شهرداری کرمان برای مقابله با ویروس کرونا تمام امکانات خود را بکار گرفته است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهران عالم زاده شهردار کرمان با اشاره به اینکه برای جلوگیری از سرعت شیوع ویروس کرونا در شهر کرمان، طی مکاتبه‌ای با فرماندهان برخی ارگان‌های نظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی، درخواست کردیم  برای ضدعفونی معابر شهر و اماکن عمومی، ماشین‌آلات خود را در اختیار شهرداری کرمان قرار دهند.

اوگفت:با توجه به وسعت شهر کرمان و ضرورت ضدعفونی و سم‌پاشی معابر و اماکن عمومی شهر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در راستای سلامت شهروندان برنامه مهم و ویژه ما در این روزهااست.

عالم زاده افزود:مهم‌ترین عامل برای کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، افزایش آگاهی عمومی و آموزش رعایت بهداشت فردی به همۀ همکاران شهرداری و مردم است.

شهردار کرمان اظهار کرد: در این رابطه علاوه بر همکاری با دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص اطلاع‌رسانی آموزش‌های مربوط به مقابله با ویروس کرونا در سطح شهر، تمام فضا‌های شهری، به‌ویژه سطوحی که ارتباط مستقیم با دست دارند، به‌طور مداوم در ادارات و سازمان‌های وابسته به شهرداری، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، پارک‌ها، بازار، معابر و آرامستان در حال گندزدایی و ضدعفونی است.

او با اعلام اینکه با توجه به اهمیت پایانه‌ها و مبادی ورودی شهر، این محدوده نیز به‌صورت ویژه کنترل و پاک‌سازی می‌شود بیان کرد:
در جهت کاهش مراودات اجتماعی و تجمع افراد، افتتاح پروژه‌های شهری در شهر کرمان به تعویق افتاد.

همچنین معاون خدمات شهری شهردار کرمان نیز در خصوص فعالیت‌های این حوزه در خصوص مبارزه با ویروس کرونا گفت: تمام معابر، وسایل نقلیه و اماکن عمومی شهر ازجمله اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، پارکینگ‌ها، وسایل بازی و تندرستی، نیمکت‌ها، سطل‌های زباله، تیر‌های چراغ‌برق و هرجایی که ممکن است با دست شهروندان در تماس باشد، هر شب به‌صورت مداوم ضدعفونی می‌شود.

مهدی نیکویی افزود: بازار بزرگ کرمان نیز هر شب ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

او با تأکید بر توجه به واحد‌های صنفی‌ای که عرضه‌کنندۀ کالا هستند، گفت: بیش ۲۰۰۰ بسته شامل بروشور آموزشی و مواد ضدعفونی‌کننده، به واحد‌های صنفی داده شده تا ضمن آگاهی نسبت به موارد مربوط به ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع این ویروس، وسایل داخل مغازه، در‌های ورودی، دستگیره‌ها، قفسه‌ها، اتاق‌های پرو، صندلی‌ها وغیره را به‌طور مداوم ضدعفونی و پاک‌سازی کنند.

در ادامه معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان نیز با تأکید بر ضرورت جلوگیری از تجمع شهروندان در ادارات و سازمان‌ها، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، از موافقت شورای اسلامی شهر کرمان با تمدید مهلت پرداخت عوارض و بهای حوزۀ ساخت‌و‌ساز سال ۹۸ تا پایان فروردین‌ماه سال ۹۹ خبر داد و اظهار کرد: برای بررسی اقدامات لازم برای کاهش مراجعات مردمی به شهرداری اشاره کرد و گفت: هم‌چنین در نشست شورا مهلت اعتبار ساخت تمام پروانه‌های ساختمانی که آخر بهمن‌ماه امسال به پایان رسیده، تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ تمدید شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار