گزارش/

سه فرضیه برای حقوق کارگران در سال ۹۹ قوت گرفت

نمایندگان حوزه کارگری از قوت گرفتن سه فرضیه برای تعیین حقوق کارگران در سال جدید خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،براساس ماده ۴۱ قانون کار، شورای عالی کار که متشکل از نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان کارگری و نمایندگان کارفرمایی می‌شود، موظف به تعیین حقوق کارگران در سال بعد هستند.

در ماده ۴۱ قانون کارآمده است:شورای عالی کار همه ساله موظف است، میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای تعیین کند.

حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه‌ای باشد تا‌زندگی یک خانواده، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را تأمین کنند.

کارفرمایان موظفند که در ازای انجام کار در ساعات تعیین شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت نکنند و در صورت تخلف ضامن تأدیه مابه‌التفاوت مزد پرداخت شده و حداقل مزد جدید هستند.

علی رغم تاکید قانون، اما اعضای شورای عالی کار در روز‌های پایانی سال ۹۸ نتوانستند برای تعیین حقوق کارگران در سال ۹۹ به اجماع برسند و این کار را به امسال موکول کردند البته قبل از برگزاری جلسات تعیین دستمزد، نمایندگان کارفرمایی با ارسال نامه ای به وزارت کار درخواست کرده بودند به دلیل شیوع کرونا کار تعیین دستمزد به تعویق بیفتد.

در نامه کارفرمایان به وزارت کار آمده است:

متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا در جامعه اکثر بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط به لحاظ جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا به حالت تعطیل درآمده اند و این واحد‌ها حتی نمی‌توانند حتی حقوق اسفندماه پرسنل خود را پرداخت کنند.

چون تعیین حقوق و دستمزد موضوع ماده ۴۱ قانون کار برای تعیین حقوق در سال ۹۹ توسط شورای عالی کار دربر گیرند کلیه واحد‌های کوچک، متوسط و بزرگ است و تصمیم مذکور یک تصمیم کلان و در سطح ملی است به همین برای اتخاذ این تصمیم امار و اطلاعات کافی وجود ندارد، بنابر این درخواست داریم جلسات شورای عالی کار به سال آینده موکول شود.

چنانچه گروه‌های دیگر عضو شورای عالی کار اصرار بر تعیین حداقل دستمزد موضوع ماده ۴۱ قانون کار در این برهه زمانی هستند، شورای عالی کار برای افزایش مزد کارکنان در سال ۹۹ میزان ۱۵ درصد افزایش حقوق نسبت به دستمزد سال ۹۸ را در نظر بگیرد.

نمایندگان کارگری با درخواست نمایندگان کارفرمایی در جلسات تعیین دستمزد موافقت نکردند و همین باعث شد که حقوق کارگران در سال جدید نامشخص باقی بماند.

اعضای کمیته دستمزد بعد از برگزاری چندین جلسه با در نظر گرفتن تورم کالا‌ها در دی ماه هزینه‌های سبد معیشت یک خانواده ۴ نفره کارگری را در سال آینده ۴ میلیون و ۹۴۰ در نظر گرفتند.

سال ۹۸ رقم سبد معیشت یک خانواده کارگری ۳ میلیون ۷۵۹ هزار و ۶۶۲ تومان که با تورم ایجاد شد هزینه‌های سبد معیشت خانواده کارگری طی یک سال افزایش حدوداَ یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومانی (۳۱ درصد افزایش) را نشان می‌دهد.

براساس محاسبات کمیته دستمزد سهم خوراکی‌ها در سبد معیشتی یک خانواده کارگری حدود ۳۱ درصد است که دارای تورم ۳۲ درصدی در دی ماه است. ۶۹ درصد مابقی سبد معیشتی خانواده کارگری را اقلام غیر خوراکی مانند مسکن، حمل و نقل، بهداشت و ارتباطات تشکیل می‌دهد که این اقلام نیز در دی ماه امسال تورم ۳۱ درصدی داشتند.

سال ۹۸ حداقل دستمزد یک خانواده کارگری ۴ نفره ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۴۱۵ تومان بود که با این رقم تنها می‌توانست ۵۴ درصد سبد معیشتی خود را تامین کند.

طبق اعلام کمیته دستمزد برای اینکه یک خانواده کارگری بتواند کل سبد معیشتی خود را تامین کند باید حقوق آن‌ها در سال آینده حدود ۵۸ درصد افزایش (بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان) پیدا کند که این موضوع منوط به تصمیم گیری اعضای شورای عالی کار است.

روز گذشته علی خدایی یکی از نمایندگان کارگری در صفحه شخصی خود در باره زمان برگزاری جلسات تعیین دستمزد گفت:به دلیل اجرای طرح فاصله گذاری ممکن است جلسات به تاخیر بیافند.بعد از مشخص شدن حداقل دستمزد، به سایر سطوح مزدی ورود می کنیم.

وی افزود:شخصا و به نمایندگی از گروه کارگری شورای عالی کار تصویب هرگونه عددی برای دستمزد را تکذیب کرده و  عدد ۲۰در صد ذکر شده به هیچ‌وجه مورد قبول وپذیرش گروه کارگری نبوده است. تعیین دستمزد در فروردین ماه صورت خواهد گرفت.

فرامرز توفیقی، نماینده دیگر کارگران در شورای عالی کاراظهار کرد: تمرکز تیم کارگری بر این است که حداقل دریافتی همه کارگران جدا از وضعیت تاهل و فرزند و… باید به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در امسال برسد.

