مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا مصرف آب در بخش خانگی ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکیدات زیاد پزشکان و مسوولان مبنی بر حفظ بهداشت شخصی و شستشوی مداوم دست‌ها هم روزه افزایش می‌یابد، اما در عین حالی که موازین از سوی مردم رعایت می‌شود باید مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند.

او اضافه کرد: کاهش میزان بارش‌های موثر و منابع آبی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل مشهود است، بنابراین با مشکل مصاعف کنونی یعنی کووید-۱۹ ضرورت دارد که فکر ماه‌های آینده و روز‌های گرم باشیم تا مشکلاتی مانند قطعی آب رخ ندهد.

مدیرعامل آبفا استان اصفهان، بستن شیر آب هنگام شستشوی دست‌ها را راحت‌ترین راهکار برای صرفه جویی ذکر کرد و ادامه داد: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف مانند پرلاتور‌ها (درفشان) سردوش ها، فلاش تانک‌های کم مصرف دوحالته، محدودکننده‌های جریان (رگولاتورها) شیرآلات اهرمی، شیرآلات الکترونیکی و خودکار نقش بسزایی در کاهش مصرف آب دارد.

او با اشاره با افزایش ۱۵ درصدی در مصرف آب بخش آشامیدنی و بهداشت این استان از زمان شیوع ویروس کرونا نسبت به مدت مشابه سال قبل، تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن میزان معقول و بهینه در ماه‌های آینده وضعیت آب در استان با مشکل روبه رو خواهد شد، لذا از هم‌استانی‌ها می‌خواهیم در کنار اهمیت به سلامتی قدر این ماده با با ارزش را بیش از گذشته بدانند.

امینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه تولید مایع ضد عفونی کننده و گندزدا برای استفاده در مراکز درمانی و سطح شهر تا پایان بحران کرونا توسط این شرکت ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: ۶ هزار کیلوگرم آب ژاول تولیدی در این شرکت در ۲۴ ساعت، با افزودن آب و رقیق شدن قابلیت تبدیل به حدود ۶۰ هزار کیلوگرم مایع ضدعفونی کننده را دارد.

او با اشاره به اینکه تولید این ماده از هفته گذشته در آبفا اصفهان آغاز شد خاطرنشان کرد: عملیات ساخت این محصول مهم ضدعفونی کننده که به صورت رایگان در اختیار سازمان ها، مراکز بهداشتی و درمانی، دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و نهاد‌ها در سطح استان قرار می‌گیرد، در محل چاه‌های فلمن بوسیله پنج دستگاه الکترولیز نمک طعام با غلظت کلر یک درصد انجام می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.