه رفراندوم چیه . روحانی حاصل رای مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
روحانی خیلی باکلاسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام اولا ساعت کاری در خیلی از استانها همین بود فقط یک ربع جابه جا شده که نشون میده بدون مطالعه تصمیم گیری شده . دوم اینکه حضور یک سومی کارکنان در ادارات مگه درست اجرا شد که حالا قراره دوسوم حضور داشته باشند . اصلا نمیشه کارکنان رو تقسیم بندی کرد . مثل اینه که هیات دولت یک سوم یا دوسوم در جلسه حضور داشته باشند یا مثلا وزیران به محل کارشون در وزارت خونه نروند . کدوم وزیر یا وزارتخانه را انتخاب می کنید ؟ یارگیری برای فوتبال نیست که کارمندها را بشود تقسیم بندی کرد .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۲۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
با سلام البته مسئولین هم شرایط سختی برای تصمیم گیری دارن بین ورشکستگی که مرگ همگی هست یا کرونا با مرگ چند هزار نفر باید یکیو انتخاب کنن شما بودین کدوم راهو انتخاب میکردین با تشکر و احترام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام مطمئنی
Iran (Islamic Republic of)
رستمی
۲۰:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
هم باشیم هم نباشیم
ببین تو شهر چه خبره جا سوزن انداختن نیست....
میدونم این حرفای ما بیخوده
تو کارتو بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
رئیس سازمان بهداشت جهانی به مسئولین جمهوری اسلامی تاکید کرده اگر در اعلام وضعیت عادی در کشور عجله کنید اقتصاد ایران نابود خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۷:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
الان اقتصاد ما خوب؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
چه ربطی داره؟ الان همه ادارات مثله شرکت برق و ... که باز هستن، اقتصاد سره جاشه چرا چرت میگی
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
آیا خود نماینده ها ی مجلس هم طبق روال عادی درمجلس حضور خواهند داشت ؟
Iran (Islamic Republic of)
یه کارمند
۲۰:۱۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
فرق بین کشور ما باکشورهای دیگه چیه؟
همین امارات دوباره تعطیلی شونو ۲هفته تمدید کردند کشورای اروپایی تا ۱۲اردیبهشت همینطور
واقعا کسی به فکر مردم نیست انگار ما مال یه کشور دیگه ایم چرارهبر ورود نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
تو ترکیه سربازی از ۱۲ ماه کردن ۶ ماه اینجا از دوسال کوتاه نمیان تازه حقوق قانونی هم نمیدن، شما داری مارو با کی مقایسه میکنی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
جناب اقای رییس جمهور
شما خودت اگه راست میگی ۳۰ دقیقه برو تو یک اداره ببین میتونی تحمل کنی بیرون گود نشستی میگی لنگش کن تا همه مردم به کرونا متبلا نشوند خیال شما دولتمردان راحت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ایشان ادم با تدبیر و امیدی هستند فقط کافیه به ماجرای برجام و اب معودنی و بنزین و ساعت ۸ جمعه و...وحالا هم کرونا و عادی شدن همه امور از شنبه دقت کنید عمق تدبیر را می فهمید بحث رفتن سر کار جای خود لااقل ساعات کاری را کم می کردید لا اقل اجاز می دادید به قول خودتون پیک تمام بشه حالا همه را مجبور می کنن برن سر کار بعد یه دفعه این کرونا یه قتل و عامی را می اندازه و بعد ایشون هم جوابگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۲۰:۰۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
شما که مدرسه هارو تا اخر فروردین تعطیل کردین یدفعه ای تا اخر اردیبهشت تعطیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
99
۱۹:۵۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
از همون اول باید حکومت نظامی اعلام میکردین، جریمه میذاشتین، مایحتاج مردم رو هم خودتون تامین میکردین.
مثل چین که میرن در خونه ها بهشون تغذیه میدن.
وقتی فرهنگ مردم کار ساز نیست و یا مجبورن بیان بیرون بخاطر مخارج زندگی، قانونه که باید اعمال بشه.
