مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان از کاهش ۴۰ درصدی مصرف بنزین در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نعمت‌الله نجفی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت: کاهش چشمگیر سفر‌های درون و برون شهری ناشی از شیوع ویروس کرونا، مصرف بنزین در استان را در ۸ روز نخست فروردین ماه ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه پارسال تا ۴۰درصد کم کرد.

او اظهار داشت: با افزایش شدیدتر محدودیت‌های سفر‌های درون و برون شهری، احتمال بیشتر کاهش مصرف بنزین در استان خوزستان وجود دارد.

نجفی با بیان اینکه ذخایر فرآورده‌های سوختی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان در بهترین حالت قرار دارد تصریح کرد: ویروس کرونا و کاهش شدید تردد‌ها در کنار تعطیلی اداره‌های دولتی و عمومی استان، سبب شده برای مصرف بنزین مشتری وجود نداشته باشد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان در ادامه با بیان اینکه همه ۲۱۲ جایگاه عرضه سوخت در سطح استان خوزستان با وجود کاهش مصرف بنزین و نبود مشتری فعال هستند ادامه داد: همه جایگاه‌ها موظف هستند طبق روال عادی و معمول به فعالیت خود ادامه دهند.

خلوتی جایگاه‌های سوخت

این مقام مسئول به بازگشت وضعیت عادی در جایگاه‌های بنزین سطح استان پس از ازدحام چند روز قبل خودرو‌ها و ایجاد صف‌های طویل در برخی شهر‌های استان اشاره کرد و اذعان داشت: شرکت متبوع هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی جایگاه‌های عرضه سوخت و محدودیت در فروش سوخت به علت شیوع ویروس کرونا ندارد، لذا از عموم شهروندان خوزستانی به شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود اعتنایی نکنند.

او همچنین از شهروندان خوزستانی خواست به علت خطر آفرین بودن، به هیچ وجه بنزین در منازل ذخیره سازی نکنند، چون هیچ دلیلی برای کمبود در سوخت در استان وجود ندارد.

نعمت اله نجفی بیان کرد: جایگاه‌های بنزین موظف هستند به همه خودرو‌های غیربومی و مسافری نیز به هرمیزان که تقاضا کنند سوخت بدهند.

او از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، در مراجعه به جایگاه‌های سوخت، باک خودرو‌های خود را پر کنند تا کمتر به سوخت گیری مجدد نیاز داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
اگر کارتهای جایگاهداران جمع شود همه مشکلات حل خواهد شد این کارتها شده رانت و دزدی و قاچاق