مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت:در شرکت فولاد مبارکه تا کنون بیش از ۳ هزار و ۸۵۰ قطعه بومی سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به کاهش میزان برداشت آب خام از رودخانه زاینده رود با وجود افزایش تولید گندله، ورق و تختال گفت: این کارخانه با بازچرخانی آب مصرفی، استفاده از پساب و تسویه فاضلاب خانگی ۹ شهر اطراف کارخانه و افزایش بهره وری در مصرف آب، میزان برداشت آب خام را تا ۲۰ میلیون متر مکعب در سال کاهش داده است.

حمیدرضا عظیمیان همچنین با بیان اینکه در این شرکت تا کنون بیش از ۳ هزار و ۸۵۰ قطعه بومی سازی شده است افزود: امسال نیز بیش از هزار قطعه با کمک شرکت‌های توانمند داخلی و دانش بنیان در حال ساخت است.

او فرآیندسازی خطوط تولید به جای قطعه سازی فولاد را از دیگر برنامه‌های این کارخانه برشمرد و گفت: طراحی فرایند کامل خطوط تولید فولاد و صادرات فناوری و تولید محصولاتی با استحکام بالا و وزن پائین مطابق با آخرین استاندارد‌های جهانی از دیگر برنامه‌های این صنعت عظیم فولادی است.

او در پایان با انتقاد از ساخت کارخانه‌های تولید فولاد در کشور افزود: این سیاست غلط موجب برهم خوردن توازن زنجیره تولید فولاد و صادارت مواد معدنی و تامین نشدن مواد اولیه به ویژه سنگ آهن و کنسانتره شده و آسیب زیادی به صنایع بزرگ فولادی در کشور وارد کرده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.