پاتیل حمل سرباره فولاد به همت تلاشگران شرکت مهندسی و پویش ساخت مادر صنعت ایران ساخته و تحویل شرکت فولاد مبارکه اصفهان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیر ایرانپور مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان گفت: باتوجه به نیاز کارخانه به قطعات استراتژیک پاتیل‌های سرباره یا کنورتور وکوره بلند با مساعدت مدیرعامل این شرکت و پیگیری ها، ساخت این قطعه راهبردی در کارگاه ریخته گری سنگین شرکت مهندسی و پویش ساخت از فروردین کلید خورد و اکنون پس از ۱۰ ماه تلاش بی وقفه مهندسان جوان ذوب آهن ساخته وتحویل فولاد مبارکه شد.

امیر ایرانپور افزود: نخستین پاتیل سرباره کنورتور ذوب آهن در این کارگاه در ۳۱ فروردین به وزن ۳۰ تن چدن مذاب با برند RST۳۷۲A به همت تلاشگران این شرکت وهمکاری مدیریت‌های فولادسازی وکارگاه‌های ساخت وتولید ریخته گری شد.

او، این واحد بزرگ صنعتی کشور را از قابلیت تولید انواع قطعات سنگین و فوق سنگین برای صنایع فولادسازی، سیمان، مس ونیروگاه‌ها برخوردار دانست وگفت: شرکت ذوب آهن اصفهان علاوه بر دستاورد‌های صنعتی با قابلیت صرفه جویی اقتصادی برای این شرکت در مسیر رونق تولید و بهره گیری از توان نیروی داخلی در حرکت است.

مسوول کارگاه ریخته گری شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن هم گفت: پاتیل ۱۲ مترمکعبی شرکت فولاد مبارکه به سفارش این شرکت در ذوب آهن ساخته شد و یکم بهمن پس از گذراندن آزمایش‌های لازم وتایید کارشناسان ساخت وبهره بردرای این شرکت از محل کارگاه ریخته گری شرکت پویش ساخت بارگیری و به فولاد مبارکه حمل وتحویل شد.

علی دشتستانی افزود: فرم گیری قالب و ریخته گری این پاتیل به مدت ۲۰ روز و پس از ریخته گری با صرف حدود ۸۰۰ نفر ساعت شامل مراحل تمیزکاری و عملیات حرارتی درکارگاه ریخته گری شرکت پویش محقق شد.

او گفت: تغییر طرح ظاهری، اصلاح محل ثقل برای بهبود در بهره برداری واستقرار پاتیل بر روی سرباره بر همچنین مقاومت پاتیل در برابر دفرمگی از ویژگی‌های این پاتیل است.

مسوول کارگاه ریخته گری شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن افزود: تاکنون ۱۰ عدد پاتیل سرباره کنورتور و یک عدد پاتیل سرباره کوره بلند ذوب آهن دراین کارگاه از ابتدای امسال با موفقیت ساخته شده و دو عدد پاتیل سرباره هم در دست ساخت است.

ذ وب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.