وی افزود: تیم کارگری مطابق ماده ۴۱ قانون کار به هیچ وجه به مزدی کمتر از نرخ تورم تن نخواهند داد. بعید می‌دانم جلسات دیرتر از ۱۶ فروردین آغاز شوند.

با تمام این توضیحات در حال حاضر سه فرضیه برای حقوق کارگران در امسال مطرح است که جزییات آن در جدول ذیل آمده است:

حقوق کارگران در سال 98 15،168،820 ریال
حقوق کارگران در سال 99 با 19 درصد افزایش 18،050،895 ریال
حقوق کارگران در سال 99 با 30 درصد افزایش 19،719،466 ریال
حقوق کارگران در سال 99 با 45 درصد افزایش 21،994،789 ریال 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام چرا وقتی میخوان حقوق کارگرارو زیاد کنن این همه جلسه میذارن و مو از ماست میکشن اما حقوق کارمندا و نمایندگانی که کارشون پشت میز و سخت ترین کارشون زدن دکمه کامپیوتر و یه خودکاره بلافاصله در چند مرحله ۵۰درصد و ۱۵درصد زیاد میکنند با اینکه امنیت شغلی هم دارن، خدا از هرچی مسئوله بی کفایت و بی لیاقت که فقط بفکر خودشو هم کاسه ای هاشه نگذره
Germany
علیرضا یعقوبی
۱۲:۱۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام چطوره شما که صبر کردید دو ماه از سال رفته این چند ماه هم بگذره یک دفعه سال ۱۴۰۰ اضافه کنید حقوق کار گران زحمت کش وبازنشستگان تامین اجتماعی این مادر مرده ها که حرفی نمیزنند شما هم بوغ وکورنا که مثلا این مبلغ اضافه کردیم کی میدونه مال دو ساله کف وسوت هم میزنند تازه بگید از بازنشستگان کشوری لشگری هم بیشتر اضافه کردیم کی به کیه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
کارفرما همیشه سنگ خودشو به سینه میزنه ...نمتینده کارفرما در شورای عالی کار جناب اهنی هم همینطور چون کارخانه داره وشکمش سیر ...من نمیدونم اگه تمام دنیا پول کارفرما رو بخوره عین خیالش نیست ولی چرا نمیخواهد حق کارگر رو تمام وکمال بدهد هنوز با ۲۶ سال سابقه متوجه نشدم ....چرا چرخ اقتصاد پر زحمت کشور که بدست کارگر زحمتکش داره میچرخه وبه کارگر وابسته است نباید به کارگر مثل کارمندان دولت نگاه کنند و به فکر معیشتش نباشن ......
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب وزیری که حقوق کارگرراکم تایین میکنید ایاخئدشمابااین حقوق میتونید15 روزمخارجتون روبگذرونین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام من کارگر ساده برای امور زندگی خود با دو فرزندبااین دومیلیون چطوری خاسته های آنها را برآورده کنم که نمیتوانم تغذیه خوبی برای انهافراهم کنم فکری به حال مابخور و نمیرا بیچاره ها بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ام
۲۱:۲۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام خدایی این چه وضعیه کارگرنه خونه نه ماشین داشته باشه حسرت چیزی خوردن هم بایدداخل دلمون بمونه که هیچ خداکنه مریض نشیم بایدبمیریم خواهشأاقای وزیراقای کارفرمااین حقوق دوهشتصدپول کفش بچه ات هم نمیشه کرایه خونه خریدوسایل حمل نقل بهداشت لحاظ کنیداگرنکنیدخداازتون نگذره امیدوارم دردبی دردمون بگیریداگرتوفکرقشرکارگرنیستید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۵۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
اقای وزیر رفاه شما که به ظاهر طرفدار حق هستید چرا حقوق کارگر کم میکنید این شرایط براما قابل قبول نیس چرا حقوق کارمندان ۵۰درصد قبل عید اضافه کردید بعد عیدم ۱۵ درصد به ما میرسه میگید نیس این چه وضعی هستش سریع رسیدگی بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
شما که به کارگر میرسید چرا همه چی رو سریع رو تورم حساب میکنید میاید حقوق کارمند و بازنشسته مستمری بگیر و غیره رو افزایش میدید به کارگر میرسه انگار خار داره به جای اینکه بشینید به کارگر فکر کنید دارید به جیب خودتون فکر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی قارایی
۰۳:۲۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام ب دوستان عزیز اخه این خدا وکیلی تو این تبروم گرونی پایه حقوق یکو میلون و پنصد هزار تومان چیکار میشه کرد پول کرایه خونه بدم یا هزینه مدرسه بچه مو بدم قسط بانکی بدم کدوم بدم فقط یه چیز به هتون میگم اقایون کار فرما خودتون طاغت گشنگی بچه ها تون دارید طاغت دارید بچه هاتون دو روز میوه نخورن به خدا ندارید ما بدبختیم بیچاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اگر 100درصدهم حقوق کارگر اضاف بشه بازم کمه با این گرانی که بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ارمین‌‌‌جهانبخش.
۱۷:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
حداقل حقوق باید پنج میلیون تومان باشه تا شرمنده زن وبچه هات نباشی تو این گرونی به فکر ما کار گرا باشید لطفا باکرایه خونه هزارچیز دیگه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رفیق دلها
۱۴:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
همش الکیه فقط گرونی زیاد میکنن کارگر بدبخت باید بمیره حق زندگی نداره اصلن خود من بچم الان هفت ماهه گوشت ندیده
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۲:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
آیا کارگر همیشه باید در حسرت بمونه
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اخه یقرون میشه زندگی کرد
من کارگر بی سوادم
تو که ادعای سوادت میشه
بگو با 2 میلیون چطوری زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
تو این گرونی حداقل حیوق باید ۵ میلیون باشه تا بشه بخور نمیر زندگی کرد.من خیلی خانواده های کارگر یگسراغ دارم که به پول نون محتاجن خدا ازشون نگذره با این گرونی اینقدر وتورم اینجوری دل خانواده های کارگر رو میسوزونن و همیشه تو حسرتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
مواد خوراکی و لباس و کفش مستاجر ی گرونی
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۷:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
من یک ماه بیکار با هزارتا مشکل تازه خرجی خونه هم میدم بیمه هم نیستم ۲۷سالمه بعد میگید چرا دزدی میکنی چرا خفت گیری میکنی و....من به همتون قول میدم اگه ب من هیچ کمکی نشه دست ب هرکاری میزنم وقتی مجبور بشم این کارو میکنم چون طاقت ندارم کشنکی خانوادمو ببینم ترسی از مردن هم ندارم مردن بهتر از این زندگی ولی قبل مردنم ب خیلیا کمک میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۷:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید من ی کارگر قهوه خونه ام و سری زن هستم یک ماه دولت کار مارو تعطیل کرده و بیکار تو خونه ام من الان از کجا بیارم بخورم گرایه خونم مونه و صدتا گوفته زهر مار دیگه من باید چیکار کنم خرجی خونه و همه چی پای من بیمه هم نیستم یعنی دولت نمیخواد کاری برای ماه ها بکنه خدای خود شما هم باشید وقتی مجبور بشی و بی پول بشی دست ب هر کاری میزنی ممنون میشم کمکم کنید چیکار کنم و ی راهنمای کنید من موندم و دیویست هزار تومن پول
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۴:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
تو این گرونی زن و بچه کارگر چطوری زندگی کنن
Iraq
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
با سلام اومن آقای شریعتمدار طهرانی اگر می خواد دعای 12 میلیون کارگر پشتش باشد حقوق را 15 درصد اعلام نماید . لذا چطور وقت گران شدن اجناس بود که 300 درصد بالا رفت کسی چیزی نگفت حالا که به افزایش حقوق کارگر رسیده میگن تورم ایجاد میشه؟
United States of America
ناشناس
۰۴:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
چندنفر خودتون گذاشتید حقوق میگیرند بعد اسمشونو میزارید نماینده کارگرو کارفرما اینها یا بیسوادن یا کارگرو بیسواد وبرده حساب کردن یعنی نمیدونن جنسها چهار .پنج برابر شده بعد سر حقوق ریالی حساب میکن .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
تورو خدا کوتاه نیاید زن بچه کارگر چه گناهی کردن همیشه تو حسرتن
Iran (Islamic Republic of)
معینی
۱۹:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام خسته نباشین ازنماینده کارفرماسوال داشتم شماانقدرپافشاری میکنین که حقوق قشربدبخت وزحمت کش۱۵٪درصدبشه بیاخودت به اندازه کارگرحقوق بگیرفکرنکن چون ماکارگرشدیم بی سوادهستیم نه لیسانس۰ فوق لیسانس۰ فوق دیپلم۰۰مدرک دارن خیلی دوست داشتم توجلسه شماشرکت کنم تااوج اعصبانیت کارگرببینی اجاره خونه الان توشهرستان۲۰میلیون پیش ماهی ۸۰۰تومان ۰سرویس مدرسه۰خریدخونه۰قصدبانک۰دواودکترای کاش نماینده کارفرما داداشم بودومن کارگراونوقت میدونستم باهاش چیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اگه حقوق کارگران بخاطرشیوع کرونابه تعویق میافته جلساتش.پس چراحقوق کارمندان وبازنشستگان کشوری ولشگری به تعویق نیفتاده .به تعویق که نیفتادکه هیچ .خیلی وقته که حقوقشون مشخص شده اون هم بادرصدبالا.فقط این اشخاص به مملکت خدمت کردندومیکنند.بقیه هیچ.بخداخداهم راضی نیست.که اینطورفرق میزارید.این چه همسان سازی .که حقوق این جوراشخاص خیلی میره بالا.ومابقی نه.درصورتی که میبایست برای همسان سازی حقوق، درصدحقوقهای کم برسونن بالا مثل کارمندان بشه.که بااین وضع اقتصادهمه تاجایی راضی باشن
به فکراقشارضعیف باشید.که زیرفشارند.اگه به آخرت اعتقاددارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
۱۵درصد خرید یه هفته زندگیه آقااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اونقد لفتش میدن که حقوق فروردین رو مثل حقوق اسفند بدن
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۸:۰۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
باسلام ازدولتمردان خواهش میکنیم به فکر مهارتورم باشن با اضافه حقوق دوریالی بااین تورم تاثیری ازنظر پیشرفت درزندگی کارگر ندارد اول تورم را مهار کنید تورم چرادلارکه عرضه آن دست دولت هست هر روز قیمت آن بالا میره مگه عرضه سکه دست دولت نیست قیمت آن بالا میره به خاطر دلار تمام اجناس را به قیمت سرسام آور باید خرید کرد کدام کارگر هست با این حقوق بتونه خرید کنه //
