در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار حوزه سیاست خارجی در آذر ۱۳۹۸ را خواهید خواند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار حوزه سیاست خارجی در آذر ۱۳۹۸ را خواهید خواند.


نودمین سالگرد روابط ایران و ژاپن
وزیر امور خارجه کشورمان پس از بازگشت از ژاپن در صفحه توئیتر خود نوشت: نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن را جشن گرفتیم.

«پایان سفر ریاست جمهوری به توکیو با برنامه‌ای فشرده و بازگشت به میهن در شب یلدا. در نخستین سفری اینچنین به ژاپن طی ۱۹ سال گذشته، با رهبران سیاست خارجی و صنایع ژاپن تعامل کردیم و مسأله مهم این که نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن را جشن گرفتیم.»

از نودمین سالگرد روابط تهران- توکیو تا میز یلدایی ژاپن


 شاید تا چند وقت دیگر تعهدی برای ایران در برجام باقی نماند

مهدی سنایی در آخرین مصاحبه خود به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه به تشریح ابعاد روابط دو کشور پرداخت و در عین حال در مورد آینده برجام هم گفت که اقدامات آمریکا و بی‌عملی اروپا می‌تواند این توافق را از بین ببرد.


روایت ظریف از گفت‌و‌گوهاى دوستانه روحانى و آبه 
وزیر امور خارجه روایتی از گفت‌و‌گوهاى «دوستانه و صریح» رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ژاپن و قدردانى از میز یلدایى ژاپنى‌ها بیان کرد.

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پستی در صفحه توییتر خود، روایتی از گفت‌و‌گوهاى «دوستانه و صریح» آقای حسن روحانى رئیس‌جمهور و آبه‌شینزو نخست‌وزیر ژاپن و قدردانى از میز یلدایى ژاپنى‌ها براى هیات ایرانى بیان کرد.

ظریف در توییتر نوشت: «نشست پرمحتوا، دوستانه و صریح رئیس‌جمهور روحانی و آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن: تقویت بیشتر همکاری دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی. همچنین از میزبانان ژاپنی برای این که یلدا را با ما جشن گرفتند، قدردان هستیم.»

از نودمین سالگرد روابط تهران- توکیو تا میز یلدایی ژاپن


نشست‌های دو و چندجانبه تهران و کوالالامپو
وزیر خارجه کشورمان درباره سفر اخیر هیات ایرانی به مالزی در توئیتر مطالبی را مطرح کرد.

 «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت: نشست‌های دوجانبه و چندجانبه عالی با دوستان در کوالالامپور داشتیم. ابتکار‌هایی درباره حکومت داری مناسب از جمله گفتگو، رسانه ها، اقتصاد دیجیتالی، تحقیق و توسعه فناوری، صندوق نوآوری، تجارت و تهاتر، فاینانس جایگزین و ارز دیجیتال متحد از جمله موارد مورد بحث بود. حرکت به سوی همکاری فراگیر.


ابراز نگرانی از حضور کمرنگ کشور‌های در حال توسعه برای مقابله با موادمخدر
غریب آبادی از حضور کمرنگ کشور‌های در حال توسعه در سطوح مدیریتی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر ابراز نگرانی کرد.

 کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در نشست مشترک کمیسیون مواد مخدر و کمیسیون پیشگیری از جرم و عدالت کیفری سازمان ملل، با استقبال از انتخاب خانم «غدا والی»، از مصر به عنوان مدیر اجرایی جدید دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل و قدردانی از تلاش‌های آقای فدوتوف، مدیر فعلی دفتر، بر اهمیت در دسترس بودن یک بودجه ثابت، قابل پیش بینی و کافی برای دفتر مقابله جهت تقویت ارائه کمک‌های فنی از سوی این دفتر به کشور‌های در حال توسعه تاکید کرد.


واکنش موسوی به شوی تبلیغاتی و اظهارات موهن پمپئو؛ او در حد هیچ وزیر خارجه‌ای در جهان نیست
سخنگوی وزارت امور خارجه به شوی تبلیغاتی و اظهارات موهن و تصورات موهوم وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد.

 سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: پمپئو که از ریاست یک سازمان جهنمی، فریبکار، برانداز و شکنجه‌گر به وزارت خارجه آمریکا آمده و تفکرات جهنمی خود را به میدان دیپلماسی بعنوان یک حوزه متمدنانه منتقل کرده است در حد و اندازه هیچ وزیر خارجه‌ای در جهان نیست و جایگاهی در این حوزه ندارد.

از نودمین سالگرد روابط تهران- توکیو تا میز یلدایی ژاپن


انتهای پیام/

برچسب ها: موسوی ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار