معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان تولیدات گلخانه‌ای استان در ۴۳۰ فضای هکتاری ۶۳ هزار تن بوده که ۱۰ هزار و ۳۷۲ تن آن در مشهد تولید می‌شود.

سیدهاشم نقیبی معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: این استان رتبه ششم تولید محصولات گلخانه‌ای کشور را دارد و میزان تولیدات گلخانه‌ای استان در ۴۳۰ فضای هکتاری ۶۳ هزار تن بوده است.

او ادامه داد: ۱۰ شهرستان استان به تولیدات گلخانه‌ای پرداخته اند که برای ساخت هر مجمتع گلخانه‌ای و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد در سطح استان برترین شهر و در میان مراکز استان‌ها جزو ۵ شهر اول کشور بوده است، گفت: بودجه تولیدات گلخانه‌ای از محل اعتبارات تبصره ۱۸ تخصیص یافته و این در حالی است که مشهد، فریمان و چناران ۳ شهر نخست استان در تولیدات گلخانه‌ای هستند.

نقیبی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در بحث بازار عموم محصولات کشاورزی به‌ خصوص تولیدات گلخانه‌ای حمایت کامل و لازم را در طول سال به‌ویژه در بحران کرونایی فعلی‌ای دارد تا محصول تولیدی با کیفیت تمام و بی‌واسطه بدون هیچ دغدغه‌ای به دست مصرف‌کننده برسد.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.