امام جمعه قزوین گفت: امروز پاسداران و نیرو‌های مسلح در کنار پزشکان و پرستاران پاسدار حریم سلامت شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی با تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار گفت: پاسداران و دیگر نیرو‌های مسلح در عرصه مبارزه با بیماری کرونا همانند دوران دفاع مقدس در عرصه حراست و حفاظت از مردم قرار دارند و در کنار پزشکان و پرستاران تلاش می‌کنند تا این بیماری ریشه کن شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: زمانی که ما ملتزم به فرمان خدای متعال باشیم هرکاری که انجام می‌دهیم، پیش خدای متعال مقبول است و عبادت محسوب می‌شود، در شرایط امروز هم عبادتی که برای جامعه ایمانی به حساب می‌آید خدمت رسانی برای مقابله با پدیده منحوس کروناست.

او اضافه کرد: همچنان که هم اکنون اهالی صدا و سیما، نیرو‌های انتظامی و دیگر گروه‌های خدمت رسان درحال انجام وظیفه و کمک برای مقابله با شیوع بیماری کرونا هستند؛ شاید به طور یقین بتوان گفت وظیفه اکثر مردم در شرایط امروز در خانه ماندن است.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده است زمانی که از ایشان سوال شد وقتی بیماری واگیرداری شیوع پیدا کرد وظیفه ما چیست؟ حضرت فرمودند شما از فضای این بیماری کناره گیری کنید، یعنی در شرایطی قرار بگیرید که این بیماری به شما سرایت نکند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: همه ما می‌دانیم که اگر در منزل بمانیم و این روابط اجتماعی را قطع کنیم از حلقه اتصال این بیماری جلوگیری کرده ایم و مردم در امان می‌مانند، حال اگر ما حلقه اتصال و شیوع این بیماری شویم حق الناس بر گردنمان خواهد بود یعنی اگر کسی بیمار باشد و ما وسیله نقل و انتقال این ویروس به شخص دیگری شویم باید در محضر خدای متعال پاسخگو باشیم.

او یادآور شد: ما باید مراقب باشیم که سلامتی مردم را به مخاطره نیندازیم، امروز از همه مردم درخواست داریم که در منازل خود بمانند و از فرصت‌های متنوعی نظیر صدا و سیما، فضای مجازی، مطالعه کتاب و استفاده از برنامه‌های عبادی و فرهنگی بهره ببرند.

امام جمعه قزوین گفت: بیماری کرونا، بلای فراگیر است و تقریبا همه کشور‌های جهان را درگیر کرده است، ما سرمایه‌هایی داریم که همه ملت‌ها از آن بهره‌مند نیستند و ارتباطی که مردم ما با قرآن، دعا، اهل بیت (ع) و خدا دارند، سرمایه معنوی بی بدیلی است که هر کسی از آن بهره ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: ارتباط با خدا و استفاده از فضا‌های معنوی و دعا بسیار مؤثر است و پزشکان تأکید می‌کنند که مردم باید از نظر روحی قوی باشند و این سرمایه‌های معنوی روحیه مردم را قوی می‌کند و بسیار ارزشمند است.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز می‌دانیم که ضروری‌ترین نیاز ما آرامش قلبی است و همه انسان‌ها به دنبال آن هستند که خدای متعال فرموده که فقط یاد و نام خدا دل‌های شما را آرام می‌کند. یاد و نام خدا قرائت قرآن، دعا و مناجات است که به ما آرامش دل می‌دهد که این آرامش زمینه مقابله با هر مشکل و گرفتاری و بیماری را در ما ایجاد خواهد کرد.

او عنوان کرد: مردم که عزیزان خود را به واسطه کرونا از دست می‌دهند، بدانند که افراد بزرگواری هستند که به کمک طلاب عزیز کار غسل میت آن‌ها را انجام می‌دهند، همچنین من خودم مقید هستم و هم مومنان را سفارش می‌کنم که برای همه درگذشتگان هرشب یک نماز شب اول قبر بخوانند که این شرایط هم برای خودمان روحیه است و هم یک هدیه ارزشمند و ماندگار به مظلوم‌ترین افرادی است که شاید بازماندگان آن‌ها شرایط این کار را نداشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به ماه‌های رجب، شعبان و رمضان گفت: این ماه‌ها سه فصل از فصول سال معنوی ما انسان‌ها هستند و در ماه مبارک رمضان این معنویت به اوج خود می‌رسد، در ماه رجب پاکسازی و استغفار صورت می‌گیرد و در ماه شعبان که سفارش به انجام اذکاری شده، ما خدا را به رحمانیت و رحیمیتش یاد می‌کنیم. یعنی همه عالم پر از مهر خدا و مهربانیست و متاسفانه بعضا ما این مهربانی را با اخلاق بد و کینه و اختلافات و عداوت، گل آلود می‌کنیم.

او ادامه داد: اگر کسی در این ایام معنویت روزی ۷۰ بار بگوید؛ " خدایا من توبه می‌کنم و از خدای متعال طلب استغفار می‌کنم، خدایی که زنده و حاضر و ناظر و مهربان است"، با این الفاظ خود را به خدا نزدیک می‌کند و امید را زنده کرده و نشاط و معنویت را در خود ایجاد خواهد کرد و با این روحیه به استقبال ماه رمضان می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اذعان کرد: ما اگر انتظار دریافت توفیق زیاد در ماه مبارک رمضان داریم باید پیش از آن توشه‌هایی از ماه‌های رجب و شعبان جمع کرده باشیم و باید زمینه دریافت معنویت در ماه رمضان را از ماه‌های پیش از آن ایجاد کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: اگر می‌خواهیم از شب لیله القدر که در ماه رمضان به استقبالش می‌رویم، بهترین بهره را ببریم باید از فرصت رجب و شعبان زمینه دریافت معنویت را در خود فراهم کنیم. هرچقدر ما خود را آماده دریافت معنویت کنیم از برکات شب قدر بیشتر بهره خواهیم گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه با تبریک میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز خاطرنشان کرد: عزیزان جانباز نیز بخاطر درس‌های مکتب حضرت عباس (ع)، پا به عرصه ایثارگری گذاشتند و همراه آنها، خانواده‌های معزز و مکرمشان پای کار مشکلات جانبازی در کنار آن عزیزان ایستادگی می‌کنند.

امام جمعه قزوین میلاد امام زین العابدین (ع) و روز آزادگان را هم تبریک گفت و اضافه کرد: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر ابوترابی و سردار شهید حسین لشگری برجستگان این عرصه در استان ما بودند و این روز را نیز به همه آزادگان استان قزوین که سهم زیادی در عزت آفرینی کشور داشتند، تبریک عرض می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار