دانستنی‌های تحصیلی؛

درس خواندن برای کنکور با نظام جدید و قدیم تفاوتی دارد؟

یک مشاوره تحصیلی درباره تفاوت نحوه مطالعه داوطلبان کلاس‌های پایه و پشت کنکوری توضیح داد.

هادی رضا زاده مشاور تحصیلی و کنکور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به چند سوال  پر تکرار داوطلبان کنکوری از جمله زمان شروع به خواندن داوطلبان کلاس های پایه و نحوه قبول شدن افرادی که چند سال در کنکور قبول نشده اند پرداخت.

رضا زاده درباره این موضوع گفت: نیمه دوم سال نیمه رتبه سازی است و هنوز وقت زیادی برای قبولی در کنکور وجود دارد؛ نتیجه از الان به بعد مشخص می‌شود، چون خیلی از داوطلبان از این به بعد خسته می‌شوند.

اگر دهمی ها از الان برای کنکور بخوانند خسته نمی‌شوند؟

رضا زاده در ادامه درباره اینکه اگر دهمی ها از الان برای کنکور بخوانند خسته نمی‌شوند؟ گفت: سال پایه بهترین سال برای خواندن است و سال بی دغدغه و کم فشاری است. دانش آموز در نظام جدید یک ساله نمی‌تواند رتبه شود بلکه باید از سال نهم و دهم شروع به مطالعه برای کنکور کنند.

رضازاده گفت: هیچ وقت کنکور ساده نیست؛  کنکور هر چه سخت‌تر باشد بهتر است و اینکه گفته می‌شود کنکور سال قبل خیلی سخت بود درست نیست، چون هر سال این موضوع مطرح می‌شود و می‌گویند که کنکور امسال خیلی سخت بود.

این مشاور تحصیلی در ادامه اظهار کرد: اگر راه و روش درست توسط داوطلبان دنبال شود حتما در کنکور موفق خواهند شد و اینکه بیان می‌شود داوطلبی در کنکور به دلیل سخت بودن موفق نشده اشتباه است؛ برخی از داوطلبان دچار استرس کاذب هستند که این موضوع باعث می‌شود نتوانند در کنکور موفق شوند.

درس خواندن برای کنکور با نظام جدید و قدیم تفاوتی دارد؟

رضازاده گفت: در نظام جدید کنکور و پیچیده‌های جدید باعث شده دانش آموز در تشریحی به مشکل بخورند چه برسد به تست زدن. دانش‌آموزان باید در این نظام روش خواندن و روش تست زنی خوب را بدانند و همچنین به کیفیت مطالعه توجه کنند. دانش آموز باید استرس، عجول بودن، تمرکز، سواس و انگیزه خود را کنترل کنند تا بتواند در کنکور موفق شود.


بیشتر بخوانید: نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت عالی تجدیدنظر وزارت علوم ‌منصوب شدند


زمان بندی تست زدن در جلسه کنکور باید چطور باشد؟

این مشاوره تحصیلی در ادامه گفت: دانش آموز باید به مدیریت زمان در آزمون و مدیریت مطالعه  یا تند خوانی توجه کند و به زمان بندی درس‌ها در جلسه کنکوردقت داشته باشد.

رضا زاده افزود: همه دانش آموزان دقت کنند تمام سوالات در کنکور از نظر آسانی و سختی تیتر بندی دارد و بین ۲۰ تا ۲۵ درصد سوالات ساده است یعنی اگر متن کتاب درسی را بلد باشید و موضوع را فهمیده باشید می‌توانید جواب دهید. بین ۴۰ تا ۸۰ درصد سوالات کنکور متوسط است یعنی اگر تست زده باشید و کار کرده باشید می‌توانید جواب دهید. بین ۱۵ تا ۲۰ درصد مشکل است و بین ۲۰ تا ۲۵ درصد تست جدید داریم که می‌تواند سوالات ساده و سخت داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.