یونیسف اعلام کرد از زمان آغاز جنگ در سوریه در ۱۵ مارس ۲۰۱۱ چند میلیون کودک آواره متولد شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز یکشنبه اعلام کرد دست کم ۴.۸ میلیون کودک از زمان آغاز جنگ سوریه در نه سال گذشته متولد شده و همچنین ۹۰۰۰ کودک نیز در این مناقشه کشته یا زخمی شده اند.

هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف که هفته گذشته در سوریه بود، گفت:" جنگ در سوریه هنوز هم شاخص‌های نگران کننده‌ای را دارد. در حالی که این مناقشه وارد دهمین سال خود می‌شود، میلیون‌ها کودک دومین دهه از زندگی شان را در حالی شروع می‌کنند که با جنگ، خشونت، مرگ و آوارگی احاطه شده است. "

یونیسف به نقل از اطلاعات گردآوری شده از سال ۲۰۱۴ -- زمانیکه نظارت رسمی آغاز شد -- اعلام کرد بیش از ۹۰۰۰ کودک در این مناقشه کشته یا زخمی شده اند و حدود ۱۰۰۰ تاسیسات پزشکی و آموزشی مورد حمله قرار گرفته است.

یونیسف هشدار داد تاثیر واقعی این جنگ بر کودکان احتمالا بسیار عمیق‌تر است.

این نهاد زیرنظر سازمان ملل متحد تاکید کرد:" در نتیجه تاثیرات گسترده‌تر این مناقشه، بیش از ۲.۸ میلیون کودک در داخل سوریه و کشور‌های همسایه از تحصیل محروم شده اند. "

یونیسف اعلام کرد از هر پنج مدرسه در سوریه دو مدرسه قابل استفاده نیست. چرا که این مدارس تخریب شده یا خساراتی به آن‌ها وارد آمده یا سرپناه خانواده‌های آواره شده یا از آن‌ها برای اهداف نظامی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار