هشدار جوزپ بورل در خصوص ادامه درگیری‌ها در یمن، لیبی و سوریه در سایه شیوع کرونا

جوزپ بورل در خصوص ادامه درگیری هادر یمن و لیبی، سوریه در سایه شیوع ویروس کرونا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن هشدار در خصوص ادامه درگیری‌ها در سوریه، یمن و لیبی در سایه شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد هدف بروکسل همکاری با سازمان ملل برای مهار بیماری کووید-۱۹ در این کشور‌هاست.

او همچنین در خصوص انتشار این ویروس در سراسر قاره آفریقا و از کنترل خارج شدن آن ابراز نگرانی کرد.

بورل در ویدئو کنفرانسی که با حضور وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برگزار شده بود، گفت: امروز ما درباره پاسخ جهانی به شیوع ویروس کرونا بحث و گفت‌وگو کردیم و بر تلاش برای بازگرداندن شهروندان اروپایی به سرزمین شان و کمک به کشور‌های ثالث در زمان شیوع ویروس تمرکز کردیم.

او افزود: در برخی از کشور‌ها مانند لیبی، یمن و سوریه به دلیل درگیری ها، مشکلات اساسی وجود دارد. اگر ویروس کرونا در آنجا گسترش یابد، دو جنگ روی خواهد داد؛ بنابراین ما در کنار سازمان ملل با آن همکاری می‌کنیم تا از شیوع بیماری همه گیر در آن‌ها جلوگیری کنیم. در این مسیر به برقراری آتش بس نیاز داریم.

بورل در ادامه گفت: نباید به جز انتشار ویروس، مشکلات اساسی در این کشور‌ها را فراموش کنیم. من مسائل در لیبی، سوریه و یمن را از نزدیک دنبال می‌کنم. متاسفیم که درگیری‌ها در طرابلس در حال افزایش است. من تحولات در سوریه را دنبال می‌کنم و در این رابطه مدام با دولت ایران در تماس هستم.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین خاطرنشان کرد: ما فقط با ماندن در خانه نمی‌توانیم بحران را حل کنیم. اگر بحران آفریقا را حل نکنیم، به اروپا نیز کشیده می‌شود. اوضاع در آفریقا مراتب نگرانی ما را فراهم کرده است چراکه در صورت انتشار ویروس در آنجا، اوضاع از کنترل خارج می‌شود. زیرا آن‌ها مانند ما از قابلیت‌های بالای بهداشت و درمان بهره مند نیستند.

بورل در انتهای اظهاراتش از تخصیص بسته کمک به کشور‌های آفریقایی در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار