نمکی گفت: براساس تصمیم جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های جدیدی برای عبور و مرور ایجاد خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور، استانداران و شهردار تهران برگزار شد،‌  در رصدخانه اطلاعات نظام سلامت اظهار کرد: هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا برگزار شد. یکی از مصوبات ما اضافه کردن کارگروه ارزیابی منابع مالی و بودجه بود و مصوب شد، محدودیت‌های جدیدی برای عبور و مرور ایجاد شود تا بتوانیم رفت وآمدها را بیشتر کنترل کنیم و محدودیت‌های جدید برای عبور و مرور به ویژه در رابطه با افراد مبتلا و آلوده وضع کنیم و اکیپ‌های ما امروز در مکان های اعلام شده مستقر می شوند.

نمکی افزود: مصوبه‌ای برای عدم مراجعه حضوری فراخوان‌های وزارتخانه‌ها مثل ثبت نام مسکن ملی و ثبت نام خودرو داشتیم. همچنین مصوباتی داریم که پیشنهادات آن آماده شد و روز دوشنبه در ستادی که قرار است با حضور رئیس جمهور برگزار شود، بحث می‌کنیم.

او افزود: در چهار استانی که طرح بسیج ملی مقابله با کرونا را برگزار کردیم پیشرفت‌های خوبی داشتیم و توانستیم افراد آلوده را شناسایی و افراد مرتبط با آن‌ها را ایزوله و بار مراجعات بیمارستانی و فشار روی پرسنل را کم کنیم.

وزیر بهداشت مطرح کرد: امروز حدود ۳۱ هزار مرکز در سراسر کشور درگیر بسیج ملی مقابله با کرونا هستند،  یک هزار و ۲۰۰ مرکز ارجاع بیماران را داریم که این تعداد به ۲۵۰۰ مرکز خواهد رسید و باتوجه به فرمان حائز اهمیتی رهبر معظم انقلاب به نیروهای مسلح  قرارگاه در نیروهای مسلح ایجاد شد و دیروز نمایندگان ما در خدمت عزیزان در ستاد کل نیروهای مسلح به تفاهمات بسیار خوبی رسیدند و یکی از آنها این بود که بتوانند مراکز جدیدی را با هماهنگی وزارت بهداشت ایجاد کنند. 

او ادامه داد:بیش از ۶.۵ میلیون خانوار را در سامانه بسیج ملی مقابله با کرونا رصد کرده‌ایم و افراد مشکوک و آلوده برای درمان سرپایی یا درمان در بیمارستان‌ها ارجاع داده شدند و این کار هر روز دنبال خواهد شد استان‌هایی که برای مقابله با کرونا بهتر عمل کردند تشویق می‌شوند و امیدواریم با مشارکت مردم تا قبل از شروع سال نو دستاورد‌های خوبی با بسیج ملی مقابله با کرونا داشته باشیم. 

وی در پایان افزود: همچنین استان‌هایی که بهتر عمل کردند تشویق می‌شوند و استان‌هایی که نارسایی دارند به آنها تذکر داده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
حامد
۲۲:۱۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
بخدا که همین ارتش و سپاه میتونن به کمک هم خیلی خیلی زوددددد این بحران رو تموم کنن...ارتش‌ با کمکهای مربوط به کارهایی که برای درمان و یا شناسایی مبتلایان میتونه انجام بده و سپاه هم که با نیروهاش میتونه وظیفه قرنطینه چند تا شهر بزرگ ایرانو که جمعیت توش زیاده و مبتلایان ...رو به عهده بگیره و از زمان الان و تعطیلات عید,که زمانی بهتر وجود نداره....تو همین دو هفته یا سه هفته بخدا که میشه 80%جلو افتاد در مورد عدم شیوع و قطع زنجیره این بیماری.....و نزاریم که دیر بشه...
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۰:۴۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
من موندم اينكه ميگن كارخونه ها تو سه شيفت دارن ماسك و مواد شوينده توليد ميكنن،چرا ما بايد براي تهيه يه دونه ماسك يا الكل هزارجا بريم تهشم با قيمت چند برابر تهيه كنيم!!
موندم چطور نميتونن مردمو تو خونشون بشونن كه هواي شمال نكنن!و هزارتا موندماي ديگه....
Iran (Islamic Republic of)
م، ا
۲۰:۲۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
آقای وزیر رسیدگی به حقوق پرستارای شرکتی رو پشت گوش ننداز چقدر نامه بدیم مگه ما و پرستارای استخدامی یه کاری نمی‌کنیم چرا فرق میذارین حداقل ما وهم استخدام کنید 6 ساله شرکتی هستیم کلی حقمونو شرکتا میخورن توروخدا رسیدگی کنید حرف همه پرستارای شرکتی هست خداوقوت خبرنگاران جوان
Iran (Islamic Republic of)
Nahid
۱۹:۱۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
خواهشا درمورد نانوایی ها فکری جدی شود الزام استفاده ازانبربرای تحویل به مشتری گذاشته شودپول حذف شودازدستگاه posاستفاده شودحداقل روزی یکبار ضدعفونی بشه
Germany
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
ایشون راست می گویند به این بنده های خدا هیچ امکاناتی داده نمی شود دسترسی به وسایل هم ندارند قیمتها که سر به فلک گذاشته تعزیرات هم که خواب است تا وقتی دوربین نباشد کار نمی کنند. به خانه های بهداشت دستور بدهند کمی امکانات اولیه چون ماسک دستکش و ضد عفونی به نانوایی ها داده شود تا از ضد عفونی های تقلبی به علت عدم تشخیص استفاده نشود تا مشکلات دیگری نیز بر کشور تحمیل شود.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۱۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
میان مردم یک حرف های گفت میشه که ویروس کرونا

از سقوط ماهواره ایران این کرونا بخش شدماهواره ظفر پرتاب شدهند" سقوط کرده است. بفرما از خوددفاع کنیدمیان مردم میادمیراز حرف ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
خدا بهت سلامتی بده عقل سالم هم بده خوبه
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۰۵:۳۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
تفکر هم خوب چیزیه دوست هزیز، به قول شما شیوع کرونا از سقوطا ماهواره ظفر شروع شد،پس چین که قبل از کشورما با کرونا درگیر بود چی؟ آیا آنجا هم ماهواره ای سقوط کرده؟؟؟پس به شایعات بجگانه دامن نزنید لطفا.