مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: موفقیت در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با اطلاع رسانی سریع و حضور بیشتر رسانه‌ها محقق می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در شرایط کنونی که تاکید بر فاصله گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک شده، می‌طلبد رسانه‌ها بیش از گذشته با تولید محتوا در شبکه‌های مجازی ضمن خنثی سازی برخی شایعات، مردم را به ماندن در خانه و نرفتن به سفر‌های غیر ضرور دعوت کنند.

 

او افزود: مردم همواره مسائل را از دریچه رسانه‌ها می‌نگرند و بدون شک پای کار آمدن هر چه بیشتر اهالی رسانه از مکتوب گرفته تا هنرمندان و ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ضمن آگاهی رسانی مطلوب برای مقابله با این ویروس، مردم را از سرگردانی در ارتباط با پمپاژ اطلاعات متناقض در فضای موجود جامعه که بیشتر به شایعه می‌مانند، رهایی بخشیده و امید به مهار این بیماری را افزایش دهند.

 

علیزاده تصریح کرد: استفاده بیشتر از ظرفیت رسانه‌ها، نخبگان و مفاخر فرهنگی و هنری جامعه در قالب تهیه کلیپ‌های تصویری کوتاه و چند رسانه‌ای و برقراری ارتباط دوسویه آنان با مردم حتی به صورت شهرستان به شهرستان می‌تواند به روند اگاهی بخشی به آحاد جامعه و در نتیجه اجرای موفقیت آمیز طرح فاصله گذاری اجتماعی با توجه به ایام در پیش روی سیزده بدر کمک کرده و مردم را در ماندن در خانه ترغیب و تشویق کند.

 

او بیان داشت: شواهد امر حکایت از این دارد که بر اثر اقدامات انجام شده چه از سوی ستاد‌های پیشگیری و مقابله با کرونا و چه از طریق حضور رسانه‌ها و مفاخر در قالب ادمین‌های شبکه‌های مجازی، بیش از ۷۰ درصد مردم مشکل کرونا را جدی گرفته اند که امیدواریم حداقل افرادی که هنوز نسبت به ضرورت ماندن در خانه توجیه نشده اند در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی به این مهم توجه لازم را داشته باشند تا شاهد مهار این بیماری در استان باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.