سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مثبت شدن تست ۶ مورد جدید مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان این آمار به ۲۳۴ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دکتر مهدی شفیعی، مدیر گروه بیماری‌ها و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان امروز ۱۰ فروردین ماه در نشست خبری مجازی کرونا ویروس گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته جمعا از ۵۹ مورد آزمایش در مرجع دانشگاه، مربوط به آزمایش‌های ارسالی از کل استان کرمان، ۶ مورد به موارد قبل افزوده شده است.

او افزود: مجموع آمار مثبت شده‌های استان کرمان تاکنون به ۲۳۴ مورد رسیده است.

 

دکتر شفیعی با اشاره به اینکه از این ۶ مورد، ۴ مرد و۲ زن بوده است، بیان داشت: ۴ مورد مرد در حوزه علوم پزشکی کرمان بوده است که در شهر کرمان بستری هستند و۲ مورد زن مبتلا شده به این بیماری از حوزه علوم پزشکی سیرجان گزارش شده است.

دکتر شفیعی با اعلام اینکه خوشبختانه از دیروز مورد فوتی نداشته ایم، تصریح کرد: متوسط سنی افراد جدید مبتلاشده، سن ۶۸ سال بوده است که گروه سالمند درگیر این بیماری شده اند.

 

او با اشاره به اینکه از اسفند ماه سال ۹۸ تا امروز ۲۵ مورد فوتی داشته ایم، عنوان کرد: ۴ مورد مرخص شده از بیمارستان داشتیم که ۲ نفر به منزل برگشتند و ۲ نفر دیگر به نقاهتگاه ارجاع داده شدند.

دکتر شفیعی بیان داشت: در حال حاضر ۳۸ مورد مثبت بستری شده در بیمارستان‌های سطح استان داریم که ۴ مورد از لحاظ وضعیت حال عمومی در آی سیو هستند.

 

مدیرگروه بیماری‌ها و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون کل موارد بستری شده‌ی قطعی ۱۸۸ مورد بوده است، گفت: کل ترخصی‌های گزارش شده ۱۲۵ مورد تا امروز بوده است.

او افزود: طی روز گذشته ۴۱ مورد بیمار حاد تنفسی در سطح بیمارستان‌های سطح استان کرمان داشته ایم که از این تعداد ۴۰ نفر به عنوان مورد محتمل و مشکوک به کووید ۱۹ با تلاش همکاران برای نمونه گیری و تشخیص معرفی شدند که از این تعداد جواب آزمایش‌ها که داده شود اعلام آمار قطعی را خواهیم داد.

 

دکتر شفیعی تصریح کرد: از اول این اپیدمی جمعاً هزارو ۳۹۸ مورد بیمار تست تشخیصی برای بیماری کووید ۱۹ در آزمایشگاه مرجع برای استان داده ایم.

او مجموع بیماران بستری تنفسی از ابتدای اسفند تا امروز را هزارو ۶۸۲ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۱۲۲ مورد احتمال کووید ۱۹ برایشان داده شده و در بین این هزارو ۱۲۲ مورد ۲۳۴ مورد مثبت تا به امروز گزارش داده شده است.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار