رئیسی گفت: با اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا بیش از یک میلیون ایرانی مورد غربالگری قرار گرفتند.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: سه روز از بسیج ملی مقابله با کرونا می‌گذرد و بر پایه پرونده الکترونیک خانه‌های بهداشت در صورتی که فرد مشکوک باشد از سه طریق سامانه الکترونیکی با او تماس گرفته می‌شود. شماره تماس ۹۰ درصد سرپرست خانوارها را داریم و هنگامی که همکاران ما تماس می‌گیرند شماره ۴۰۳۰ روی تلفن فرد می‌افتد. کافی است افراد به سوالات همکاران در زمینه وضعیت سلامت خود و خانواده با دقت پاسخ دهند. کسانی که علامت دارند و مشکوک به ابتلا هستند، راهنمایی می‌شوند.

او ادامه داد: در روش سوم افراد مستقیم به مراکز بهداشت مراجعه می‌کنند که ترجیح ما غربالگری الکترونیکی بوده و درخواست ما این است که مردم از مراجعه به بیمارستان‌ها خودداری کنند. فرد دارای علامت سرفه و تب را پزشک معاینه می‌کند و در افرادی که علامت خفیف دارند، مراقب سلامت روزانه آن‌ها چکاپ می‌کند. همچنین افرادی که علائم شدید دارند به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

رئیسی گفت: از حدود ۷ میلیون و ۱۲۰ هزار نفر که مشکوک بودند، ۱۴۰۰ نفر به بیمارستان ارجاع داده و ۸۸۲ نفر بستری شدند. همچنین تعداد ۱۸۲ نفر درمان سرپایی ۲ دارویی گرفتند که اگر این سامانه نبود ۱۲۰ هزار نفر به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند.

او ادامه داد:‌ با اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا بیش از یک میلیون ایرانی مورد غربالگری قرار گرفتند و تا شب به ۲ میلیون غربالگری خواهیم رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار