در راستای سلامتی خود و عزیزانمان امسال روز طبیعت را در خانه سپری کنیم.

سیزده‌بدر در خانهبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سیزده بدرد امسال همانند سال‌های گذشته نیست و اکنون زمان مناسبی برای خروج از منزل محسوب نمی‌شود؛ چرا که با وجود این مهمان ناخوانده در کشور فقط منازل هستند که محیطی امن برای   ما و خانواده هایمان محسوب می شوند  چرا که اگر شما فردی سالم باشید با رفتن به بیرون ممکن است از افراد ساکن در آنجا یا وسایلی که در محیط پیرامون قرار دارند کرونا بگیرید و در صورتی هم که فردی ناقل باشید حتما ویروس را به دیگران منتقل خواهید کرد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان در همین زمینه گفت: تمام اماکن تاریخی، گردشگری و طبیعی استان زنجان تعطیل است و ارائه خدمات متوقف شده است. قطعا بعد از اتمام این بیماری خدمات ویژه‌ای را در اختیار گردشگران قرار خواهیم داد.
 
ارجمند اضافه کرد: سیزده بدرد امسال همانند سال‌های گذشته نیست و بسیاری از سنت‌های این عید باستانی در سایه شیوع این ویروس نوظهور، برگزار نشد و از رونق خرید بازار شب عید و سفر‌های نوروزی و دید و بازدید‌ها گرفته تا آخرین سنت عید نوروز که با عنوان سیزده‌به در یا روز طبیعت نامگذاری شده، همگی شکل و رنگ دیگری به خود گرفت، تمام این‌ها نشان دهنده این است که اکنون زمان مناسبی برای خروج از منزل محسوب نمی‌شود.

او ادامه داد: در روز‌های گذشته در زنجان به دلیل فرهنگ غنی مردم زنجان و با درخانه ماندن توانستیم به قدر کفایت بر ویروس کرونا غلبه کنیم، در روز‌های آینده نیاز داریم بیشتر از همدیگر مراقبت کنیم. امیدواریم مردم با پایبندی به شعار در خانه می‌مانیم به قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک کرده و روز‌های خوب و خوشی را برای آینده خود، استان و کشور رقم بزنند.
 
سرهنگ ایرج خانی پور جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان نیزدر گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت:امروز سیزدهم فروردین ماه هرگونه پارک خودرو‌ها در حاشیه جاده ها، تفرج گاه‌ها، جنگل ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی ممنوع است.

او افزود:چنانچه تیم‌های پلیس راه و گشت‌های انتظامی خودرویی را در این محدوده‌ها و موقعیت‌ها مشاهده کنند علاوه بر جریمه ۵۰۰ هزار تومانی، خودروی آن‌ها نیز به مدت یک ماه توقیف می‌شود.

سرهنگ خانی پور  ادامه داد: به منظور حفظ سلامتی خود و خانواده خود و قطع زنجیره شیوع این ویروس منحوس"کرونا" روز سیزدهم فروردین ماه را در خانه، کنار خانواده خود بمانید.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.