حریرچی گفت: بهبود نسبی که در وضعیت استان‌ها پیش آمده، به این معنی نیست که مردم اقدامات احتیاطی را کم کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی نماینده وزیر بهداشت در طرح بسیج ملی شکست کرونا، گفت: امروز توفیق حضور در استان گیلان را داشتم و از بیمارستان ها، نقاهتگاه‌ها و مراکز بهداشتی که تجهیز شده و ارائه خدمت می‌کنند دیدن کردم.

حریرچی تاکید کرد: به اطلاع مردم می‌رسانم این بهبود نسبی که در وضعیت استان‌هایی مثل گیلان و قم پیش آمده، به هیچ وجه به این معنی نیست که مردم اقدامات احتیاطی را کم کرده و اصول بهداشتی را رعایت نکنند.

او اظهار کرد: جداسازی بیماران، چه کسانی که علائم شدید داشته و چه آن‌هایی که علائم متوسط و خفیف دارند از مردم عادی و به حداقل رساندن تماس‌ها یعنی تماس مردم عادی و کسانی که مبتلا نشده اند با یکدیگر، دو اقدامی مهم است که در حال حاضر برای کنترل ویروس کرونا باید انجام بدهیم.

حریرجی افزود: از مردم خواهش می‌کنیم که به هیچ وجه به استان گیلان و مازندران و سایر مناطق سیاحتی و زیارتی سفر نکنند. همچنین سفر‌های داخل استانی و داخل شهری را به حداقل برسانند.


بیشتر بخوانید: توضیح جهانپور درخصوص طرح بسیج عمومی مقابله با کرونا


نماینده وزیر بهداشت در طرح بسیج ملی شکست کرونا با اشاره به تردد گسترده مردم در سطح شهر با وجود تاکید‌های فراوان مسئولان گفت: امروز شاهد کاهش ورودی به استان گیلان هستیم، اما متاسفانه هنوز در سطح شهر تردد به صورت گسترده وجود دارد که این رفت و آمد نیز باید به حداقل برسد.

او در پایان تصریح کرد: اگر مردم همکاری کنند انتظار ما این است که بتوانیم تا هفته اول فروردین سیر صعودی بیماری را کنترل کنیم. این سخن به معنای ریشه کن شدن بیماری نیست و منظور کنترل حداکثری آن است. اما تاکید می‌کنم اگر مردم همکاری نکنند، این بیماری تا انتهای اردیبهشت و حتی ممکن است تا خرداد نیز ادامه پیدا کرده و تبدیل به بحرانی عظیم شود. پس عاجزانه از مردم خواهش می‌کنیم سفر‌ها و تماس با یک دیگر را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
شرمنده آقای حریرچی بنده باور نمیکنم که شما کرونا گرفته باشین ،
شایدم از کرونای مسولین گرفته بودین
آخرین اخبار