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
درود.به نظر من اینا همه سیاه بازیه که راه انداختن .مطمئن هستم مقدار افزایش تعیین شده و فقط ابلاغ نمیشه.در ضمن مگه چقدر میخان اضاف کنن که بتونه تورم رو پوشش بده. این وضع رو برا قشر کارگر رقم زدن دلیلشم اینه که همشون سرمایه دارن و از نداری هیچ درکی ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
خود مسئولین میتونن با این حقوق بازنشستگی که تعیین میکنن پنج روز زندگی کنن؟
جالبه با این مدیریت و حقوقهای نجومی که در زمان مدیریت این آقایان مملکت به اینجا رسیده حالا هم که بازنشسته شدن حقوقای بالا میگیرن انگار در زمان خدمت تخم دوزرده گذاشتن
بازنشسته در هر شغلی باید یکسان حقوق بگیره
یا بررسی کنن هر کارمندی و مدیری که بازنشسته شده چه نو آوری یا خدمت موثری انجام داده که حقوقش مقداری بیشتر باشه این کمال عدالته ولا غیر
خدا لعنت کنه تصمیم گیران حد اقل حقوق کارگران رو که نه دین دارن نه شرف و نه انسانیت یه عده آدم خودخواه و پول پرست و سرمایه دار و بی انصاف برای بازنشسته ها تصمیم میگیرن متاسفانه وگر نه این حقوق حد اقلی رو نباید مناسب تشخیص میدادند
نفرین ما همیشه بدرقه آنها خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۴:۰۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
بازار را نگه دارید حقوق را افزایش ندهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
۱۵۰۰ حقوق ماهیانه ما پول یک جفت کفش بچتون میشه اونوقت ماقشرزحمت کش که چند سال بعد از زحمت کشیدن باید با این تحریما با ۱۵۰۰ حقوق اداره کاری ۳۰ روز زندگی کنیم بعد برای تصمیم گیری برای اظافه شدن حقوق کارگران یک ماه تصمیم میگیریدکه ۲۰۰تومن اظافش کنید ...واین بدبختی ملت مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
باسلام. میخواستم بگم همان 30درصد اضافه کنید ولی مثل چیزای دیگه که سالی چندین بار چند درصدی گران میکنن شما هم تا آخر سال چند باری چنددرصد و یک بار هم دوبرابرش کنید
Japan
مهدی
۰۹:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام کارمیرهمیشه ضعیفه هر اکثرشرکتها درهرشرایطی از حقوق کارگر میزنندپایه حقوق اعلام میشه طبق اداره کار پرداخت نمیشه خلاصه ازکنار ش کم می کنند ساعت کار۱۲ساعت حقوق ۸ساعت نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
خیلی حرف دارم برا گفتن اما تو این دنیا جایی واسه این حرفا نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ایران بدون حامی
۰۰:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام و عرض ادب خدمت هموطنان عزیز
میخواستم در مورد افزایش حقوق عرض کنم دولت خودش رو خادم مردم نمیدونه و اگر قرار باشد افزایش حقوق انجام شود کارفرما هم تعدیل نیرو و در نهایت افزایش قیمت بالاتر از درصد تصویب شده انجام میپذیرد
متاسفانه دولت اصلا کنترل و ثبات بازار حالیش نیست فقط میگه افزایش حقوق دیگه با بقیه ماجرا یعنی گرانی مجدد و تورم بالاتر از ۷۰ درصد دولت اگر راست میگه بیاد مالیات کارفرماها را کاهش و بیمه پرسنل رو نصف بکنه که او ن کارفرما هم بدون دغدعه فعالیت خودش رو ادامه بده
دولت با بی منطقی و بدون برنامه باعث بیکار شدن تعداد زیادیی از هموطنانمان میشود و در نهایت تعطیلی خیلی از بنگاههای اقتصادی
لطفا در بحث اقتصادی کارشناس کار بلد رو بیاورید نطر بدهد
Iran (Islamic Republic of)
پروانه
۲۲:۰۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
یکم به فکر این کارگرا باشید به خدا این کارگرا بیچاره شدن ما حقوق که میگیریم به حسابمون نرسیده تموم شده الان اجاره خونه هارو دیدالان میوه خوردن برامون یه چیز لاکچری شده چجوری بتونیم به چیزای بیشتر فکرکنیم الان به خاطر اینکه هنوز معلوم نشده حقوق های ما برای ماه فروردین حقوق پارسالمونو میگیریم تازه تعطیلات عیدمونم قراره کم کنن تورو قران یکم به فکر ماها باشید
Iran (Islamic Republic of)
بهرامی
۲۱:۴۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
این مسخره بازیاچیه.اخه بااین گرونی سربه فلک کشیده بااین حقوق پایین چطوربایدخرج خانواده روتامین کنیم ماکه ۱روزکادمیکنیم یک هفته بیکاریم چطوربایدبه زندگیمون برسیم ایناهمه سدمایه دارن بخداهیچوقت درد کادگربیچاره ک ازطلوع افتاب تاشب کادمیکنه رونمیفهمن.چون ن گرسنگی کشیدن ن توشرمندگی زن وبچشون موندن.خدایادردمونوبه کی بگیم پول نداریم زن وبچمونوببریم دکترجلوچشممون بایددردبکشن خودمونم اونقدفکروخیال کنیم تاافسرده بشیم...خدایاخودت عاقبت ماروبخیرکن
Iran (Islamic Republic of)
K1
۲۰:۱۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
حقوق ناچیز توررررم وحشتنااااک زندگیه سخت شرمنده زنو بچه بیکاری فقر فساد هیچکس هم پیگیر نیست تو این اشفته بازار فقط مچل کردن مردم و کارگران که هیچ جایگاهی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