نمیدونم اینایی که دیگه ما مردم عادی هم میدونیم شما مسئولین نمیدونید؟
Iran (Islamic Republic of)
حامدکریمی
۱۹:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ببخشیدجناب من که کارت یارانم بخاطر ۱۰تومان بسته هست کارگرم‌هیچ درامدی ندارم سه بچه دارم اجاره خونه بخداشب نمیتونم بخوابم ازبس که فکرم مشغوله شیرندارم برابچم بخرم اب شکربش میدم این کجاش عدالته
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۷:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
وقتی پدرت از کلاس اول هی بحت گفت درستو بخون تا کسی در آینده بشی بحرفش نکردی.رفتی پی الباتی هالا شبا خوابت نبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اینجور نیست مجتبی، کار نیست، دوسته من لیسانسه ولی تو خونه باباش زندگی میکنه و تو باغ لیمو کارگر فصلیه
کار نیست حالیته وگرنه همه یک گونی مدرک جمع کردن یکیش خودم که ۴۰ تا مقاله دارم ،حالا کو کار؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
مثلا تو این یکی دو ساعت کم کردن ساعت کاری چه تاثیری رو این بیماری میزاره. با یکی دو ساعت این بیماری از بین میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
برای شما شاید کم کردن باشه اما برای ما فقط نیم ساعت جابجایی هست با همان ساعت میزان ساعت کاری
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من ۱۰ روزه پولم تموم شده هیچی نمیتونم بخرم چرا یه فکری نمیکنن به حال بی پولها اعصلبم داغونه
Germany
نادر آخوندی
۱۹:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام
بی تدبیری دولت باعث طغیان کرونا در کشورمان خواهد شد شخص روحانی اجازه عملکرد خوب وزارت بهداشت را نمی دهد فقط خواست روحانی شیوع کرونای تا با آمریکا به این بهانه مذاکره کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
نباید اجازه داد خانواده مسئولان خارج از کشور زندگی کنند، اینگونست که وضع این است،جمع میکنن که برن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۳۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من موندم اینهمه میگن آمار کاهش یافته پس چرا پارکینگ بیمارستانها و سالنهای سرپوشیده را برای بستری مریضان کرونایی آماده کرده اند .؟
امروز عکسهایی دیدم که حدود ۱۵۰۰تخت فقط توی سالنهای ورزشی استان همدان تجهیز کردند.
تو را خدا به نمایندگان مجلس بگید طرح سه فوریتی تعطیلی یکماهه ادارات و کشور را تایید کنند تا وضعیت بحرانی بحرانی نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
تمام دنیا دارن خرج و مخارج مردم شهر های قرنطینه رو دولت شون میده الان ۱ماه بیکار شدیم تو خونه کی حقوق میده من اسنپ بودم قسط من رو کی میده روحانی مجلس و ۲ ماه تعطیل کردن رفتن خونه شما پس انداز میلیاردی داری ما که نداریم و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اقای مترم که دستور میدی مغازه ها باید بسته رشه دستور بدید که هیچ مالکی حق اجاره گرفتن رو نداره تا دوماه به حساب مردم هم رسیدگی کنید یا بسته بدبختی یا هر چی برا همه نه به تو تعلق نمی گیره لطف کنید بخصوص اجاره خدایش این درسته که مالک اجاره بگیره
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۹:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
دولت فکر می کنه ایران فقط تهرانه . خودشون پنجشنبه ها تعطیل هستند بعد می گن همه از ۷ تا ۱۴ ..... کاهش ساعت کار برای تهران افزایش ساعت کار برای سایر کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ایرج محمدی
۱۹:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
بخدا اگرهمه کشور و ادارات را دوهفته قبل از عید کلا تعطیل میکردند بجز مراکز درمانی .بیمارستانها و مراکز امدادونجات و تا ۲۰فروردینم ادامه داشت کرونا ریشه کن شده بود.الانم دیر نشده با تغییرساعت ادارات از ۷تا۱۴ و حضور دوسوم کارمندان در اداره بهیچوجه چیزی تغییر نمیکنه بلکه بدتر هم میشه.
از مجلس محترم خواهشمندیم که به طرح تعطیلی یک ماهه کشور رای بدهند تا این ویروس شوم از سر این ملت دست برداره.ممنون
Netherlands
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
با۵۰۰هزارتومن جریمه ماشینها خزانه پرمیشه مامردم بدبخت که نه کار داریم نه پول باید جریمه ۵۰۰ هزارتومانی هم بدیم این دیگه نامردیه اگه راست مگید ۵۰۰ تومن بریزید به حسابمون تاخجالت زن وبچه رو نکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
از رهبری میخواهم ورود کند تا مثل موضوع گران کردن بنزین کشور اینقدر صدمه نبیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اقای روحانی ما دانشجوهای دکترا یک عمر درس خواندیم تا کشورمان را بسازیم نه اینکه با یک حرف شما خودمان را به کشتن بدهیم برو امار رو ببین, ایا پادتن براش ساختی که این طوری میگی 30 ام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
شما اگه میخواستی کشور رو بسازی سرت تو کتاب نبود بیل دست میگرفتی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
به نظر ایشون اگر 500 هزار نفر از کرونا بمیرند : بهتر از آن هست که 2 میلیون شغل به خطر بیافتد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اقای ریئس جمهور مهم تر از ابلاغ ساعت کاری کار دیگری نداری وضعیت مردم و مملکت روبراه فقط مانده اعلام ساعت کار از ماست که بر ماست تا زمانیکه فهم و اگاهی ملت بالا نرود همین اش و کاسه بر قرار است سرنوشت هر کشوری دست مردم ان است که فعلا این است انقلاب و اسلام هم فقط در حد حرف است و بس جوانها هم زیاد بودند که رفتند مانده یک عده نااهل که برای منافع خود همه جور خیانت می کنند تا منافع مردم و مملکت
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۸:۵۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
الان من که دانشجوهستم پاشم برم خوابگاه سرقبرم نون داغ کنم؟؟مگه خوابگاه اجاق فر دارو مایکروفر داره؟؟،از الان عزا گرفتم .توی اتاق ۵نفره و سرویس بهداشتی و آشپزخانه عمومی که بعضیا اصلا بهداشت نمیفهمند و رعایت نمیکنند چه خاکی سرم کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
افرین درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
بعد از گرفتن مدرک ی بیل بردار تو عمق زمین چالش کن چرا تو عمق؟چون یقین داشته باش هرگز لازم نیست زحمت کندن دوباره و بیرون کشیدن اون مدرک رو ب خودت بدی کسی هم ازت نمیخاد که این کارو بکنی از تجربیات استفاده کن اون پولی که قراره صرف گرفتن مدرک کنی رو بردار برو کاه بخر انبار کن بخدا بیشتر سود میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
واقعا منم ، بیا قبرامونا از الان بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من بعنوان ی استاد دانشکده علوم پزشکی نمیرم درس بدم، با سیستم نوید درسم را تموم‌ می کنم... آزمونها هم که آنلاین هست. این دانشجو هست که باید به آموزش فشار بیاورد که سر کلاس نیاید.
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۸:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
18 روز تعطیلات رسمی را که ایام طلایی بود را با سوئ مدیریت از دست دادیم و به همین راحتی هم به دست نخواهیم آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
خبرنگار جوان لطفاً در مورد بی برنامگی و سود بانکی که می‌خوان کم کنند از الان صاحب خانه ها زمزمه گرفتن اجاره سنگین و پس دادن پول پیشن چرا بانک مرکزی آنقدر بی برنامه کار می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
Took
۱۸:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
دانشگاها باز شه خیلی بهتره تا هراندازه که تعطیل باشه عملا مردم توخونه نمیشینن که بیشتر مسافرت میرن بعدم اگه همه برگردن سرکارشون وفاصله ونظافت رعایت بشه درصد شلوغی جاده ها وخیابون ها پایین میاد ما که هم خفه شدیم توخونه از کارو درس وزندگی افتادیم هم خرجیمون ازبین رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
داداش تو پاشو یه لیوان آب بخور اول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
خودت هم فهمیدی چی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام میشه یک فکر به افغانستانی بکنید ما بکار هستم تو خانه با کرونا لعنتی اجاره خانه مانده صاحب خانه از این طرف فشار آورده‌ اجاره بده ما چکار کنیم تا کی این وضعیت باشیم یک کمکی بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
برگردید کشورتان ، کرونا هم چندان به کشورتان توجهی نکرده است
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۲۱:۵۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
همین مونده جور شما رو هم بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۲۲:۰۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
بهتر نیست برگردید کشور خودتون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
پاشو برو افغانستان ما خودمون اینجا بیکاریم خونه نشینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
فعلا اولویت هر کشوری مردم خودشون هستن اولا شما بدون شرایط مهاجرت و غیر قانونی تشریف آوردید و بعد هم با شرایط و حقوق کم جای کارگرهای ما رو گرفتید الان انتظار چه حمایتی دارید
حالا که شرایط کشورتون خوب شده بهتر تشریف ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
درست بنویس
