معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: صاحبان صنایع و مردم ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای کمک به بیماران کرونایی به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین واریز کردند.

محمد علی معصومی فر معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،در تشریح هزینه‌های درمان بیماران کرونایی اینطور گفت: با شیوع بیماری کرونا تعداد تخت‌های مورد نیاز‌ بخش مراقبت‌های ویژه ( ICU)  ۴ برابر شده و تجهیزات مورد نیاز بسیار گران است.

معصومی فر اضافه کرد: دستگاه تنفس مصنوعی ( ونتیلاتور) و مانیتور‌های کنترل علائم حیاتی و دستگاه اکسیژن ساز از جمله این تجهیزات است.

او افزود: پس از شیوع بیماری حدود ۳۰ دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) خریداری شده و همین تعداد دیگر هم نیاز است که قیمت هر دستگاه ۲۵۰ میلیون تومان است.

معصومی فر به لزوم دستگاه اکسیژن ساز هم اشاره و بیان کرد: قیمت هر دستگاه اکسیژن ساز ۲ میلیارد تومان است.

او هزینه خرید یک دستگاه سی تی اسکن را هم ۵ میلیارد تومان بیان کرد که برای تشخیص این بیماری ضروری است.

معصومی فر در مورد وسایل حفاظت شخصی مانند ماسک، دستکش، شیلد، گان و لباس ایزوله کادر درمان هم گفت: روزانه حدود ۶ هزار جفت دستکش و ماسک و حدود هزار لباس ایزوله استفاده میشود.

معصومی فر با بیان این موارد به هزینه‌های بالای درمان اشاره و از خیران، متمولان و مردم برای عبور از این اپیدمی تاریخی کمک خواست.

او گفت: خیران میتوانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ۵۸۹۴۶۳۷۰۲۲۲۲۲۲۳۳ و شبا  IR ۷۰۰۱۳۰۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۳۷۱۶۸۵۹۹ واریز کنند.

معصومی فر همچنین از خیران سلامتی که اقدام خرید و یا تولید محصولاتی مانند ماسک؛ لباس و دستکش می‌کنند خواست قبل از خرید و یا تولید با معاونت غذا و دارو و یا ستاد مدیریت بحران مشورت کنند که اقلام تولید و یا خریداری شده از حداقل استاندارد بهره‌مند باشد.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار