مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: امسال به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برنامه‌های نوروزی از جمله طرح آرامش بهاری و ویژه برنامه سال تحویل در بقاع متبرکه استان برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به در پیش‌رو بودن عید نوروز، گفت: همه ساله شاهد خیل عظیم مردم مشتاق و عاشقان و ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام بودیم که برای آغاز کردن سال نو خود به بقاع متبرکه سراسر استان پهناور فارس مشرف می‌شدند و با شرکت در مراسم تحویل سال نو آغاز بهار را با تبرک جستن از امامزادگان و نوادگان رسول خدا جشن می‌گرفتند.

او افزود: ایام نوروز هر سال در قالب طرح آرامش بهاری فعالیت‌های پررنگی در سطح بقاع متبرکه استان اجرا می‌شد، اما امسال به علت شیوع بیماری کرونا، مراسم تحویل سال نو در حرم‌های مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار نخواهد شد و ضمن اینکه بقاع متبرکه سراسر استان تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم نیز ممنوع خواهد بود.

موسوی بیان كرد: از هم‌استانی‌های فهیم تقاضا داریم به سلامت خود و دیگران و توجه به توصیه‌های بهداشتی متخصصین به کمپین سراسری «در خانه بمانیم» بپیوندند و آغاز سال نو و بهار طبیعت را در کنار خانواده‌های خود سپری کنند تا با همکاری و همدلی یکدیگر بتوانیم سلامت و آرامش را در جامع برقرار کنیم.

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار كرد: ان‌شاءالله پس از کنترل بیماری کووید۱۹ و بازگشت کشور به شرایط عادی امکان زیارت حضوری و نزدیک برای همه دلدادگان و عاشقان اهل بیت(ع) فراهم خواهد بود و مردم می‌توانند در کمال آرامش و سلامتی به زیارت حرم‌های مطهر امامزادگان مشرف شوند.

او گفت: در استان فارس در سال‌های گذشته با اجرای طرح آرامش بهاری مراسم سال تحویل با حضور قریب یک میلیون زائر و در جوار ۵۰۰ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.