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۸:۱۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ای مردم توراه بهدخدا خودتون برای خودتان تصمیم بگیرید اگر دوهفته سر کار نریم از گرسنگی نمیمیریم بچه ها بفرستیم مدرسه چون کرونا میگیرن پس نفرستید تصمیمات همه غلط است خودش زحمت بکشه با مترو و اتوبوس بده سر کار مجلس الان دورکاری میکنند چرا نباید بقیه اینطور باشند فکر کنید مردم تو خانه بمانید و بیرون نرید تا خودمون به یاری خدا مهارش کنیم مگر نه خیلی از مردم خواهند مرد
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۷:۴۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
بابا جلسه...،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
مازنانی که بی سرپرست هستیم وهرکدوم ما بچه هم داریم ۲تا۳تا به نظرشما آقای روحانی حقوقی هم نداریم وتحت پوشش کمیته امام خمینی هستیم واجاره خونه وقصدم میدیم ماها باید چکارکنیم اگه میشه جواب منو بدین باهمون ۹۱هزار یارانه و۱۰۰۳۰۰۰زنگی یک ماه روسرکنیم واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۳۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
خدا عاقبتمان بخیر کنه ، خدا کنه بحرانی پیش نیاید و پشیمان نشویم ، پناه برخدا
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۷:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
دولت باید همه ی مردم رو تامین کند از نظر مالی خیلی ها اینروزها محتاج نون شب هستن خیلی ها اجاره خونه ندارن بدن چرا درست عمل نمیکنید ؟؟؟؟؟روزبه روز هم که داره آمار مبتلایان بیشتر میشه این چه وضعیه ؟؟؟؟بعد چرا اجناس هم گرون شدن مثلا همین پیاز وسیب زمینی .......
Iran (Islamic Republic of)
علب
۱۶:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
این تصمیم به خدا درست نیست.لطفا مسولین خودشون کرونا رو یکم جدی بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
Asadi
۱۶:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
یبار ..فقط یبار..حرف درست رو زدی.و درست حرف زدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
مجلس الان داره چیکار میکنه اصلا مجلسیا عزیز کجا تشریف دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
تو کمپین در خانه بمانیم تا دولت هر کار خواست بکند. دیگه آخرای کارشونه باید خرداد مجلسو تحویل بدن. گفتن دیگه چهار سال کل ملتو بدبخت کردیم حالا بشینیم به ریششون بخندیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
خودش تو هیات دولت برا دو ساعت جلسه با فاصله چند متری میشینه بعد ما تو اداره ، تو یه اتاق ۷ نفر کارمند نشستیم بجز ارباب رجوع ها
آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران مپسند
Iran (Islamic Republic of)
طاهره
۱۶:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
به ما افغان ها که اصلا توجهی نمیشه تبعیض تا کی مثلا دولت اسلامیه بخدا گناه داریم.اوضاع اقتصادی و بهداشتیمون خرابه هیچکس کمکمون نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۸:۱۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
برین کشورخودتان
Iran (Islamic Republic of)
شادمهر
۱۸:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
برادر افغان به خدا که من ایرانی هم وضعیتی مشابه شما دارم امروز فقط باید مواظب این باشیم که گرفتار این ویروس نشیم و اگه کسی درگیر بشه مطمینا اوضاع خیلی بدی خواهد داشت مردم ایران هم از وضعیت بد اقتصادی رنج میبرن ولی تو این اوضاع حتی دولت هم توان کافی نداره شما اگه اروپا را نگاه کنی امروز حتی برای تولید مواد غذایی هم با مشکل مواجه شده ما که کشور جهان سومی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
برگرد کشور خودت مجبور نیستی بمونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ناراحتی برگرد کشورت، دعوت نامه برات نفرستادن که.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
درمان اتباع بیگانه که رایگان شد
Iran (Islamic Republic of)
جو نده
۱۹:۳۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ایشالا که راست میگی افغان هستی! لااقل واضح بگو مشکلت چیه ؟این بیماری ملیت نمیشناسه اگه مریض شدی خدای نکرده که برو دکتر اگه هم سالمی مثل همه بهداشت رو رعایت و توکل به خدا مثل همه..!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
برگرد کشورت برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
عزیز کجای کاری ما که ایرانی هستیم و پدرانمان در این انقلاب دخیل بودن غریبه ایم و تبعیض قائل میشن یه دفترچه بیمه سلامت بهمون دادن تمام تجهیزات پزشکی را گران کردن وقتی همه چی را گران کردن بیمه سلامت را دست و پایش رو بریدن الان بیمه سلامت بدرد موشک درست کردن بچه ها خوبه البته ما ایرانیها احترام غائلیم برای تمام مردم دنیا بخصوص تمام فارسی زبانان امیدوارم طالبان نابود بشه و کشور شما آزاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
چرا برنمی گردید کشور بهداشتی و استاندارد خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ناراحتی برو کشور خودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
تشریف ببرید کشور خودتان.اونجا برای شما یه فکری کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ما برای خودمونم کمبود امکانات و منابع داریم چه برسه شما برگرد کشورت بالام جان
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۲:۰۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
مواظب حرف زدنت باش

برو کشور گل و بلبل خودت
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۲۲:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
برو یقه اونو‌ بگیر که دعوت نامه برات فرستاده!