باید سندیکای کارگری قوی داشته باشیم که بتونه حق وحقوقه ما کارگرها رو به درستی ازکار فرماها بگیره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من فقط یک سوال دارم اگر این حقوقی که برای کارگران در نظر میگیرید اگر برای خودتان در نظر بگیرند ایا با این حقوق میتوانید زندگی کنید یا خیر؟یک پیشنهادی هم برای دولت دارم اگر نمیتونید حقوق را افزایش دهید قیمت اقلام ضروری مردم را به سال۹۰ برگردانید.فقط قشر کارگر تحت فشاره.اونایی که اون بالا نشستن جاشون خوبه و اصلا نمیفهمند خجالت زن و بچه کشیدن یعنی چی!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۰۱:۰۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
نه نه نه و متاسفانه نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
با سلام بر باشگاه خبر گذاری کار گری که کل درآمدش همین حقوق 1500 زندگی میشه بکنی نماینده کار فرمایان خودش با 5 میلیون میتونه زندگی کن که تقوا از کارگر داره که با 1500 یا 2000 میلیون زندگی کنند با این گرانی که هر دو سه ماه قیمت جنس 10 برابر میشه فقط فقط حقوق کار گر ثابت
Iran (Islamic Republic of)
یوسف بیاتی
۱۸:۲۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
چراهمیشه ماکارگران باید عذاب بکشیم چرا12ساعت کارکنم بدونه تعطیلی حتی جمعه بااین حقوق به کرایه خونه وخرج خونه نمیرسم خدارو درنظر بگیرید پس کی
Iran (Islamic Republic of)
سید احسان خانی
۱۵:۴۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
چگونه میشود با این حقوق اندک یه زندگی ۳نفره بچرخه چرا نمیان تو زندگی گارگرها تا بدون با چه سختی زندگی میکنن اخه خدارو خوش میاد این حقوق واقعا کم باید حداقل یه خانواده ۳/۴نفر دریافتیش با این تورم حداقل به ۴میلیون دریافتی برسه ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
به فکر مردم باشید ای دولت مردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
این بحث ها هیچ فایده ای نداره.چون اوناییکه درصد تعین میکنن هیچ کدومشون کارگر نیستن.همشون ماشین و خونه دارن.دستشون با کارفرما توی کاسه هستش.حالا.۱۵ درصد یا ۱۰۰ درصد اضافه بشه مگه صدای منو تو بجایی میرسه؟پس عزیزم بفکر نون باش که اینا از قبل تعیین شده و همش بازیه که من وتورو سیاه کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۰۹:۰۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
به نظرم می‌خواین امسال اضاف نکنید
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۰۶:۰۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
یاصاحب الزمان اگردنبال زمان مناسبی برای ظهورکردن بودی الان وقتشه..شرمندگی زن وبچه امانمونوبریده..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
چرا اینقدر حق کارگر پایمال میکنید به عذاب خدا گرفتار بشید همینطورکه شما آسایش خود وخانواه اتان میخواید آنها هم میخوان خدایی هم هست جهنمی هم هست در این دنیای دو روزه میخوای چه بهرخ دیگرانبکشید که حق را ناحق میکنید اگر ۱۰۰سال بگردی عاقبت مرگ فردا ی قیامت نه زنیهس نه فرزندی باید جواب گو باشی آنجا کسی نیست که ضامنت بشه خودت هستی وخودت هر چه میخوای حق ضیف تو شکم زن وبچه بکن ای بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
همون با ۳۰ درصد تمومش میکنن،بازم یک سال دیگه شرمنده زن و بچمون میشیم،خدا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اگه ۳۰ درصد اضافه کنن که من صد بار کلاه همو میندازم آسمون دلتون خوشه شما
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۴۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
منم هم موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
واقعا برا نان شب معطلیم هرچقد کار اخرشم هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
اقای خدایی اقای توفیقی شمانماینده مایعنی قشر ضعیف جامعه ایید که بابدبختی داریم زندگی میکنیم خاهش میکنم به ۱۵ یا۲۰درصد تن ندید یکم مارودرک کنید کمکمون کنید ماآسیب پذیرترازهمه ی اقشارجامعه اییم توتورم.خدایارتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
واقعا اینطوری زندگی کردن جای تاسف داره.واقعا...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی ترحمی نژاد
۲۰:۰۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من حقوق کارگران در سال ۹۹ فقط به فقط پایه حقوق خالی باید به سه میلیون تومان برسد
Iran (Islamic Republic of)
احمد حسینی
۱۹:۱۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام مشکل ریشه ای هست وقتی تمام اجناس از قبیل اوازم خانگی موبایل ماشین طلاهمه اقلام اجناس وحبوبات بانرخ دلار حساب میشود ومردم بلاجبار پرداخت میکننداما حقوق کارگر به ریال محاسبه میشود درامد به ریال خرجکرد به دلار ایا امیدی به بهبود اوضاع هست کارگر ساده در کشور همسایه عراق شنیده ام ماهی حداقل ۳۰۰ دلار کارمند ساده ۴۰۰ دلار حالا پیدا کنید پرتقال فروش را
Netherlands
البرز مومنی نیا
۱۸:۰۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
والا با این وضعیت اقتصادی هر چقدر هم که اضافه کنن باز هم کم، چون این فقط میشه یه چیز بخور ونمیر، پس با چی میشه رفت سفر و تفریح باچه پولی میشه قرض و قسط ها رو پرداخت کرد
دقیقا این افزایش حقوق طوری محاسبه شده انجام میشه که فقط محتاج باشیم نه مرفه و در رفاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
چرا تعیین مزد برا کارگران نمیکنید انصاف داشته باشید به کارگرها توجه کنید مگه ما ادم نیستیم خوب بپوشیم خوب بگردیم خوب بخوریم مگه ما زن وفرزند نداریم لاقل بااین مزد دل ما را شاد کنید نکنه اخرتتونو بسوزونید
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۴:۲۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
خوب پوشیدن و خوب گشتن پیشکش داداش حداقل بتونیم به خونوادمون گوشت بخریم ما تو حداقل ها موندیم ن میوه ای ن غذای درست حسابی مابقی ک پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۱۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
بنده متولد۵۴مجردهستم.ماهی ۶۰۰کرایه خونه و۵۰۰قسط میدم بقیه چیزها بماند.خواهرم وبچه اش پیش خودم زندگی میکنند وخرجشون باخودمه..بنظرشما بااین حقوقی که تعیین کردین که فقط وفقط تا۱۵روز بازور دوام میاره چطوربه فکرآینده ام باشم.به ولله قیدزن وزندگی رو زدم اصلا نمیتونم فکرشو کنم..بعدشم مادرپیری دارم که مریض احواله وخواهری دارم دانشجویه بخدا فکرخرجی اینها مرا کلافه کردی.کی میخاد خرجی اینهاروبده..ای مسئولین به فکر ما فقیرفقرها هم باشید..اون دنیا بایدجواب پس بدید
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۲:۳۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام اول اینکه افرین بر شما شما مرد بزرگی هستید و خداوند کمک میکنه دوم اینکه از این میترسم توی اون دنیا باز ماکارگر باشیم و اینها فرمانده
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۸:۴۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
باید یکسان سازی شود متاسفم بابت خودمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام حق و حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی رو هم زیاد کنید حداقل ی ۴۰ درصد به حقوقشون اضافه بشه حداقلی بگیران تامین اجتماعی ..‌
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۳:۳۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام کارمن خیاطی از کرج میرم تهران کار میکنم ماهی 400تومن کرایه منه بخاطر ماهی 2ملیون حقوق از اسفند ماهه ک تعطیل شدیم نمیدونم الان از کجا بیارم بخورم تازه عروس داماد هستم ی عالمه قسط و بدهی دارم الان 2ماهه نتونستم قسط وام رو پرداخت کنم.واقعا یکی کمکم کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۲۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام .لطفا به مسولین این مملکت معدل پایین ترین حقوق وزارت کار داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۰۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
حقوق کارگر باید مثل حقوق کارمندان و سایر حقوق بگیران ازجمله کارمندان دادگستری و شهرداری و دولتی ها عین تورمی که وجود داره تعیین بشه حداقل باید ۳۲۰۰ هزار تومان باید بشه . والا بزرگوار هوایی که نشستید و صداتون از جای گرم درمیاد و دارید حقوق کارگر زحمت کش رو مشخص می‌کنید اولا اون خدایی که بالا هست رو در نظر بگیرید و ثانیا خود تون و خونوادتون میتونید با همین ۳۲۰۰ هزار تومنی که بنده عرض کردم ۱۰ روز رو باهاش سپری کنید .... یخوره بیندیشید بنزین رو ۳۰۰ درصد افزایش دادید .....
United States of America
علی
۰۲:۰۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام من کارگر ساختمانی هستم الان بیکارم با سه تا بچه ازکجا بیارم خرج زندگیمو
Iran (Islamic Republic of)
ادیب
۰۱:۴۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
پایه حقوق دو میلیون هشتصد هم نسبت به این تورم وبی ثباتی بازار کم است .چون سالانه چندین بار گرانی اتفاق می افتد تنها چیزی که ثابت هست فوق کارگری هست
Iran (Islamic Republic of)
عشقم فقط خدا
۲۳:۴۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
از نظر اینا مگه کارگران ادمن
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۲۳:۴۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام من یک کارگر هستم امیدوارم که حقوق کارگران هم مثل خونه و ماشین و طلا و بنزین و.... افزایش داشته باشه.
شما که مسعول این هستی که برای بدبختی کارگر تصمیم بگیری تمام اینارو ببین بعد تصمیم بگیر که روز قیامت هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام من زاهدان زندگی میکنم اینجا توی شهرک صنعتی حقوق کارگرای بدبخت بین پونصد تا نهصد تومنه ایا به نظر شما با این حقوق میشه زندگی کرد اعتراض هم بکنی درجا بیرونت میکنن نه بیمه ای نه پاداشی ونه حقوق درست درمانی والا ما که روز صد بار ارزوی مرگ میکنیم من یه بچه دارم که واسه عید نتونستم براش حتی لباس بگیرم....اخه این چه زندگییه
