در این مطلب دستورالعمل تهیه موساکای هویج و مرغ را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

طرز تهیه موساکای هویج و مرغبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، موساکا در اصل یک نوع غذای یونانی می‌باشد، اما به طور معمول یک غذای مدیترانه‌ای محسوب می‌شود که می‌توان با انواع مواد غذایی و پروتئینی و سبزیجات ان را تهیه نمود. امروز قصد داریم ان را با هویج و مرغ تهیه نماییم که بسیار عالی و خوشمزه می‌باشد.

موساکا از غذا‌هایی است که با بادنجان یا سیب‌زمینی درست می‌شود. اغلب دارای گوشت چرخ‌کرده و از غذا‌های کشور‌های امپراتوری سابق عثمانی و دارای تنوع منطقه‌ای و محلی فراوانی است. در ترکیه آن را تفت داده و به سبک کاسرول سرو کرده و به صورت گرم یا دمای اتاق مصرف می‌کنند. نوعی از آن در جهان عرب سرد خورده می‌شود.

در بالکان به صورت لایه لایه تهیه شده و به صورت گرم سرو می‌شود. در بیشتر انواع آن روی آن لایه‌ای ضخیم از سس متشکل از شیر و تخم‌مرغ (کاستارد) یا آرد (سس بشامل) می‌ریزند.

مواد لازم برای موساکای هویج و مرغ برای ۶-۸ نفر:
هویج حلقه‌ای خرد کرده ۵ عدد متوسط
سینه مرغ خرد کرده ۱ عدد
قارچ ورقه‌ای خرد کرده ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه‌ای خرد کرده ۱ عدد
کره یا روغن ۱۵۰ گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
زعفران حل کرده ۱ قاشق سوپخوری
پنیر موزارلای رنده کرده ۱۰۰ گرم

طرز تهیه موساکای هویج و مرغ:

کف ظرف مناسبی را چرب کرده، هویج‌ها را یک ردیف در آن بچینید. آنگاه مرغ را روی آن بریزید. سپس قارچ، فلفل دلمه ای، کره، نمک و فلفل را روی سطح مرغ‌ها قرار دهید. حالا روی ظرف را با آلومینیوم بپوشانید و در فر گرم کرده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه بپزید. بعد از پخت در صورت تمایل زعفران را بیفزائید. اکنون روی مواد سس سفید و پنیر بریزید و مجددا به مدت نیم ساعت در طبقه وسط قرار دهید تا سطح آن برشته شود.

نکاتی برای درست کردن موساکای هویج و مرغ:

برای تهیه سس سفید؛ ۴۰ گرم کره را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق آب کنید. آنگاه ۲ قاشق سوپخوری آرد را بیفزائید و قدری تفت دهید تا بوی آن به مشام برسد. حالا ۲ پیمانه شیر یا آب مرغ را کم کم بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا سس غلیظ شود.

منبع: شور و شیرین

انتهای پیام/

برچسب ها: تغذیه ، آشپزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.