رئیسی گفت: پس از گذشت ۷۲ ساعت از آغاز بسیج ملی مقابله با کررونا بیش از ۷ و نیم میلیون نفر غربالگری شدند.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اولین گزارش بسیج ملی مقابله با کرونا امروز اعلام می‌شود. از صبح تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر غربالگری شدند و بعد از گذشت ۷۲ ساعت ۷ و نیم میلیون نفر غربالگری شدند.

رئیسی گفت: ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق مراقبان سلامت مراکز بهداشتی و درمانی و حدود سه میلیون نفر از طریق سامه خودارزیابی غربالگری شدند.

بیش از ۶۸ هزار کارشناس بهداشت افراد را غربالگری می‌کنند

او ادامه داد: ۶۸ هزار و ۴۸۰ کارشناس بهداشت و مراقب سلامت افراد را غربالگری می‌کنند.  ۲.۱ درصد یعنی ۱۷۵ هزار نفر علامت کرونا داشتند و ۰.۳ درصد به پزشک ارجاع داده شدند که حدود ۱۰۷۷ به بیمارستان ارجاع داده شدند. از افرادی که به بیمارستان ارجاع داده شدند ۴۴۱ نفر بستری شده و قرار شد ۸ هزار نفر در منزل بمانند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: از ۷ میلیون و ۴۴۱ نفر بستری شدند که این دستاورد ارزشمندی است. از ۱۷۵ هزار نفری که علائم بیماری را داشتند ۲۲ هزار نفر به مراکز بهداشتی و کلینیک ارجاع داده شدند که از این تعداد ۶۰ درصد مشکلی نداشتند و حدود ۳۵ درصد مراقبت در منزل نیاز داشتند. گیلان، زنجان، سراب لرستان و شوشتر از شهر‌هایی بودند که در غربالگری خوب عمل کردند.

رئیسی یادآوری کرد: بر اساس غربالگری بسیج ملی مقابله با کرونا ۱۷۵ هزار نفر مشکل داشتند و یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر می‌توانند مستعد بیماری باشند. اگر افراد رعایت نکنند شرایط به گونه‌ای خواهد شد که دیگر تخت‌های بیمارستانی پاسخگو نخواهد بود و بهترین راه ماندن در خانه و ایزولاسیون است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام
چطور سامانه برا من باز نمیشه
آخرین اخبار