وزارت دفاع روسیه اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه درباره ادعا مبنی بر انهدام ۸ سامانه پدافند هوایی سوریه در ادلب را نادرست توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اظهارات «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، مبنی بر انهدام ۸ سامانه پدافندی ارتش سوریه در شهر «ادلب» را نادرست توصیف کرد.

در این بیانیه ضمن تکذیب ادعای اردوغان درباره انهدام سامانه پدافند هوایی «pantsir» ارتش سوریه، آمده است: برآورد‌های رئیس‌جمهور ترکیه درباره استفاده از پهپاد‌های تهاجمی که ادعا می‌شود ۸ سامانه پدافندی ارتش سوریه را منهدم کرده، واقعیت ندارد.

وزارت دفاع روسیه در ادامه ضمن بیان این مطلب که تنها ۴ سامانه پدافندی پانتسیر در ادلب مستقر است، گفت که ۲ مورد از این سامانه‌ها بر اثر حمله ترکیه آسیب دیده‌اند.

رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه و در بازگشت از روسیه در مصاحبه با خبرنگاران داخل هواپیما به تلفات و خسارت‌های زیاد ارتش این کشور در شمال غرب سوریه اذعان کرد.

بیشتر بخوانید:

او به توافق آتش‌بس در ادلب سوریه بین ترکیه و روسیه که از بامداد جمعه شروع شده است اشاره کرد و گفت اگر مفاد و زمان بندی این توافق اجرا شود، تثبیت خواهد شد.

او گفت که آتش‌بس در ادلب امنیت مرز‌های ترکیه را حفظ خواهد کرد و به ثبات ادلب و امنیت غیرنظامیان و نیز بازگشت زندگی به مرکز استان و سلامتی سربازان ترکیه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار