مدیر گروه سم‌شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با پرهیز از مصرف الکل، می‌توانیم از عوارض بسیار بد و مرگ ناشی از آن پیشگیری و جلوگیری کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بیتا دادپور مدیر گروه سم‌شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف خوراکی الکل کوچکترین اثری در پیشگیری و درمان کرونا ندارد و به‌طور جدی تهدیدکننده جان افراد مصرف‌کننده این نوع محلول است.

او تصریح کرد: گاه دیده شده که افراد به‌دلیل نا آگاهی و با هدف پیشگیری از کرونا و ضد عفونی کردن بدن، مبادرت به مصرف خوراکی الکل دست‌ساز و یا تقلبی کرده که منجر به مسمومیت و عوارض جدی شده اند.

مدیر گروه سم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه الکل طبی فقط در مواردی که آب و صابون موجود نباشد برای ضدعفونی‌کردن دست‌ها و یا سطوح باز و بسته جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا کاربرد دارد، گفت: مصر ف خوراکی الکل هیچ اثری در درمان و یا پیشگیری از بیماری ندارد و الکل صنعتی هیچ جایگاهی برای ضدعفونی‌کردن دست و سطوح ندارد و استفاده از آن به این منظور بسیار خطرناک است.

دادپور با اشاره به اینکه با پرهیز از مصرف الکل، می‌توانیم از مرگ ناشی از آن پیشگیری و جلوگیری کنیم، افزود: آب و صابون بهترین راه ضدعفونی نمودن پوست دست و بدن است و استفاده از الکل جهت ضد‌عفونی‌کردن بدن اطفال و بخصوص نوزادان می‌تواند خطراتی جدی و جبران‌ناپذیر به همراه داشته باشد.

او نابینایی، از کار افتادن کلیه‌ها، نارسایی چند ارگان و حتی مرگ را از جمله عوارض الکل به ویژه از نوع تقلبی یا صنعتی برشمرد و ادامه داد: این تصور کاملاً اشتباه است که مصرف الکل، افراد را در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند و نباید ناخواسته و ندانسته به خود و اطرافیانمان آسیب برسانیم.

مدیر گروه سم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه متأسفانه مرگ ناشی از مصرف خوراکی الکل با مرگ ناشی از ویروس کرونا در حال رقابت است، گفت: افراد باید از مصرف هرگونه مشتقات الکلی به‌شدت خودداری نمایند و برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، باید فقط در خانه ماند و از رفت و آمد‌های غیرضروری پرهیز کرد.

دادپور افزود: در جهت مقابله با کرونا شستن مکرر دست‌ها و ضدعفونی‌کردن سطوح مورد تأکید بوده که البته این توصیه به معنای ایجاد وسواس در مردم نبوده و نیست، زیرا این امر خود آسیب‌پذیر است و باید مراقب باشیم که دچار وسواس‌های کرونایی نشویم.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.