نصف بیشتر گرفتاری ما تقصیر همین خارجی هاست. کشور های مردم از خارجی ها پول در میارن بعد خارجی ها پول ما رو هم میبرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
زودتر تشریف ببرید الان اولویت مردم ایران هستند، زودتر برید که خودمون همه بیکاریم
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۲۲:۵۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
برو کشور خودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
افغانی ها اومدن اشتغال رو از جوان های ما گرفتن طلب کارم هستن؟ برید بیییییییررررررروووووون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
خدا به دادمان برسد.....چه نظرهای بیخودی که میگن برگرد کشورت واقعا متاسفم برای شما....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
مراقب خودت و خانوادت باش مریض نشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
دوستان یکمی آدم باشید مگه بنده خدا حرف بدی زد که همتون بهش میگین برگرد کشور خودت.یکمی شعور. این محبت و فرهنگ ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
سام آریا
۰۹:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
6 میلیون افغانی تو ایرانه.....
خو برید کشورتونو آزاد کنید
برو همونجااااا.... چرا نمیری
Iran (Islamic Republic of)
طاهره
۱۶:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
به ما افغان ها که اصلا توجهی نمیشه تبعیض تا کی بخدا گناه داریم.اوضاع اقتصادی و بهداشتیمون خرابه هیچکس کمکمون نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ما گفتیم بیا؟؟؟؟؟
برو کشور خودت
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۲۲:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
تبعیض رو خوب اومدی!!!! دختر خوب ما تو کشور خودمون داریم با فلاکت زندگی می‌کنیم بعد شما دنبال چی هستید؟
Iran (Islamic Republic of)
صادق امیری
۱۶:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
دل خوش نباشیم به کاهش تعداد ابتلا به کرونا نسبت به تصور و‌پیش بینی ،دقت بفرمایید نسبت به تصوراتمون از تعداد مبتلایان روزانه ،وگرنه در ارقام و امار که کاهشی دیده نمیشه ...
کسی که مبتلا میشه بعد از ۱۴ روز بیماری خودشو نشون میده ....
از ۲۸ ام باید منتظر موج دوم بیماری باشیم که یقینا سخت تر و شدید تر هست ...
باتشکر از کادر درمان و مردم شریفی که رعایت کردند
Germany
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
مشکلات قانونی کسب مجوز
پس از آنکه امکان واردات مستقیم داروی "این‌فرک" از چین فراهم نشد، گئورگ شفر تلاش کرد این دارو را برای درمان ۱۰۰۰ بیمار از کوبا سفارش بدهد.
شرکت کوبایی تولیدکننده "این‌فرک" اعلام آمادگی کرده که این میزان دارو را در مدت ۲۵ روز به آلمان تحویل دهد. اما مشکل مقررات حاکم بر آلمان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ما اجاره خونه مونو نتوستيم بديم صابخونه جوابمون كرده بي آبرو شديم به خاطر بي تدبيري شما . همه رو شرمنده خانواده هاشون كردين واقعا جاي خجالت داره اين بيماري شايد حالا حالا ها باشه ولي كاري كه استرس و نگراني كه دولت روحاني با مردم كرد كرونا نكرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
دوره احمدی نژاد هم که نفت به ۱۴۰دلار رسید باز تورم وحشتناک داشتیم یه جای کار سوراخه
۱۲
آخرین اخبار