سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ۳۳ مورد نمونه موارد محتمل کرونا در استان کرمان ارسال شده برای آزمایشگاه طی ۲۴ ساعت گذشته، تست ۹ نفر مثبت شده است.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گقت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: از  تعداد نه نفر مبتلا به کرونا در استان کرمان طی شبانه روز گذشته  ۶ مرد و ۳ زن هستند.

او افزود: همچنین از این تعداد ۵ نفرمربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛۳نفر مربوط به حوزه دانشکده علوم پزشکی رفسنجان و ۱ نفرمربوط به سیرجان است.

شفیعی گفت: تعداد کادر درمان مبتلا تا کنون در استان ۱۷ مورد است که از این تعداد ۴ پزشک و مابقی کادر درمانی هستند.

او تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو مرد سالمند با دارا بودن بیماری زمینه‌ای به دلیل ابتلا به کرونا ویروس فوت کرد.

او گفت: در مجموع از ابتدا تا کنون ۲۸ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

همچنین شفیعی اظهارکرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند که در مجموع تعداد ترخیص شده ۱۶۳ مورد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تا کنون ۲۳۹ نفر و ۴۸ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

او گفت: اختلاف آماری بین ۲۳۹ مورد بستری و ۲۶۰ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آن‌ها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفتند.

‌شفیعی بیان کرد: تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروزهم در استان ۱۱۹۶ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ مورد مراجعه کننده برای تست کرونا ثبت شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار