امیری در ارتباط ویدیو کنفرانسی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جریان آخرین اقدامات این استان در مقابله با ویروس کرونا قرار گرفت.

به گزارش  خبرنگار حوزه  دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور ظهر امروز در ارتباط ویدیو کنفرانسی با استاندار کهگیلویه و بویر احمد در جریان آخرین اقدامات این استان در مقابله با ویروس کرونا قرار گرفت.

کلانتری استاندار کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به طرح فاصله اجتماعی در این استان، بیان کرد: در سال ۹۲ تعداد تخت‌های آی سی یو استان ۳۸ عدد بود و‌این عدد به ۱۳۶ تخت رسیده است؛ ضمن اینکه در استان ۲ بیماری کرونایی در استان بستری هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در روز طبیعت ۷۸ درصد کاهش تردد در استان شاهد بودیم، افزود: طرح غربالگری در استان بالای ۹۵ درصد است و‌ ما جزو اولین استان‌ها هستیم که طرح دوم غربالگری را آغاز کردیم.

کلانتری با بیان اینکه طرح غربالگری باعث کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها شده است، یادآور شد: در استان کهگلویه و بویر احمد حدود ۱۶ درصد کویید مثبت داشتیم و اکنون از هر ۱۰۰ نمونه ۵ مورد مثبت شده است. امکان قرنطینه نقاتگاهی در استان وجود دارد و حدود ۲۸۵ تخت برای این موضوع در نظر گرفته است.

کلانتری همچنین از سیر نزولی این بیماری با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و‌خواستار این شدند که این طرح تا پایان فروردین ادامه یابد. در ادامه رئیس علوم‌ پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار کمک های پزشکی ‌‌اقلام بیمارستانی مانند؛ مواد ضدعفونی کننده،گان،عینک مخصوص،لباس حفاظتی و ماسک شد.

در ادامه معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن قدردانی از کادر درمانی و بسیج جامعه پزشکی امدادی با ارائه گزارش کامل از درخواست اولیه این استان در زمینه های پزشکی و‌افزود: در جلسه بعدی دولت در روز یکشنبه و جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست های این استان به رئیس محترم جمهور و وزیر بهداشت منعکس می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد:متهم کردن یکدیگر در این شرایط نابه جاست و همه گروه ها باید متحد باشند تا بتوانیم این ویروس را شکست دهیم. دولت اعتبارات مناسبی را برای موضوع جبران خسارات کرونا در نظر گرفته است که باید برنامه ریزی‌های مناسبی در استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه مدیریت کرونا یکی از همکاری‌های خوبی بین مردم و مسئولان بود، یادآور شد: این اولین بارنیست که حضور موثر مردم را شاهد هستیم؛مردم هر زمانی نیاز بود حضور داشتند؛ضمن اینکه جان مردم در این موضوع بسیار مهم است.

امیری خاطر نشان کرد: مدیریت کرونا یکی از همکاری های خوبی بین مردم و مسئولان بود،یادآور شد: این اولین بارنیست که حضور موثر مردم را شاهد هستیم؛مردم هر زمانی نیاز بود حضور داشتند؛ضمن اینکه جان مردم در این موضوع بسیار مهم است.

در پایان معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن خواستار تحقق کامل شعار سال در استان، تاکید کرد: دولت بودجه معین شده برای کارگاه ها و کارخانجات برای فعالیت و رونق تولید قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار