رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جهرم گفت: جهرم برای دومین سال پیاپی، بیشترین وقف استان فارس را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بیژن قریب‌زاده  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جهرم گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت وقف جدید به ارزش  ۵۵۰  میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسیده  که دارای بیشترین وقف ثبت شده  استان فارس در سال ۹۸ است.

او، با اشاره به اینکه این وقف ها در زمینه‌ ازدواج جوانان ، کمک به نیاز مندان و فعالیت های قرآنی و مذهبی انجام شده، بیان کرد: در شهرستان های جهرم و خفر ۸۵۰  موقوفه به ثبت رسیده که ۵۰۰ موقوفه مربوط به اماکن مذهبی  و عمده نیات واقفان را اطعام و عزاداری اهل بیت (ع) تشکیل می‌دهد.

قریب زاده با اشاره به نیازهای وقفی این شهرستان تصریح کرد:کمک به خانواده زندانیان و  فعالیت های قرآنی از اصلی‌ترین نیازهای این شهرستان است که نیازمند همت خیران به ثبت وقف‌هایی در این زمینه‌ها هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جهرم ادامه داد: وقف برای نیازمندان ، دانش‌آموزان بی‌بضاعت و زمینه درمانی از دیگر نیازهای وقفی این شهرستان محسوب می شود.

او، افزود: برای آشنایی و اطلاع بیشتر در مورد مسائل به روز وقف در جامعه، مرکز مشاوره‌ای در اداره اوقاف و امور خیریه جهرم راه‌اندازی شده است که خیران می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

قریب‌زاده اضافه کرد: رونمایی از بزرگترین موقوفات کشور با حضور استاندار و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس همچنین تجلیل از واقفان جهرمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در تهران بخشی از افتخارات اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در سال  ۹۸ بوده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.