Iran (Islamic Republic of)
صباح
۱۵:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
بزن تو کار تاناکورا
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۲۰:۳۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
باسلام بنده 5 ساله راننده (روزمزد)ماشین الات سنگین سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز هستم. ما کارگران و رانندگان تا به حال هیچ بیمه خدمات درمانی برای ما رد نکردن و با حقوق 2میلیون تومان کارمیکنیم و در شهر اهواز بابت موضوع تغییر وضعیت قرارداد شغلی به قراردادی و بیمه شدن به همه ی مسئولین شکایت کردیم ولی هیچ بنی بشری جوابگوی ما کارگران فقیر و بیچاره نیست .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۰۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
ما کارگر ساختمانی هستیم ایرانی هم هستم بخاطر افغانی ها همیشه خدا تو 12 ماه 5 الا 6 ماه کار داریم چرا یه فکری دولت برای ما نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۴۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
من کار لوازم ورزشی هستم عیدی که نگرفتم حقوق هم کامل نگرفتم این بسته معیشتی 200تا600تومنی به کی تعلق میگیره قسط بانک هم باید بدیم بیمه ما هم رد نشده از کجا بیاریم بیکار شدیم قسط بانک ما هم تعویق نیفتاده دولت هم که بفکر ما نیست چیکار کنیم دست ما هم جایی بند نیست پس انداز هم با این گرونی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۷:۵۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام.خداوکیلی بفکر کارگران باشید ی کارفرما تا دوسال که بیکار باشه توان خرج کردن داره ولی ی کارگر نداره لطفا اولویت به کارگرانی که پنج فرزند به بالا دارند رو بدهید خدایی مهمه.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۶:۳۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام من یه کارگر لنج هستم از یک ماه قبل عید بخاطر کرونا دریا تعطیل شده مستاجر هستم کارفرما با رشوه دادن به ادارات بیمه برامون رد نمیکنه گفتن تا برج 3 دریا تعطیل .مگه ماها آدم نیستیم پس کی حق ما رو از این کارفرماها میگیره .میخواستم یه بیمارستان برم بیمه نداشتم بعد برای تعیین حقوق کارگر باید کارفرما نظر بده.همکارای ما تو دریا غرق میشن همین بدون اینکه بیمه باشن بعد کارفرما با یه رشوه مجوز خروج شناور میگیره که الکی ملوان و بیمه کرده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
ما از کرونا بمیریم بهتره تا از گرسنگی و عذاب خود و خانوادمون
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علیرضا
۱۶:۱۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
حقوق کارگران باید همگام با تورم تامین شود تا بشود زندگی کند.
France
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
حقوق کارگران دقیقا شامل کیا میشه. چرا هیچ جایی حرف ازکارگران ساختمانی نمیشه. نه طرح معیشتی ونه طرح 1تا2 میلیون وام.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۲۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
خستمون کردید هر روز یه حرف .بابا یه رقم تایید کنید دیگه .ما که زندگی نداریم حداقل دیوونمون نکنید.کارگر که ادم نیست فقط کارفرما ادمه و زندگی میخاد کارگر فقط باید کار کنه کار فرما هم فقط سود کنه و مدل به مدل ماشین عوض کنه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۲۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
جهش تولید=جهش دستمزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
اخه وجدانا با این مقدار افزایش کی میتونه زندگی کنه الان من که خانواده ۳نفری هستیم ۱میلیون و۲۰۰هزار تومان کرایه میدم ۲ و۳۰۰ حقوقمه بخدا نمیتونیم زندگی کنیم این چه عدالتیه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
فقط باید گفت ای کارگر بدبخت تا کی میخواد سال به سال حقوقی که بهتون میدن کم ارزشتر از سال قبل باشه و سودی که کارفرما در میاره بیشتر تو این مملکت نه قانونی نه نماینده ای نه هیچ چیز دیگه ای نیست که طرفدار ما باشه همه چیز به نفع پولدار وضع شده حتی اگه کارفرمایی حق ما رو بخوره ازش شکایت کنیم غیر از کار افتادن چیزی نسیب مون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
علی میراوند
۱۵:۱۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
چه طور بلدید تندتند حقوق کارمندان دولت که نسبت به کارگران سختی کار کمتری دارند را اضافه کنید این عدالته واقعا این عدالته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
دوست عزیز و گرامی سلام موردی که شما گفتید شامل همه کارمندان نمیشه خیلی از کارمندان وضعیتی مشابه و گاها بدتر از کارگران دارند و از طرفی حرف شما رو قبول دارم که باید حداقل متناسب با تورم حقوق کارگری تعیین بشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۰۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
درود بر ملت شریف ایران...

ی سوال از آقایون مثلا نماینده کارگر!!؟؟....
وقتی بنزین ۱۰۰۰ تومنی ی شبه شد ۳۰۰۰ تومن مگه کسی قبلش جلسه گذاشت سر تعیین قیمت بنزین!!؟؟
که شما اینهمه سرو صدا کردین واسه چی؟
تعیین حداقل دستمزد کاگر بدبخت!!!!
پس حالا وقتشه که شما هم ی جو غیرت از خودتون نشون بدین و پایه و دستمزد کارگر رو ی شبه ۳ برابرش کنید تا ما هم بوجود نازنین شما افتخار کنیم..
فقط خواهشا و بیزحمت شب پنجشنبه اینکارو انجام بدین تا ما هم مثه بعضیا روز جمعه صبح خبر دار بشیم و غافلگیر بشیم از شوک این خبر.....
«باشد ک رستگار شویم»
Iran (Islamic Republic of)
Sobhan
۱۵:۰۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
با سلام
از رئیس محترم قوه قضاییه خواهشمندیم به مبحث دستمزد کارگران ورود کنند چرا که متأسفانه ماده ی 41 قانون کار راجع به دستمزدکارگران اجرا نمیشود و ظلم در حق این قشر زحمتکش جامعه شده ،
چطور میشود که دولت حداقل حقوق کارمندان را دو میلیون و هشتصد هزار تومان اعلام میکند اما موقع دستمزد کارگران میشود خودش را کنار میکشد و بی تفاوت میشود
آیا این است مفهوم عدالت در یک کشور اسلامی؟!
حال آنکه دین مقدس اسلام تأکید به تکریم و احترام مقام کارگر نموده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
اگر کسی فکر کارگر بود الان قیمت مشخص بود هر روز یک بهانه در نمیاوردن
Iran (Islamic Republic of)
حمزه رستمی
۱۴:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
کارگرای زحمت کش.لطفا این همه خودمون رو عذاب ندیم.ما هرچی اینجا گله و شکایت کنیم احدی از اون بالایی ها حتی سایت رو باز نمی کنه چه برسه بخونه.ما فقط باید بسوزیم و بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
ما که کارگر ساختمانی هستیم الان بیکار شدیم چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
اصغر احمدی
۱۱:۲۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
نماینده کارگر را چه کسی انتخاب کرده است.
خودتون میبرید وخودتون می دوزید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
اصغر احمدی
۱۱:۱۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام
هرچقدر که حقوق تعیین میشه بدیم به کارفرما ببینیم میتونند تا نیمه ماه برسونند.
اگر رسوندن خیلی مردن !
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
بجای اینکه حقوق کارگرارو ببرن بالا حقوق کارمندارو کم کنن هم تورم کم میشه هم دولت بودجه کم نیاره مالیات زیاد کنه که کار فرما مجبور بشه حقوق کارگرارو کم کنه بده به دولت برای حقوق کارمندا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
همه می دونیم همه ی سود تورم بالا میره تو جیب کارفرما واگه هر افزایش حقوقی باشه چند برابر اون سود تو جیبش میره.اصلا چرا افزایش حقوق؟یاحالا که هست چرا با توافق کارفرما؟بیچاره کارگر بیچاره ملت ما که دارند با این کار از قبل بهشون میگن قراره باز هم گرانیهای دیوونه کننده داشته باشیم وسودهای کلان برای دوستان سرمایه دار
-
علی
۰۹:۲۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام: آن کارفرمایی که میگویدبرای ما صرف نمیکند پنیر 400گرمی در عرض یک سال سه تا چهار بار افزایش قیمت دارد در نتیجه آن پنیر400گرمی ارزش بیشتری دارد از یک کارگر.متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
آقا من کارگر صحافی مستاجر هر ماه 900000تومان اجاره میدم با یک فرزند که مدرسه می ره با حقوق 2ملیون چطور باید زندگی کنم یا باید از کارفرما دزدی کنم
Italy
حمید
۰۲:۳۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
واجدانا با حقوق 1800000میشه زندگی کرد،من از مسعولین میخواهم که یک ماه با این حقوق بیایند زندگی کنند ،ببینن که با این حقوق اجازه خانه بدند،یاخرج خوردوخوراک یاخرج مدرسه بچه بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
در این کشور همیشه حق و حقوق کارگر پایمال میشود،من یک ویزیتور مواد غذایی هستم،هرسال که حقوق اضافه میشود هدفهای فروش را چنان بالا میبرن که حداقل های حقوق و پورسانت نمیرسی،این هم عدالت در ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
چرا کارگران بدبخت فقط تعیین تکلیف نشدن از پارسال.
... هرساله خوش به حال کارفرما و بد به حال کارگر.. بزرگترین کارفرما هم خود دولت که از زمان حاج حسن آقا فقط ۲ سال درست بردن بالا درست و نه بیشتر. وگرنه همیشه تو زمین کارفرما عشق و حال بود. بخاطر همین که ماشاالله هر روز فاصله طبقاتی بیشتر میشه.
چرا از 16 ام به بعد. کارگر بدبخت دیگه رای نمیدم چون حقوق کارمندان نمایندگان دخالت میکنن ولی کارگر که اونا نماینده شون نیستن و پیگیری نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ولی الله
۰۱:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
تو رو جون هر کسی و که دوست دارید بی خیال ما بدبخت بیچاره ها بشید ...کدوم نماینده ی کارگری کدوم نماینده ی کارفرمایی .تا کی میخواید فیلم بازی کنید..آقا بس کن .تمومش کن ...ما بد شما خوب...بمیریم ,راضی میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
فرضیه رو خوب اومده ... زندگی واقعی ما دیگه با فرضیه ها سنجیده میشه
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۰۱:۴۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
تمام گرانی و تغییر قیمت ها با حقوق کارگر محاسبه میشه نه کارمند دادگستری و غیره
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۱:۴۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام.اگه واقعاً صحبت حق و حقوق است چطور که حقوق کارمندان دولتی باید 50درصد افزایش داشته باشد ولی کارگران چون قشرضعیف مملکت هستند و هیچ امنیت شغلی ندارند باید حقوقی خیلی پایین تراز دولتی ها داشته باشند. یعنی خداییش چرا باید قشر کارگر که از همه آسیب پذیرند باید حقوق خیلی کم بگیرند.واقعا مگر ما نباید مثل کارمندبتوانیم سفره... داشته باشیم!؟؟.مکرانها باید بهتر از کارگر زندگی کنند..پس عدل و عدالت کجاست..
Iran (Islamic Republic of)
امیر میرزایی
۰۱:۲۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
خواهشا خودتون را بزارید ای کارگر وافعا با درآمد پایین چجوری باید زندگی کرد سرپرست خانوار باید همبشه شرمنده باشه جلوی خانواده کارگرها هم حق دارند لباس خوب خوراک خوب تفربح خوب داسته باشن رندگی فقط خورد وخوراک نیست خیلی چیزها تو زندگی هست که خود کارفرما هم خبر داره .همانجوری که شما سرمایه دارعا دوست دارید زندگی خوب داشته باشید کارگرها هم دوست دارن خواهشا رسیدگی کنید ممنون میسم از کسایی که واقعا راس کارن
۱۲۳
آخرین اخبار