مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ماسک سوپاپ‌دار ۹۵ N نه تنها محافظتی برای بیماران ندارد، بلکه موجب تکثیر بیماری هم می‌شود.

بیماران کرونایی بهبود یافته از ماسک سوپاپ‌دار ۹۵ N استفاده نکنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا جوان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون بسیار بهتر از استفاده از محلول‌های ضدعفونی‌کننده بوده و در صورت خروج از منزل باید در جهت حفظ سلامت از ماسک و دستکش استفاده شود و در زمان بازگشت به خانه مجدد دست‌ها را با آب و صابون بشوییم.

او با ذکر این نکته که بیمارانی کرونایی که ترخیص می‌شوند باید در منزل یا نقاهتگاه برخی موارد بهداشتی را به‌طور جد رعایت کنند، افزود: این افراد نباید از ماسک سوپاپ‌دار ۹۵ N استفاده کنند، زیرا این نوع ماسک‌ها نه تنها محافظتی برای بیماران و خانواده‌های آنان ندارد، بلکه موجب تشدید و تکثیر بیماری در میان آن‌ها می‌شود.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ماسک سوپاپ‌دار ۹۵ N ویژه کادر درمانی بیمارستان‌ها بوده و سوپاپ آن کار دم و بازدم را انجام می‌دهد و متأسفانه مردم آن را با فیلتر ماسک اشتباه می‌گیرند و با خروج ترشحات با فشار هوا و از طریق دم و بازدم این نوع ماسک‌ها امکان خطر ابتلای سایر اعضای خانواده را به ۱۰۰ درصد می‌رسانند.

جوان با اشاره به اینکه استفاده از ماسک سوپاپ‌دار ۹۵ N و سه لایه برای کادر پزشکی و پرستاری توصیه می‌شود بیان کرد: به منظور تامین نیاز شهروندان به ماسک، مجوز تولید ماسک‌های پارچه‌ای به کارگاه‌ها اعطا شده است و مردم می‌توانند پس از شستشو و ضد عفونی، از آن استفاده نمایند.

او با اشاره به اینکه زمانی می‌توانیم بر این ویروس غلبه کنیم که چرخه انتقال قطع شود، تصریح کرد: این مهم نیازمند همکاری عموم مردم و مسئولان بوده و در این خصوص یکی از مهمترین نقش‌ها را مردم با در خانه ماندن و خروج از منزل تنها در مواقع ضروری و رعایت مکرر نکات بهداشتی برعهده دارند.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.