رئیس ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در شهرداری تبریز گفت: هر چند شهرداری تبریز به وظیفه خود در قبال ضدعفونی معابر عمل می‌کند، ولی هر قدر هم این اقدامات تداوم یابد، به اندازه در خانه ماندن، موثر نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،محمدحسین حسن زاده  رئیس ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در شهرداری تبریز گفت: تک تک ما شهروندان در قبال خود و شهرمان مسئولیت داریم به همین دلیل راهی جز قرنطینه خانگی نداریم؛ از شهروندان تقاضا داریم در خانه مانده و بیرون نیایند.

او خواستار اجتناب شهروندان از حضور در مراکز خرید و بازار‌ها شد و افزود: آلوده‌ترین بخش‌ها مراکز بیمارستانی و درمانی است، ولی باید بگویم محیط‌های درمانی بسیار سالم‌تر از محل‌های اجتماعی است که نمی‌دانیم چه وضعیتی دارند.

حسن زاده ادامه داد: بدون هدف به بازار می‌رویم و نمی‌داتیم چه کسی سالم و چه کسی ناقل ویروس است. امروز مراکز خرید و بازار بسیار آلوده‌تر از محل‌هایی است که بیمار کرونایی وجود دارد. چرا که آنجا می‌دانیم بیمار کرونایی وجود دارد و تدابیر امنیتی اتخاذ می‌شود، ولی در معابر عمومی کسی بهداشت فردی را رعایت نمی‌کند.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز تصریح کرد: ما مجبوریم به دلیل سلامتی و ایجاد نشاط در جامعه تدابیری انجام دهیم، ولی اگر تمامی این‌ها را جمع ببندیم به اندازه‌ای که شهروندان تلاش کنند همراه خانواده زیر سقف خانه خود سالم بمانند اهمیتی ندارند.

او افزود: ما دو هفته طلایی را گذرانده ایم و شاید این بیماری را کم اهمیت شمرده ایم و چند هفته سخت را پیش رو داریم و تنها یک مورد می‌تواند آن سختی را کاهش دهد که آن هم فقط و فقط در خانه ماندن است.

حسن زاده با اشاره به ضدعفونی مستمر اماکن عمومی توسط شهرداری تبریز گفت: به تمام شهروندان قول می‌دهیم تمام اماکن عمومی مثل مبلمان شهری، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، ترمینال‌ها و حتی اماکنی همچون خانه سالمندان، گرمخانه ها، اداره‌های مختلف به طور مستمر ضدعفونی می‌شوند.

رئیس ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در شهرداری تبریز ادامه داد: هر نقطه عمومی که شهروندان بیشترین استفاده را می‌کنند به طور مستمر ضدعفونی می‌شود، ولی این بدین معنی نیست که شهر امن است و مردم بیرون بیایند، منظور این است هر قدر بیشتر انجام دهیم به همان اندازه فضای شهر در خصوص ویروس کرونا خطرناک‌تر است.

حسن زاده خاطرنشان کرد: مواد ضدعفونی کننده به اندازه لازم و برای مدت پیش بینی شده توسط شهرداری تبریز تدارک دیده شده است، ولی با این حال از شهروندان تقاضامندیم با هر حرکتی که احساس می‌کنند دست آن‌ها آلوده شده، با آب و صابون شستشو داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.