در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار حوزه سیاست خارجی در شهریور ۱۳۹۸ را خواهید خواند.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار حوزه سیاست خارجی در شهریور ۱۳۹۸ را خواهید خواند.


توییت ظریف درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه بانک مرکزی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پستی در صفحه توییتر خود، به تحریم‌های جدید آمریکا علیه بانک مرکزی ایران واکنش نشان داد.

ظریف در توییتر خود نوشت: تحریم‌های جدید آمریکا علیه بانک مرکزی نشان می‌دهد:

_ناامیدی و شکست فشار حداکثری آن‌ها جلوگیری از فعالیت بانک مرکزی ایران برای تامین هزینه‌های واردات دارو و غذا برای مردما
_ترس تیم B از بازگشت آمریکا به مذاکره
_تلاش‌های تیم B برای کشاندن دونالد ترامپ به جنگ

ننن


روانچی ادعا‌های نماینده دائم آمریکا در حوزه موشک‌های بالستیک و ماهواره‌بر‌ها را رد کرد

مجید تخت روانچی در نامه‌ای رسمی به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نوشت: "می‌خواهم تکرار کنم که ایران هیچ فعالیتی مغایر با پاراگراف سوم پیوست B قطعنامه ۲۲۳۱ [۲۰۱۵]انجام نداده است و بر این اساس، مصمم است تا قاطعانه به فعالیتش در زمینه موشک‌های بالستیک و ماهواره‌بر‌ها که هر دو آن‌ها مطابق قانون بین‌المللی از حقوق اصلی آن به شمار رفته و برای تامین امنیت و منافع اقتصادی-اجتماعی آن ضروری هستند، ادامه دهد.


پاسخ ایران به هرگونه شرارت احتمالی قاطع و همه‌جانبه خواهد بود/ منتسب کردن سلاح‌های یمنی به کشور‌های دیگر، فرار به جلو است

دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: بحران یمن که بیش از ۵۰ ماه از شکل‌گیری آن به دلیل تداوم تجاوز نظامی عربستان به این کشور سپری شده است، هیچ‌گونه راه حل نظامی نداشته و تنها در چارچوب گفتگو‌های یمنی-یمنی و بدون دخالت طرف‌های ثالث قابل اتمام است.

او افزود: دفاع همه جانبه مردم ستم دیده یمن در برابر تجاوز خارجی و کشتار بی رحمانه شهروندان این کشور، حق‌مشروع و قانونی آن‌ها بوده و واکنشی طبیعی به بی‌رحمی متجاوزان است.

ننن


تاکید بر ظرفیت‌های گسترده همکاری ایران و آ. سه. آن

سفیران کشور‌های عضو اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا به مناسبت روز آ. سه. آن در بیانیه‌ای تاکید کردند: ظرفیت‌های گسترده‌ای درخصوص همکاری‌های علمی و تکنولوژی میان ایران و آ. س. آن وجود دارد.

در بیانیه نشست سفرای کشور‌های عضو اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا به مناسبت روز آ. سه. آن آمده است: آ. سه. آن روابط خوبی را با کشور‌های مختلف و شرکا در سرتاسر جهان برقرار می‌کند. درخصوص همکاری‌های بین ایران و «آ. س. آن» ظرفیت‌های گسترده‌ای جهت ارتقای روابط در حوزه روابط تجاری علمی، تکنولوژی و فرهنگی وجود دارد.

این بیانیه می‌افزاید: دسترسی ایران به پیمان مودت و همکاری در آگوست ۲۰۱۸، این انگیزه را به اعضای آ. سه. آن و نیز ایران جهت ارتقای صلح همیشگی، مودت همیشگی و همکاری بین مردم که به تقویت همبستگی و روابط نزدیک‌تر کمک می‌کند، می‌دهد.


نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی: رژیم صهیونیستی، تهدید جدی صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی است/ ضرورت شفافیت حداکثری در برنامه هسته‌ای امارات

نماینده کشورمان در آژانس انرژی اتمی در پی ادعا‌های بی اساس و واهی نماینده رژیم صهیونسیت و نیز اظهارات غیرمرتبط امارات در کنفرانس عمومی آژانس علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با داشتن سابقه دیرینه در سیاست‌های فرصت طلبانه جهت انحراف توجهات از رفتار‌های وحشیانه و غیر انسانی خود علیه مردم فلسطین و دیگر کشور‌های خاورمیانه، یکی از منابع اصلی بحران، بی ثباتی، رنج و خشم در تاریخ اخیر این منطقه بوده است. وی افزود: بسیار مضحک است رژیمی که تمامی معاهدات عدم اشاعه و خلع سلاحی را نادیده گرفته و همه انواع سلاح‌های کشتار جمعی را تولید کرده، به طور بی شرمانه‌ای یک کشور عضو ان. پی. تی را که مواد و تاسیسات هسته‌ای اش تحت پادمان‌های آژانس می‌باشد، موعظه می‌کند. همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران در شفاف‌ترین شیوه انجام می‌گیرد و تحت راستی آزمایی آژانس قرار دارد.


تنها راه‌حل موجود برای همه، پایان دادن به جنگ یمن است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پستی در شبکه اجتماعی توئیتر نسبت به اتفاقات اخیر در عربستان و تجاوز این کشور به یمن طی سال‌های اخیر واکنش نشان داد.

ظریف در تویئیتی نوشت: شاید آمریکا خجالت‌زده از آن است که صد‌ها میلیارد دلار سلاح‌هایی که به عربستان سعودی فروخته، نتوانستند آتش یمنی‌ها را رهگیری کنند.

مقصر قلمداد کردن ایران، چیزی را عوض نمی‌کند. پایان دادن به جنگ، تنها راه‌حل برای همه است.

او همچنین در پست دیگری نوشت: تنها تصور کنید که آمریکا از اینکه متحدانش با بی‌رحمی برای بیش از ۴ سال کودکان یمنی را با سلاح‌ها و کمک نظامی آمریکا بمباران می‌کنند، ناراحت نیست، اما وقتی که قربانیان (یمنی‌ها) به تنها طریقی که می‌توانند - یعنی علیه پالایشگاه‌های نفت متجاوز - واکنش نشان می‌دهند، ناراحت می‌شود.

ننن


کمیته هسته‌ای مجلس از تاسیسات غنی سازی فردو و نطنز بازدید کرد
رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی به همراه برخی از اعضاء و مشاوران کمیته هسته‌ای امروز، از تاسیسات سایت هسته‌ای بازدید کردند.

کمیته هسته‌ای مجلس از تاسیسات غنی سازی فردو و نطنز بازدید کردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ابراهیم رضایی، نماینده مردم خمین و رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه برخی از اعضاء و مشاوران کمیته هسته‌ای امروز با حضور در سایت‌های هسته‌ای شهید علیمحمدی فردو و شهید احمدی روشن نطنز، از تاسیسات، فرآیند‌ها و آخرین تحولات و فعالیت‌های غنی سازی در این دو سایت بازدید کردند.

در این بازدید همچنین تاسیسات تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با ایزوتوپ‌های پایدار، آزمایشگاه‌های مرجع ملی خلاء و نیز تجهیزات مواد پیشرفته مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار