گربه‌ها می‌توانند عامل انتقال ویروس کرونا باشند؟

اینکه آیا گربه‌ها می‌توانند عامل انتقال ویروس کرونا باشند، موضوع مورد بحث این روزهای بسیاری از مراکز تحقیقاتی در کشورهای مختلف جهان است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین به تمام مردم دنیا معرفی و باعث ایجاد دردسرهای زیادی برای مردم جهان شده است، به طوری که امروزه در اکثر کشورهای دنیا موضوع مقابله با بیماری کووید ۱۹ مطرح شده است و کشورها براساس ابلاغیه‌های سازمان جهانی بهداشت و پروتکل‌های ملی، اقداماتی را در زمینه کاهش شیوع ویروس کرونا انجام می‌دهند. میزان کشندگی ویروس کرونا بسیار کمتر از آنفلانزاست اما متاسفانه سرایت‌پذیری و بیماری‌زایی آن چندین برابر آنفولانزاست.

اگرچه در این شرایط وانفسای گسترش بیماری مهلک کرونا، صاحبان گربه های خانگی تصور می کنند حیواناتشان نمی توانند عامل انتقال ویروس کرونا باشند، اما پژوهشگران موسسه "پژوهشی "هاربین وترنری" (Harbin Veterinary Research Institute) در تازه ترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که گربه ها به راحتی می توانند از طریق سیستم تنفسی خود این ویروس را به یکدیگر منتقل کنند.

این تحقیقات همچین اثبات کرد که افزون بر انتقال این ویروس از گربه به گربه، از گربه به سگ، احشام (گاو، گوسفند، خرگوش و خوک) و ماکیان (مرغ، خروس، اردک و غاز) اعم از اهلی یا وحشی، نیز امکانپذیر است.

این تحقیقات یک هفته بعد از آنکه تحقیقات یک مرکز پژوهشی در بلژیک اثبات کرد که صاحبان گربه هایی که مشکل تنفسی و تعریق داشته اند، نشانه هایی از ابتلا به ویروس کرونا از خود بروز دادند، به عنوان تکمیل کننده، اجرا شد.

اما به رغم تحقیق هفته گذشته پژوهشگران هنگ کنگی در باره انتقال ویروس کرونا به انسان، تحقیقات این مرکز پژوهشی چینی هنوز نتوانسته است حکمی قطعی برای تائید انتقال این ویروس از حیوان به انسان صادر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
یا خدا
گربه های توی کوچه و خیابان چی؟
سگ گردان ها چی؟
وایییییی