فعال سیاسی گفت: کمک به فعالان عرصه تولید و بهره گیری از تجربیات متخصصان راهکاری برای عملیاتی کردن شعار سال است.

شعار سالعباس مقتدایی  فعال سیاسی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان «جهش تولید » از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: تاکید رهبر انقلاب بر رونق تولید که در سال گذشته نیز به عنوان شعار سال انتخاب شده بود  بیانگر مطالبات ایشان و  لزوم تغییر مثبت در این  زمینه است. 

او ادامه داد: جامعه ما برای برون رفت از موانع و مشکلات موجود باید تمرکز خود را بر روی تولید بگذارد. نکته‌ای که در این زمینه مهم است بهره گیری از توانمندی‌های مردمی در این زمینه بوده٬ اما تاکنون دولت‌ها نتوانسته اند از ظرفیت عمومی کشور آنقدر که انتظار می‌رود بهره گرفته و آن را محقق سازند.

مقتدایی بیان کرد: تاکید رهبری بر جهش تولیدحاکی از آن است که جهت گیری اصلی بر موضوع تولید متمرکز است. از این جهت هم مجموعه‌هایی که تحت عنوان بخش خصوصی از آن نام برده می‌شود و هم بخش تعاونی اهمیت می‌یابند.

 فعال سیاسی تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی باید تولیدات در کشور را تسهیل کنند، همچنین وزارتخانه‌هایی مانند وزارت امور خارجه و دستگاه‌های برون مرزی ایران  درکنار سازمان فرهنگ و ارتباطات می توانند به رونق تولید و دستیابی به جهش  تولید کمک کنند و قطعا عمده‌ترین کمک آنها یافتن بازار برای صادرات است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مجلس باید در دور جدید  بالاترین حد از تمرکز را  با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی خود با موضوع رونق و جهش تولید مورد بررسی قرار دهد.

او  با اشاره به لزوم تسهیل تولید از سوی دولت عنوان کرد: به عقیده من شعار امسال که در تداوم شعار سال قبل گذاشته شده٬ بیانگر نیاز امروز کشور بوده و دولت باید بیش از گذشته در حوزه تولید فعالیت و زمینه تولید را  فراهم کند. به نظر می‌رسد لازم است دولت در فرصت‌های باقی مانده نواقص خود را  با استفاده از  ظرفیت موجود جامعه و توانمندی‌ها جبران کند.

مقتدایی در پایان اظهار کرد: در بخش تعاون و رسیدگی به حوزه تعاونی در کشور می توانیم کاستی‌های قبلی را جبران کنیم .توجه به ظرفیت استان‌ها و شهرستان‌ها تمرکززدایی از امور مرتبط با تولید کمک به فعالان عرصه تولید و بهره گیری از تجربیات متخصصان راهکار‌هایی است که می‌تواند ما را در جهت تحقق شعار جهش تولید کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار