امام جمعه قزوین گفت: وقتی با سفر جان خودمان و هم‌وطنانمان به خطر می‌افتد، خدا به ما حق نداده است که دست به کار‌هایی بزنیم که توجیه عقلی و شرعی ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی با بیان اینکه مسافرت در شرایط کنونی توجیه عقلی و شرعی ندارد، گفت: باید در شرایط کنونی از سفر پرهیز کنیم و حق این است که سلامت خودمان و جامعه را به خطر نیاندازیم و مسائلی که پزشکان بر آن تأکید دارند را رعایت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: خدای متعال در شرایط امروز و محدودیت‌هایی که این بیماری برای اقشار مختلف ایجاد کرده درحال امتحان و آزمایش همه ماست، باید در دلجویی و احوالپرسی و دستگیری و کمک به نیازمندان که جزو اقدامات ارزشمند است، پیشتاز باشیم، زیرا در این شرایط این اقدامات از عهده همه ما برمی آید و برکت زندگی و عمر ما می‌شود و بلا‌ها را دفع می‌کند.

او یادآور شد: این دوران ایجاد شده به واسطه بیماری و محدودیت‌ها خواهد گذاشت بنابراین باید از این فرصت بهترین بهره را ببریم تا در کارنامه و پرونده اعمال ما خوبی و خیررسانی ثبت شود. گاهی عده‌ای با احتکار مواد بهداشتی، اقلام شوینده و ماسک مورد نیاز مردم، بدی‌ها را در پرونده خود ثبت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ابراز کرد: در این ایام شاهد هستیم که خدمتگزاران بی نام و نشانی همچون پرستاران و پزشکان در عرصه حفظ سلامت مردم در بیمارستان‌ها حضور دارند، همچنین بسیج نیرو‌های مردمی و طلاب و نیرو‌های مسلح به صورت خودجوش وارد عرصه خدمت رسانی به بیماران و مردم شده اند.

امام جمعه قزوین افزود: پرستاران و پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها جزو مجاهدان خط مقدم عرصه سلامت مردم و جامعه هستند و این عزیزان با دلسوزی و پای کار بودن به مردم آرامش می‌دهند و خدا را شاکریم با زحمات کادر درمانی بسیاری از بیماران کرونایی بهبود پیدا کردند.

او عنوان کرد: اگر کسی مبتلا به بیماری کرونا شد خیالش راحت است که پزشکان و پرستارانی هستند که بیماری آن‌ها را درمان می‌کنند و کادر درمانی و خدماتی بیمارستان‌ها و بسیج مردمی و پزشکی به یاری جامعه شتافته اند. بسیج مردمی همچون دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم، امروز برای عرصه سلامت مردم وارد میدان شده اند که امیدواریم این خدمات مورد قبول درگاه حق باشد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ما به یاری خدا کرونا را شکست می‌دهیم و وظیفه داریم کارمان را درست انجام دهیم و از خدای متعال بخواهیم که دشمنان اسلام و مردم ما را نابود کند و این بیماری منحوس را نیز از میان بردارد و نعمت‌های خودش را بر سر ما فرو فرستد.

او اضافه کرد: نیرو‌های مسلح استان قزوین نیز همگام و همراه با نیرو‌های مسلح کشور ان‌شاءالله همانطور که تاکنون نیز فعال بوده اند، به صورت جدی‌تر فعالیت‌های ستادی و میدانی بیشتری را انجام خواهند داد و برای مبارزه با این ویروس به میدان خواهند آمد.

نماینه، ولی فقیه در استان گفت: همان ابتدای این بیماری، تشکل‌های هیئتی و مردمی در استان قزوین پای کار آمدند و همچنان با جدیت فعالیت و خدمت می‌کنند و در همه بیمارستان‌ها و در پاک سازی شهر مشغول فعالیت هستند، اما با فرمان رهبری این فعالیت‌ها جدی‌تر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه بیان کرد: در دوران دفاع مقدس برای طلاب حوزه علمیه تعریف ویژه برای خدمت رسانی نشده بود، اما با حضور گسترده خود در دوران دفاع مقدس وقتی آمار و درصد شهدای روحانیت را مشاهده می‌کنیم نسبت به همه اقشار بالاترین نمره را به خود اختصاص می‌دهند.

او اذعان کرد: امروز نیز در عرصه خدمت و حفظ سلامت شاهدیم که بسیج روحانیت و دانشجویان و متدینین و جوانان پرورش یافته در عرصه مسجد و انقلاب پای خدمت به مردم در عرصه سلامت هستند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: نخستین وظیفه مسلمانان آگاهی از شرایط و اتفاقات جامعه ماست و باید متوجه باشیم که در چه شرایطی درحال زندگی هستیم، امروز با حضور حدود دو میلیارد مسلمان در کل جهان اگر تصمیمی برای مقاومت و ایستادگی گرفته شود یک جریان سازی عظیمی در کل جهان رخ خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: امروز بزرگترین قدرت‌های اقتصادی در جهان از طریق اتحاد و همدلی مسلمانان شکست خواهند خورد و باید از این فرصت‌ها با علم و دانش و آگاهی دهی بهره ببریم.

این خطیب نمازجمعه یادآور شد: امروز شاهدیم که فتنه‌ای امریکایی در کشور هند در جریان است که درحال کشتار مسلمانان هستند، اما زمانی که مسلمانان جهان از این موضوع مطلع شدند و رهبر معظم انقلاب و فرمانده سپاه قدس موضع گیری داشتند و از مسلمانان هند حمایت کردند جلوی مسلمان کشی تا حدودی گرفته شد که این معجزه‌ی آگاهی دهی به مسلمانان است.

او بیان کرد: در این ایام شاهدیم با فتنه‌های امریکایی در کشور افغانستان دو رئیس جمهور باهم برای در دست گرفتن قدرت قسم یاد می‌کنند و زمینه جنگ و آشوب در آنجا فراهم می‌شود، در صورتی که ما همه مسلمان هستیم و مردم افغانستان برای ما مهم هستند و سرنوشت آن‌ها برای ما اهمیت دارد و اگر خدای نکرده جنگی در این کشور رخ دهد کشور ما هم از آن متاثر است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اذعان کرد: زمانی که ما در مسیر خدای متعال با همدلی و وحدت و همکاری قدم برمی داریم خداوند درب‌های رحمت و برکت و کرامت خود را بر روی ما می‌گشاید و مسیر را برای ما هموار می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار